Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist

Škodě neroste sebevědomí jen u nás, pořád ale platí, že zejména na východ od našich hranic jde s cenami níže. V Rusku tak nová generace Octavie vyjde levněji i s lepším motorem a vyšší výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist

18.9.2020 | Petr Prokopec

Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist

/

Foto: Škoda Avto

Škodě neroste sebevědomí jen u nás, pořád ale platí, že zejména na východ od našich hranic jde s cenami níže. V Rusku tak nová generace Octavie vyjde levněji i s lepším motorem a vyšší výbavou.

Když Škoda představila Octavii čtvrté generace, velké části světa poklesla při pohledu na design čelist. Mladoboleslavský bestseller přišel s přitažlivým zevnějškem, který navíc doplnil i podobně atraktivní interiér. Dalo se očekávat, že tento posun automobilka nedá zadarmo, když ale byly oznámeny ceny, spadla mnoha lidem čelist podruhé. Škoda se jejich prostřednictvím rozhodla přiblížit prémiovému segmentu. S o to větší závistí jsme tak sledovali ruský debut, který byl spojen s jinými motory a dalo se očekávat, že spojen bude i s jinou cenovou politikou.

Nyní se vše potvrzuje, třebaže sebevědomí značce nenarostlo pouze v její domovině. Na ruském trhu totiž nová Octavia startuje na sumě 1 398 000 rublů, tedy asi 402 tisících Kč. To je o poznání méně než v Česku, kde v základní výbavě Active stojí od 493 900 Kč. Současně je ale třeba dodat, že také v Rusku je novinka citelně dražší než generace třetí. Ta je tam stále k mání, a to od 1 140 000 RUB (342 tisíc Kč).

V případě evropských trhů včetně toho českého se zdražení zatím na prodejích negativně neprojevilo, je ale samozřejmě otázkou, jak tomu bude nadále. A nejasná je budoucnost také v Rusku, kde je kupní síla obyvatelstva přece jen nižší. Průměrný plat se zde pohybuje okolo 47 tisíc rublů (něco přes 14 tisíc Kč), vyjma Moskvy je ovšem většina lidí na polovině této částky.

I proto zůstává předchozí provedení stále v prodeji, přičemž jeho výrobu bude mít stejně jako u novinky nadále na starosti továrna značky GAZ v Nižném Novgorodu, odkud budou sjíždět pouze liftbacky, s kombíkem se na ruském trhu nepočítá. Zákazníci tak budou moci volit pouze v rámci výbav a motorů, kdy zpočátku bude k dispozici pouze atmosférická jedna-šestka (110 koní) a přeplňovaná jedna-čtyřka (150 koní). Dorazit však má i 2,0 TSI (190 koní).

Jak jsme pak již zmínili, ceny startují na sumě 1 338 000 RUB (402 tisíc Kč), za což Rosové dostanou jedna-šestku, pětistupňový manuál a úroveň Active Plus, do které se mimo jiné nastěhovala 16palcová ocelová kola, audiosystém, vyhřívaná přední sedadla či multifunkční volant, pokud sáhli po dostupném šestistupňovém automatu. Za ten je nicméně již třeba připlácet, stejně jako třeba za duální automatickou klimatizaci, tempomat nebo zadní parkovací senzory. I základní výbava je ovšem přes o 92 tisíc Kč nižší cenu lepší, k tomu dostanete motor s válcem navíc.

Na úrovni Active Plus již lze zvolit agregát 1,4 TSI, přičemž cena v té chvíli již šplhá na 1 398 000 RUB (420 tisíc Kč). Pokud nicméně rozpočet navýšíte na 1 499 000 RUB (450 tisíc Kč), můžete danou jednotku spojit s výbavou Ambition Plus, jejíž součástí již jsou litá kola, LEDkové mlhovky nebo multimediální systém s 8palcovou obrazovkou. Znovu se tedy nedostáváme ani na úroveň nejnižší ceny v ČR, přesto jde o mnohem lépe vybavený a silnější vůz. Příplatková výbava pro tento stupeň pak zahrnuje mimo jiné zpětnou kameru či vyhřívaný volant.

Přesunout se můžeme k vrcholné úrovni Style Plus, jejíž součástí jsou třeba lité sedmnáctky, přední i zadní parkovací senzory, monitoring aut ve slepém úhlu či multimédia Bolero s 10palcovým displejem, osmi reproduktory a navigací. Dále nechybí polokožené čalounění či matricové LEDky vpředu, přičemž ceny startují na částce 1,7 milionu rublů (510 tisíc Kč). Jinými slovy - i vrcholnou ruskou specifikaci se 150koňovým motorem 1,4 TSI pořídíte za skoro stejnou sumu jako český základ s tříválcem.

Kompletní ceník bude představen blíže k listopadovému zahájení prodeje. Motor 1,4 TSI přitom může být kromě šestistupňového manuálu spárován rovněž s osmistupňovým automatem, zatímco pro vrcholný dvoulitr je jedinou volbou sedmistupňové dvouspojkové DSG. O pohonu všech kol se zatím nemluví, jakkoliv by se jej Rusové nicméně měli dočkat, možná se tak stane až s třetím motorem do party, 2,0 TSI se 190 koňmi.


Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 1 - Skoda Octavia IV 2020 prodej Rusko ceny 01Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 2 - Skoda Octavia IV 2020 prodej Rusko ceny 02Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 3 - Skoda Octavia IV 2020 prodej Rusko ceny 03
Nová Škoda Octavia je nově k mání i v Rusku. Na pohled se od té české neliší... Foto: Škoda Avto

Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 4 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 09Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 5 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 10Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 6 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 11Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 7 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 12Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 8 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 13aNová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 9 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 14Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 10 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 14aNová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 11 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 15Nová Škoda Octavia už je k mání v Rusku, poměr ceny, výbavy i výkonu budí závist - 12 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 16
...rozdíly v ceníku jsou ale citelné. Auto je k mání od 402 tisíc korun, navíc s atmosférickou jedna-šestkou pod kapotou, nikoli s nepřesvědčivým tříválcem. A i zatím špičková specifikace nestojí o mnoho víc než český základ. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Avto

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše