Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb odhalila záď na prvním obrázku, oficiálně
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teď si můžeme udělat představu i o tom, jak bude vypadat záď Superbu III. Ozdobí ji elegantní světla, která budou dále mít tvar písmene C.
Dnešním dnem můžeme pokračovat ve skládání mozaiky s názvem nová Škoda Superb. Prozatím posledním střípkem je oficiální ilustrace zádi, která nám odhaluje odvážně stylizované světlomety. Ty jsou i nadále tvarovány do podoby písmene „C“, namísto vertikálního zaměření jsou však horizontální. Díky tomu záď působí daleko širším a zároveň také elegantnějším dojmem, jakkoli ilustrace může v tomto směru přehánět. Mimo to si můžeme prohlédnout také víko zavazadelníku naznačující, že vůz se bude nadále tvářit jako sedan, i když bude liftbackem. V tomto směru ale byly docela sdílné i všemožné špionážní záběry.
Z dřívějších informací víme, že ačkoli novince zůstanou páté dveře, obejde se již bez komplikovaného řešení Twindoor, jež navyšovalo cenu i hmotnost. V samotném zavazadelníku lze ale počítat s daleko větším prostorem pro vaše kufry, neboť standardní objem činí 625 litrů, při sklopených sedadlech pak dokonce 1 760 l. Důvodem je usazení vozu na platformu MQB, kterou bude nový Superb sdílet s Volkswagenem Passat.
Kromě objemnějšího zavazadelníku se počítá s nárůstem délky na 4,86 metru, což oproti stávajícímu provedení představuje posun o 20 mm. O dalších 50 milimetrů se pak zvětší šířka, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru mohou cestující počítat s 80milimetrovým nárůstem. Působivé přitom je, že ač novinka bude větší, v případě hmotnosti lze počítat s dietou v řádu desítek kilogramů.
Dále můžeme poreferovat o změnách v motorovém prostoru, kde již nenajdeme 3,6litrový šestiválec. Místo toho bude vrcholnou pohonnou jednotkou čtyřválcový motor 2,0 TSI naladěný na 280 koní. Mimo to dorazí také 1,4litrový benzinový agregát, zatímco diesely budou zastupovat jedna-šestka a dvoulitr produkující 120, 150 a 190 koní. Kompletní přehled dostupných pohonných jednotek následuje.
Motory pro Škodu Superb III
Benzinové jednotky
1,4 TSI - 92 kW (125 koní)
1,4 TSI - 110 kW (150 koní), se systémem odpojování válců
1,8 TSI - 132 kW (180 koní)
2,0 TSI - 162 kW (220 koní)
2,0 TSI - 206 kW (280 koní)
Naftové jednotky
1,6 TDI - 88 kW (120 koní)
2,0 TDI - 110 kW (150 koní)
2,0 TDI - 140 kW (190 koní)
U většiny motorů bude možné vybírat mezi manuálem a automatem, kromě pohonu předních kol pak Škoda nabídne i systém 4x4. Navíc vůbec poprvé dorazí adaptivní tlumiče, jež počítají se třemi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport. Ty ovšem spadají do příplatkové výbavy, zatímco standardně se Superb zaměří hlavně na bezpečnost.
Za zmínku stále stojí plejáda asistenčních systémů dovolující chovat se vozu téměř jako auto s autopilotem (adaptivní tempomat, aktivní udržování jízdního pruhu) nebo elektronická parkovací brzda, která se v sériové škodovce odhalí vůbec poprvé. Na palubě si pak budete moci užívat mimo jiné WiFi-hotspotu, až osmipalcových obrazovek nebo indukčního dobíjení mobilních telefonů.
Tím bychom dnešní zprávu mohli uzavřít, byť jistě ne na dlouho. Dodat již můžeme tolik, že virtuálně se nová vlajková loď značky odhalí v polovině února ještě před březnovým ženevským veřejným debutem. Do prodeje pak zamíří v polovině příštího roku, přičemž základní cena by měla činit nějakých 570 000 Kč.









Novou Škodu Superb již známe z oficiálních ilustrací ze všech stran
Výmluvné jsou také i skici nezávislých designérů, kteří ani v případě zádě zřejmě nestřílí úplně vedle
Práce ilustrátorů vycházejí z již odhalených upoutávek Škody
Prohlédnout jsme si mohli také fotky s minimem maskování...
...nebo ty, kde sice exteriér halí notná kamufláž, viditelný je ovšem taktéž interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 31 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 2 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva