Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová pravidla EU sníží výkony aut až o desítky procent, naznačují šéfové Seatu
9.4.2019 | Petr Prokopec
Zvykli jsme si na to, že výkony motorů míří v posledních letech stále výše, navzdory přísnějším regulacím spotřeby i emisí. Bude to tak navždy? Poslední vyjádření šéfů Seatu naznačují, že nikoli.
Jaká je budoucnost pohonných jednotek zejména výkonných modelů Volkswagenu, Škody, Seatu či Audi? To je otázka, na kterou bychom rádi znali jasnou odpověď. Z koncernu VW však prozatím přicházejí pouze náznaky, které spolu ke všemu nekorespondují. Mladoboleslavská automobilka v návaznosti na loňský debut konceptu Vision RS naznačovala, že příští Škoda Octavia RS dorazí hned ve třech specifikacích - kromě benzinu a dieselu bychom měli dostat i plug-in hybrid. Následně však Němci oznámili, že Golf GTI dorazí pouze s konvenčním ústrojím, což poněkud vylučovalo kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru také u Octavie.
Nyní se pro změnu ozvali Španělé, kteří taktéž zmiňují elektrifikaci. „V roce 2020 dorazí nová generace Seatu Leon, která přijde na trh jako pětidveřový hatchback a kombík. Dostane i plug-in hybridní ústrojí, bude produkovat až 245 koní a emitovat méně než 50 gramů CO2 na kilometr,“ říká šéf značky Luca de Meo. Šéf sportovní divize Wayne Griffiths pak jeho slova upřesnil s tím, že onen vysoký výkon se vztahuje jen k verzím Cupra, které taktéž dorazí v plug-in hybridních provedeních.
Pakliže jejich slova můžeme brát vážně - a asi bychom měli, když jde o dva vysoce postavené manažery - jde o varování před tím, co nás po roce 2020 může čekat nejen u Seatu. V tu dobu začnou platit nová pravidla EU vyžadující průměrnou spotřebu paliva odpovídající pouhým 95 g CO2/km a hybridy či plug-in hybridy se kvůli tomu mohou stát průmyslovým standardem. Zamířily by tedy i do výkonných verzích rozličných modelů a u Leonu Cupra by zjevně znamenaly velký výkonový sešup.
Tento vůz se dosud pyšnil či pyšní přeplňovaným dvoulitrem o výkonu i přes 300 koní, pád k 245 koním by znamenal pokles o desítky procent. Na starosti by je měla kombinace 1,5litrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru, což je pohonné ústrojí, které už nám koncern VW nejednou ukázal.
Něco takového by dávalo jistý smysl, neboť výkony za současné politické situace v Evropě nemohou růst věčně. Na druhou stranu se nám nechce věřit, že by zrovna koncern VW dopustil tak razantní snížení výkonu, alespoň napříč svým portfoliem. Je tak možné, že Němci ponechají Golf GTI v „čistokrevném” stavu, pohánět jej tedy i nadále bude čtyřválec 2,0 TSI. Nicméně spolu s ním dorazí na trh i plug-in hybridní provedení GTE, které by převzalo ústrojí ze škodováckého konceptu. Pod jeho kapotu by tedy přišla jedna-pětka, elektromotor a právě 245 koní. Tuto jednotku by pak mohl převzít i Seat, který by ovšem více už nenabídl.
Zda tomu tak skutečně bude, zůstává otázkou. Možné je i to, že hybridy budou pouhou alternativou k výkonným benzinům a stejně tak je možné, že vůbec nedorazí a koncern VW svými vyjádřeními jen mate konkurenci. Vyloučit ale nelze ani to, že Španělé skutečně sestoupí z 300 na pouze 245 koní. Jednalo by se sice o šok, který by řada příznivců značky špatně rozdýchávala, nicméně přitvrzení limitů spotřeby může mít za následek podobné sešupy napříč celou automobilovou nabídkou - pak by VW Group mnoho neztratil.
Budoucnost zejména výkonných verzí obyčejnějších koncernových aut (u Bugatti nebo Lamborghini jistě nikdo výkon dolů posílat nebude) tedy zůstává nejasná, pokud by ale došlo k tomu, co naznačují slova lidí z vedení Seatu, neříkejte, že jsme vás nevarovali. Nakonec by to nebylo poprvé, co se v posledních letech naplnily ty černější vize budoucnosti...












Příští Cupra Leon by se měl dočkat plug-in hybridního ústrojí s 245 koňmi
Toto ústrojí poprvé představila koncepční Škoda Vision RS loni v Paříži. Pokud to bude skutečně maximum, co Leon Cupra nabídne, pak to bude velký výkonový sešup dolů
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan