Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 sedan 2014 detailněji: ještě lehčí a s větším kufrem
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá karosářská verze nabízí 419 litrů pro bagáž a s dieselem jezdí za 3,9 l/100 km. Oproti hatchbacku je o 4 kg lehčí.
Konečně tu máme oficiální představení druhé karosářské verze nové Mazdy 3, které v případě spotřeby paliva přináší i nové informace také k hatchbacku. Poinformovat ovšem můžeme také o rozdílech v aerodynamice nebo hmotnosti, přičemž právě druhá zmíněná oblast zpětně opravuje první informace.
Zatímco podle nich měl hatchback vážit 1 190 kg, nyní je o deset kilo těžší. Váží tak dokonce více než sedan (označovaný také jako fastback), u kterého se ručičky zastavily na hodnotě 1 196 kg. Samozřejmě dále platí, že u obou modelů došlo ve srovnání s předchozí generací k citelnému odlehčení, což vedlo také ke snížení žíznivosti.
K motorům se ale dostaneme až za malý moment, nejprve je třeba projít si změnu dimenzí, která přerod hatchbacku v sedan provází. Japonská novinka totiž na délku měří 4 580 mm, čímž první představenou verzi překonává o 120 mm. Šířka i výška jsou samozřejmě shodné, stejně jako hatchback. Pozitivní přitom je, že sedan je aerodynamičtější než verze s useknutou zádí (Cd 0,258 versus 0,275) a asi i proto nepřekvapí velmi nízká spotřeba, která u základního 1,5litrového benzinového motoru SkyActiv-G činí 5 l/100 km. Samozřejmě v kombinaci s manuálem a systémem start/stop (zvaným i-stop), který je standardem nejen u všech motorizací, ale také u obou karosářských verzí.
Vyjma této pohonné jednotky můžete sáhnout také po benzinovém dvoulitru, který ve verzi naladěné na 120 koní jezdí průměrně za 5,1 l/100 km, pokud máte manuální převodovku, automat spotřebu zvyšuje o půl litru. O trochu větší žíznivost (5,8 l/100 km) pak byla vyčíslena verze s výkonem 165 koní, která jako hatchback i jako sedan profituje ze standardně dodávané rekuperace brzdné energie i-ELOOP.
Nejúspornějším modelem pak bude Mazda 3 vybavená 2,2litrovým turbodieselem SkyActiv-G, který produkuje 150 koní a 380 Nm točivého momentu při 1 800 otáčkách. Pod kapotou sedanu s manuální převodovkou by přitom měl jezdit za 3,9 l/100 km, zatímco u hatchbacku vybaveného automatem spotřeba stoupne na 4,8 litru na sto kilometrů.
Žádné další informace již tisková zpráva Mazdy neobsahuje, uzavřít dnešní report tak můžeme změnami v zavazadlovém prostoru. Ten je u sedanu o 100 mm delší (ložná plocha nabízí celkem 1 102 mm), díky čemuž pobere 419 litrů. Tedy o šedesát devět více než hatchback. To zní opravdu zajímavě, pokud si uvědomíme, že první česká cena je pro obě verze společná. K úplnému obrazu o vozu nám tak chybí leda detaily k dynamice, ty ale budou jistě velmi podobné jako u hatchbacku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu








































































Nová Mazda 3 sedan ukázala na oficiální sadě fotek i svůj zavazadlový prostor, který nabízí 419 litrů - o 69 l více než hatchback. Vůči němu je pak novinka i lehčí a úspornější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 6 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
před hodinouČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před jím musí třást i řidiči náklaďáků
před 3 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 4 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 6 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva