Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius 2016 oficiálně odhalena. Vzhledem neoslní, techniku tají
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonský hybrid se chlubí novou architekturou, díky níž je tužší. Zároveň má také nižší těžiště i spotřebu a prostornější kabinu.
Nestává se příliš často, aby japonská automobilka odhalila jeden ze svých zásadních modelů mimo svou domovinu. Nicméně pro Toyotu Prius je americký trh více než zásadní, pročež bychom se neměli divit, že nová generace debutovala v noci na dnešek v Las Vegas. Prozatím se však jednalo veskrze o komorní představení, s opravdovou pompou se značka s novým hybridem pochlubí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Mimo to ovšem nebude Prius čtvrté generace chybět příští týden v hesenské metropoli.
Evropa samozřejmě není pro japonský hybrid tak důležitým trhem, přeci jen pouze v letech 2008 až 2010 registrace přesáhly 40 tisíc exemplářů ročně. Poté však poklesly na polovinu a loni svého majitele již nenašlo ani deset tisíc kusů. Nová generace by tento stav měla změnit, a tak se chlubí zcela novou platformou TNGA (Toyota New Global Architecture). Její součástí je přitom o 60 procent tužší šasí, sníženo pak bylo i těžiště, čemuž napomohlo i nižší uložení pohonného ústrojí.
O hybridním systému se ovšem automobilka momentálně příliš nezmiňuje, přičemž je otázkou, zda s ohledem na onen losangeleský zámořský debut dojde k nápravě ve Frankfurtu. Z dosavadních informací tak víme pouze tolik, že kombinace benzinového čtyřválce a elektromotoru má dorazit s desetiprocentním zlepšením spotřeby a 40procentním navýšením termální účinnosti.
Mimo to došlo ke zmenšení několika komponentů ústrojí a menší jsou i nově vyvinuté nikl-metal-hydridové baterie. Ty se zároveň mají vyznačovat i lepší trvanlivostí, tím ale zmínky o motorovém prostoru skutečně končí. Přesunout se tak můžeme k podvozku, který dostal do vínku zcela nové dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu, což by mělo vylepšit jízdní vlastnosti.
Uvnitř budou pasažéři profitovat z prostornější kabiny, neboť nový Prius je o 60 milimetrů delší a 15 mm širší než předchůdce. Zároveň přitom poklesnul o 20 mm, což by se mělo projevit na zlepšení aerodynamiky. V tomto ohledu ostatně novince stála inspirací vodíková Toyota Mirai, což se ovšem projevilo také na vzhledu, jehož pojetí asi mnoho soutěží krásy nevyhraje.
Design je ovšem záležitostí osobního vkusu, pročež tuto kapitolu raději přejdeme a zmíníme, že nový Prius dostal do vínku sedm barev karoserie včetně zcela nového odstínu Hypersonic Red. Standardně pak počítá s čelními diodovými světly, mimo to lze očekávat i monitoring jízdních pruhů, přednárazový systém, dynamický tempomat či detekci dopravních značek.
Uvnitř se opětovně objevuje uprostřed usazený informační displej i multimediální systém, který počítá s rozměrnější obrazovkou. Nový je také tříramenný volant, změn ovšem doznaly i výdechy klimatizace a menší je i řadicí páka. Tedy pokud tak výčnělku na středové konzoli můžeme říkat. Další informace se ale nejspíše dozvíme ve Frankfurtu či až v Los Angeles.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.




























Nová Toyota Prius byla odhalena v evropské...
...i americké verzi. Japonsko si zatím musí počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha