Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius prý bude lídrem v oblasti designu i techniky
28.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace japonského hybridu dorazí s lepší aerodynamikou, lehčí platformou a výkonnějším motorem. O bateriích však ještě nebylo rozhodnuto.
Činnost marketingových oddělení je čím dál tím podstatnější. Pokud chce některá zajetá firma zůstat na svém, pak by na svou propagaci měla věnovat zhruba pět procent svých příjmů, má-li však agresivní růstové plány, pak se jedná o nějakých dvacet až padesát procent. A jak všichni dobře víme, v automobilovém průmyslu dnes chtějí expandovat naprosto všichni. Proto do marketingu míří miliardy, jejichž utracením si ta či ona značka chce zajistit obrovité renomé. Tyto náklady je však také třeba vyvážit velkými příjmy.
V takový moment samozřejmě zmíněné oddělení musí dokázat, že peníze dokáže nejen utrácet, ale také vydělávat. A proto vydává jednu tiskovou zprávu za druhou, přičemž každá popisuje daný výrobek jako nejlepší, nejúspornější, nejrychlejší a nejprostornější vozidlo, jaké tu kdy bylo. Proč to zde ale zmiňujeme? Především kvůli faktu, že japonská Toyota začíná popisovat chystaný nový Prius jakožto lídra v oblasti designu, technologie a výroby. Tedy víceméně nejlepší auto, jaké si budete moci od příštího roku koupit.
Nakolik je toto tvrzení reální či nikoliv, to dozajista prověří náš test, prozatím ovšem musíme vycházet pouze z kusých informací. A ty zmiňují především nové pohonné ústrojí, které by skutečně lepší než to stávající být mělo, elektromotor japonské značky totiž bude menší a lehčí. Zároveň však nabídne vyšší výkon a větší efektivitu. Spotřeba tak zamíří dolů, zatímco jízdní dynamika již nebude připomínat tramvaj.
Šéf vývojového oddělení Toyoty Soichiro Okudaira navíc zmiňuje, že nová pohonná jednotka by měla být levnější na výrobu, a novinka by tak mohla být dostupnější a tedy i úspěšnější. S největší pravděpodobností se však i nadále bude vyrábět pouze v Japonsku, stejně jako všechny ostatní hybridní modely automobilky (či dceřiného Lexusu).
Zajímavé ovšem je, že ačkoliv má nový Prius dorazit již za rok, Toyota stále neví, jaký typ baterií použije. Ve hře jsou totiž lithium-iontové i nikl-metal-hydridové. Hideki Iba, generální manažer oddělení pro jejich vývoj, tak dodává, že „možná použijeme dělenou výrobní linku. Na jedné části se budou montovat „li-ionky“, na druhé typ NiMH.
Mimo to pak Toyota hodlá přijít s „revolučním designem uvnitř i zvenčí“, čímž by naplnila další část svého marketingového prohlášení. V tomto smyslu ale zřejmě až tak velký odklon od stávajícího provedení hlavně zvenčí očekávat nemůžeme. Jak je totiž dobře známo, hybridní automobily dávají hlavně na uhlazenou aerodynamiku.
Klady tak opravdu bude třeba hledat pod kapotou, kde mimo výše zmíněné najdeme novou globální platformu TGNA (Toyota New Global Architecture). Ta by přitom měla zaručit nízké těžiště a vyšší tuhost, zlepšení oproti předchůdci tedy můžeme očekávat stoprocentně. Bude ale nový Prius opravdu nejlepší na celém světě? To bez vlastní zkušenosti těžko zjistíme.






Zakamuflované exempláře příští Toyoty Prius nám prozatím nový revoluční design příliš neodhalují
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 8 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
dnes
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
