Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Škody poprvé promluvil o novém Superbu, jako jeden z mála ho už řídil
14.2.2020 | Petr Prokopec
Bernhard Maier překvapivě již nyní, nedlouho po odhalení faceliftu současného provedení, promluvil o nové generaci vlajkové lodi Škody. Je prý o hodně dál.
Škoda loni představila faceliftovaný Superb, který se kromě několika vizuálních novinek pochlubil vůbec poprvé také plug-in hybridním pohonem pod kapotou. Na vrcholu firemní pyramidy však ve své podstatě zůstal jen pár měsíců, neboť podzim již patřil nové Octavii. Ta neprošla žádnou dílčí modernizací, místo toho jsme přivítali zbrusu novou čtvrtou generaci. Kombinace jedna-čtyřky a elektromotoru ani v její nabídce nebude chybět, doplněna však bude celou řadou pokročilejších systémů, které se dnes Superbu nedostávají.
Znamená to tedy, že by se Superb měl obávat svého hierarchicky níže postaveného příbuzného? Nic takového, říká šéf značky Bernhard Maier. Ten uvedl, že stávající generace mladoboleslavské vlajkové lodi stále má co nabídnout. Jakkoliv totiž Octavia může být technologicky přeci jen o krok dále, stejně jako generace třetí počítá s rozvorem 2 686 milimetrů. Na Superb tedy ztrácí skoro dva centimetry, což je porce, jejíž absenci vám vaše kolena dají jaksepatří vědět.
Maier ovšem nezůstal slovem jen u stávající Škody Superb, promluvil hlavně o té nové. Její prototyp jako jeden z mála lidí už řídil a jde prý o „úžasný vůz“. Šéf automobilky se tedy neobává bratrovražedného souboje, neboť „něco dobrého může být vždy překonáno ještě něčím lepším. Octavia a Superb tedy spolu mohou navzájem soupeřit.“ Podle Maiera bude Superb IV ještě o hodně více propracovaný a nabídne dostatek nových technologií, aby si s Octavií nelezl do zelí.
Zatím pochopitelně není jisté, co můžeme konkrétně očekávat, ani kdy přesně. Nicméně jelikož na facelift došlo loni a Škoda preferuje sedmileté životní cykly, měla by se nová generace ukázat někdy v roce 2022. Tento termín přitom koresponduje se zahájením provozu nové továrny koncernu VW v Turecku, kde by měl Superb vznikat vedle Volkswagenu Passat. Podnik přitom bude mít roční kapacitu 300 tisíc aut, z toho ovšem dvě třetiny budou připadat na německého zástupce.
Je otázkou, zda Škodě bude sto tisíc aut ročně stačit, s ohledem na inklinaci značky k SUV je to však možné. V této oblasti se ale raději nebudeme pouštět do zbytečných spekulací, ostatně koncern VW zatím stavbu turecké továrny definitivně nepotvrdil. Vrátíme se tedy ještě na chvíli k novému Superbu, který zůstane u modulární platformy MQB, sáhne však po evolučním provedení. To umožní ještě větší elektrifikaci, na ryze bateriové provedení však nesázíme. Spíše se v motorovém prostoru jen objeví více mild-hybridní či plug-in hybridní techniky než čistě benzinových či dieselových jednotek. Doplňovat ji bude automatická převodovka DSG nové generace.
Očekávat lze rovněž posun bezpečnostní techniky a asistenčních systémů, stejně jako uvnitř dojde na navýšení konektivity. Dorazit přitom mají nejen nová multimédia, ale také head-up displej s rozšířenou realitou. Digitální přístrojový štít či třízónová klimatizace jsou sazkou na jistotu, totéž pak ostatně platí pro ergonomičtější sedadla. Jakkoliv ta se nejspíše neobjeví v základu, i proto, že by disponovat měly „dobíjecími kapsami“ na mobilní telefony.
Vše přitom bude halit karoserie, která se dle šéfdesignéra Olivera Stefaniho příliš nevzdálí od toho, co jsme byli zvyklí vídat na silnicích v posledních letech. Nový Superb tedy nebude jako řada konkurentů ovlivněn vzhledem SUV a nebude se jim nikterak přibližovat. Místo toho na trh dorazí opět klasický liftback a kombík, mají však být ještě líbivější než dosud.
Škoda Superb se loni dočkala faceliftu, který lehce pozměnil vzhled a přinesl také hybridizaci. Té zůstane věrná i chystaná generace, která bude technologicky ještě propracovanější
Podle šéfa Škody musí nový Superb nabídnout o hodně více, aby jasně pokořil novou Octavii, která je technologicky vyspělejší než kdy dříve
Zdroj: ElectricVehicleWeb
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien