Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Dacia nafocena při testech, zaujme velikostí i použitými brzdami
7.2.2020 | Petr Prokopec
Je dnes jedním z nejlevnějších aut vůbec a chce jím zůstat i nadále. Při použití novější platformy, sázce na větší velikost i širší výbavu to ale bude u nové Dacie Sandero chtít ústupky jinde.
První generace Dacie Sandero přišla na svět v roce 2007. Nástupce jsme pak mohli přivítat o pět let později, spíše než o zcela nový vůz však šlo spíše o rozsáhlejší facelift. Platforma totiž sice byla přejmenována, nicméně šlo stále o tutéž architekturu, s jakou Renault přišel již v roce 2002. Potvrzoval to ostatně i pohled na rozvor, který se nikterak nezměnil. To není zrovna ohromující přístup ke konstrukci nového modelu, Dacia ale díky němu mohla držet cenu nízko u země. O totéž se přitom rumunská značka pokusí i u třetí generace, která ale již skutečně bude novou.
Oficiálně jsme se zatím žádného odhalení nedočkali, nicméně v zákulisí je zmiňován příchod architektury CMF-B. Dacia by se díky tomu přiblížila svým francouzským sourozencům, což by za normálních okolností vedlo k jejímu zdražení. Rumuni ale dělají všechno proto, aby bylo co nejmenší a vůz dále bodoval hlavně díky své ceně.
Dá se tedy předpokládat, že v případě motorů bude základem nabídky nadále litrový tříválec, který by měl dorazit v atmosférické nebo přeplňované podobě. Otázkou pak je, zda se nad něj postaví jedna-trojka, nicméně pokud ano, pak by tento turbomotor mohl na přední kola posílat až 150 koní. Sandero by se tedy rázem dostalo do jiných sfér, než v jakých se pohybuje nyní. Pro značku by to ale bylo vítané, neboť by zákazníky připravovala na elektrifikaci, se kterou by již výraznější zdražení přišlo jistě.
Prozatím se ale o snížení emisí CO2 mají starat benzinové agregáty upravené na spalování CNG, stejně jako 1,5litrový turbodiesel. Ani tyto jednotky ale nebudou výkonově šplhat do nebes, a tak i s ohledem na výše zmíněné vlastně nepřekvapí použité zadní bubnové brzdy u prototypu, který byl aktuálně nafocen stále ještě s výrazným maskováním. Je to jedna z cest k nižší ceně, absence kotoučů k ní povede nepochybně.
Ze snímků je rovněž patrné, že Sandero se dočkalo zvětšení. To sice nebude výrazné, nicméně platforma CMF-B třeba takovému Renaultu Captur umožnila natažení rozvoru až na 2 630 milimetrů. Tím je stávající provedení rumunského hatchbacku překonáno o více než čtyři centimetry. Zatím sice není jisté, zda skočí zrovna po této verzi, nicméně nárůst prostoru uvnitř i v zavazadelníku očekáváme. Citelné by totiž mělo být i rozšíření vozu.
Na další informace, stejně jako na pohled do kabiny, bude třeba vyčkat. Byť není třeba křišťálové koule, abychom předpokládali, že dovnitř se nastěhují nová multimédia, která budou nabízet funkce Android Auto a Apple CarPlay. Stále však půjde o levnější provedení systému, jenž používá nejnovější Clio stojící na téže platformě. To přitom dostalo do vínku i digitální přístrojový štít, který Dacia dostat může a nemusí - blížíme se jistě době, kdy digitální přístrojovky budou levnější než ty „fyzické”.
Premiéru pak nejspíše můžeme očekávat letos na sklonku léta na autosalonu v Paříži. Dle spekulací by přitom hatchback měl na výstaviště doprovodit také vůbec první elektromobil Dacie, tedy nejspíše evropská verze nízkonákladového Renaultu City K-ZE určeného původně pro asijské země. Pokud se tak ovšem stane, půjde stoprocentně o koncept, který bude předznamenávat věci budoucí a sondovat zájem zákazníků.
Nová Dacia Sandero byla nafocena při testech ve své kůži, byť se značným maskováním, naznačila tak mnoho ze svého budoucího pojetí
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB