Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou

Měl to být velkolepý návrat japonské legendy, hned po premiéře se ale zjistilo, že k novému ztělesnění těchto slov má hodně daleko. Obecně malý zájem tak postupně uvadá, a to je znát na cenách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou

23.3.2020 | Petr Prokopec

Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou

/

Měl to být velkolepý návrat japonské legendy, hned po premiéře se ale zjistilo, že k novému ztělesnění těchto slov má hodně daleko. Obecně malý zájem tak postupně uvadá, a to je znát na cenách.

Nový sporťák Toyoty na první pohled není špatným vozem. Pod kapotou má třílitrový řadový šestiválec se dvěma turby, navíc z produkce BMW. Tato automobilka se ke všemu postarala také o osmistupňovou automatickou převodovku i celou řadu dalších komponentů včetně multimediálního systému iDrive. Suma sumárum tak tradiční japonskou spolehlivost obohatila o nadmíru zajímavé ingredience, které se běžně na jídelníčku Toyoty nenachází. Bylo by to fajn, kdyby oním sporťákem ne byla nová generace modelu Supra.

Japonské kupé se postupem času stalo legendou v mnohém ztělesňující specifika Země vycházejícího slunce. To však o novince kvůli výše zmíněnému říci nelze. Jakkoliv tedy fanoušci značky za jiných okolností dovedou spolupráci s jiným výrobcem nejen přejít, ale dokonce i kvitovat (na mysli máme GT 86, které vzniklo v kooperaci se Subaru), Supra je evidentně kategorií samou pro sebe. Nová generace se tak nedočkala obdivu, nýbrž kritiky.

Palce dolů novince přitom nedávají pouze ti nejvěrnější příznivci předchozího provedení, ale prakticky celý svět. Ukázali jsme vám, co tento stav dělá s cenami v USA a v Evropě je situace velmi podobná. Na starý kontinent sice v rámci úvodní série zamířilo v loňském roce jen 900 exemplářů, které byly velmi rychle vyprodány, jak se ale nyní ukazuje, šlo spíš o dealery a spekulanty, ne obvyklé zákazníky.

Nové Supry totiž rychle padají na ceně i jako skladové vozy či zánovní ojetiny. V sousedním Německu je tak možné vůz pořídit již za 52 990 Eur (cca 1 470 000 Kč). Tedy o zhruba 10 tisíc Eur (278 Kč) níže, než začíná oficiální cena (v Německu je Supra 3,0 k mání od 62 900 Eur/1 750 000 Kč, v Česku od 1 800 000 Kč). Jde pak sice o exemplář zaregistrovaný loni v září, ovšem jeho majitel od té doby najel jen 3 999 km - že to byl nejspíše sám dealer, který kupé osadil i příplatkovým lakem a paketem Premium, je nabíledni.

Možná tedy neměl nejlehčí život, stále zde máme zánovní auto, který je navíc osazeno jedinými doplňky, jaké loni byly k dispozici. Do jisté míry tak odpovídá individuální specifikaci mnoha lidí, jimž se ona žlutá Lightning Yellow líbí. Nyní si ale vše mohou pořídit o celkově 11 910 Eur (313 tisíc Kč) levněji.

Ani tak se nezdá, že by o vůz byl bůhvíjaký zájem, ostatně na Mobile.de se nejlevnější kusy objevují již za ceny od 48 890 Eur (1,36 milionu Kč) a ani ty z nabídek nemizí. Prodat novou Supru je pro dealery zjevně oříšek i za dosti podbízivé ceny.


Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 1 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 01Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 2 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 02Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 3 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 03Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 4 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 04Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 5 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 05Nová Toyota Supra je zklamáním i v Evropě, zánovní kusy se prodávají výrazně pod cenou - 6 - Toyota Supra 2019 ojetina sleva 06
Tato Toyota Supra má najeto pouze 3 999 km a všechny loni dostupné příplatky. Přesto je nyní k mání o 330 tisíc korun levněji než v září 2019, nabídka zánovních exemplářů pak začíná ještě o 100 tisíc níže

Zdroje: Auto Bild, Mobile.de

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše