Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda dál přitopí pod kotlem designu svých aut, další na řadě je vlajková loď
12.1.2021 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by se škodovka v posledních letech držela s designem svých aut zkrátka, v nastoleném směřování ale hodlá pokračovat. Dotkne se i další generace Superbu.
O současné generaci Škody Superb rozhodně nelze říci, že by po designové stránce byla umírněná, zvláště ve srovnání se svým předchůdcem. Nicméně nová Octavia zašla dále a Enyaq to jen podtrhl. Tyto novinky pak mají ukazovat, jakým směrem se automobilka hodlá dále ubírat do budoucna. Také nový Superb čtvrté generace proto vsadí na větší vizuální agresivitu, která má trochu připomenout strategii zvolenou BMW. Mnichovská automobilka totiž momentálně sází hlavně na zvětšování čelních ledvinek, Škoda má dále zvýrazňovat pojetí své obdoby téhož.
Na rozdíl od BMW se nicméně nepředpokládá taková kontroverze, ta by se ani k mainstreamové značce nehodila. Výraznější masku dále doplní ještě užší světlomety než nyní, mimo to by se měl zvětšit otvor v předním nárazníku. A v závislosti na tom, zda se rozhodnete pro výbavu s větším množstvím chromu či naopak provedení s černými doplňky, bude pak vůz působit buď elegantnějším, či naopak sportovnějším dojmem.
Jelikož čtvrtá generace by se měla objevit až někdy v roce 2023, je jisté, že nabídku motorů budou ještě více určovat pravidla EU. Nicméně i tak se dá předpokládat, že dvoulitrový čtyřválec zůstane zachován, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Ovšem prioritou budou mild-hybridní a plug-in hybridní jednotky. Ta vrcholná se dočká nejen vyššího výkonu, ale především větších baterií. Čistě na elektřinu by tedy měla zvládnout až 100 kilometrů, což pochopitelně povede k razantnímu snížení emisí, tedy alespoň na papíře.
Automobilka zároveň vsadí také na více konektivity. Očekávat tedy můžeme nejnovější generaci multimediálního systému, kterou již ve všech případech doplní pouze virtuální přístrojový štít. Zvětšení by se měla dočkat také středová obrazovka, chybět ovšem nebude ani head-up displej s rozšířenou virtuální realitou. V jejím rámci by tak kupříkladu navigace mohla projektovat šipky přímo do vašeho zorného pole a takříkajíc rovnou na vozovku, což by jízdu činilo pohodlnější i bezpečnější.
V případě venkovních rozměrů se již výraznější růst nad stávající 4,86metrovou délku příliš neočekává, ostatně díky 2,84metrovému rozvoru Superb nabízí více místa vzadu než mnohé limuzíny vyšších tříd. Postaven přitom bude na evoluční verzi platformy MQB, pročež se Škoda nejspíše zaměří hlavně na lepší využití vnitřního prostoru.
Zvědavi jsme pak na to, jak od sebe koncern VW oddělí Superb a Passat, neboť tuto dvojici budou vyvíjet společně a také vyrábět společně mimo ČR, což bude v historii tohoto modelu vůbec poprvé. Oba typy by si tak fakticky mohly být blíže ještě více než první iterace Superbu s dobovým Passatem B5, které si byly tak blízké, že tehdejší Passat pro Čínu byl ve skutečnosti upravený Superb. To už ale předbíháme událostem, sama Škoda nám jistě během dalších měsíců a let řekne více.



Nová generace Škody Superb má být designově ještě výraznější než stávající provedení, které skutečně nelze označit za nevýrazné. Foto: Škoda Auto
Inspiraci má najít ve stylizaci elektrického Enyaqu, který sází na přece jen ještě o něco agresivnější linie. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025