Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault je zklamán prodeji svých elektromobilů, přemůže to marketingem
2.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodeje elektřinou poháněných aut jsou zatím pro Renault zklamáním. Místo hledání problému v produktu chtějí Francouzi neúspěch překonat marketingem.
Renault chtěl být papežštější než papež. Přestože EU dramaticky srazila pro rok 2020 průměrný limit emisí oxidu uhličitého na 95 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby cirka 3,8 litru benzinu na 100 kilometrů, Francouzi řekli, že se tou dobou dostanou ještě níž. Stanovili si proto hranici 80 g CO2 na kilometr, tedy asi 3,2 l/100 km.
Při pohledu na papírovou průměrnou spotřebu nového Clia s tragickým motorovým omylem pod kapotou, které by mělo být jakousi kompaktní výkladní skříní boje Renaultu proti emisím, je zřejmé, že současný downsizing na žádný z vymezených mantinelů stačit nebude. Vůz i podle nerealistického testu EU spotřebuje 4,5 litru, což je pořád o 1,3 litru více než by mělya činit průměrná spotřeba všech modelů podle automobilky, ale také o sedm deci více podle EU. Je proto nasnadě, že se Renault ve svých plánech hodně spoléhal na umělé snížení průměrné spotřeby pomocí elektromobilů (počítána je jako nulová, jakkoli fakticky nulová pochopitelně není), nicméně jejich prodeje jaksi váznou a plány jsou tím pádem ohrožené.
Potíže s odbytem elektromobilů již přiznala japonská polovina koncernu Renault-Nissan, když nejvyšší šéf Carlos Ghosn naznačil, že - i navzdory různým státním pobídkám a dotacím - bude z důvodu padající poptávky nutné radikálně přehodnotit odhadované prodeje modelu Leaf. Nyní se se podobnými problémy potýkají také Francouzi. Podle britského magazínu Autocar panuje uvnitř firmy značné rozčarování a obavy z přijetí novinky Zoe, ačkoli v jiných případech Renault tvrdí, že auto je tak dobré, že po svezení v něm se už nebudete chtít posadit za volant vozu se spalovacím motorem.
Menší než odhadovaný zájem zákazníků o bateriemi poháněná auta ostatně nedávno nepřímo prezentoval i samotný Renault, když ve Španělsku doslovně zadarmo rozdával modely Twizy s prodejní cenou 7 000 Eur k Laguně a Espace. A když už jsme u toho, tak ani zastavení výroby Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero nebylo způsobeno ničím jiným než zanedbatelnou poptávkou, přestože třeba má ve Francii každý zájemce o elektromobil nárok čerpat z veřejných prostředků dotaci na kupní cenu ve výši sedmi tisíc Eur.
Jeden by možná řekl, že to je už docela dost pádných důvodů nebrat si před úředníky EU servítky a rovnou předložit na stůl fakta, v Renaultu jsou ale přesvědčeni, že produkt je v pořádku a špatné je pouze myšlení zákazníků. „Musíme prezentovat dojezd těchto automobilů na nabití, dát lidem vědět více o tom, co dokážou,“ tvrdí šéf marketingového oddělení koncernu Renault-Nissan Stephen Norman a sebevědomě dodává, „podle mě si lidé vymýšlí omezení, které elektromobily nemají.“ Co konkrétně, to pan Norman neuvedl, zrovna zmínky o skutečném dojezdu elektromobilů ale zákazníky spíše zaručeně odradí. Však si přečtěte, jak daleko dojede v extrému Opel Ampera - jeho cca poloviční akumulátory ve srovnání se Zoe stačí v nejhorším případě jen na 20 kilometrů jízdy a ani opačný extrém není zrovna úchvatný.
„Našim cílem je zvednout zadky a tato auta prodávat a nikoli mluvit o tom, co bude v roce 2030. O elektromobilech můžeme lidem předat spoustu informací, které je mohou prosadit,“ říká Norman. Týká se to především modelu Zoe, který bude letos uveden do prodeje, přičemž Renault se chce soustředit na tiché pohonné ústrojí. Norman přiznává, že lidé nebudou elektromobily kupovat pouze kvůli nízké hlučnosti, oslovuje je spíše kvalita svědčící o jejich technické výjimečnosti a efektivitě. „Zákazníci by si měli tato auta vyzkoušet,“ tvrdí Norman k modelu Zoe a dodává: „Je rychlý a má silné brzdy.“
To můžou být u jisté skupiny zákazníků skutečně lákavé vlastnosti, pokud nám je ale známo, zrovna tyto v případě elektromobilů zpochybňovány nebyly a ani nejsou. Kostlivec aut poháněných akumulátory stojí v jiné skříni s nápisy dojezd, doba nabíjení a cena. Předpokládáme ale, že prodejci Renaultu se budou ze všech sil snažit před zákazníky udržet ji když ne zavřenou, tak alespoň bagatelizovat její obsah...
Podle Renaultu bude stačit mluvit před zákazníky o pozitivech, pak si cestu k elektromobilům najdou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva