Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra se ukáže příští měsíc, techniku už teď odhalil únik
13.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod jednoho z nejočekávanějších japonských aut posledních let je na spadnutí. Toyota zatím ukázala jen jeho část, i o zbytku vám ale umíme říct mnohé.
O návratu Toyoty Supra se mluví již několik let. Nejspíše pro vás tedy nebude tajemstvím, že japonská automobilka kvůli snižování nákladů přistoupila ke spolupráci s BMW. To byla asi jediná cesta, jak sporťák ze země vycházejícího slunce opět přivést mezi živé, stejně jako bychom bez toho mohli zapomenout na novou generaci Z4. Obou těchto ikon se ale díky spolupráci značek dočkáme.
Německý vůz jsme viděli již loni, kdy se ukázal ve formě konceptu. Sériová verze pak byla očekávána v Detroitu, nakonec však na autosalon nedorazila. Můžeme se tedy jen ptát, zda ji očekávat v Ženevě. Spíše však počítáme s ještě pozdější premiérou, a to kvůli Toyotě. Japonská automobilka totiž momentálně potvrdila, že na výstaviště Palexpo dorazí právě nová Supra. Není tak příliš pravděpodobné, že by se oba kohouti ukázali na témže smetišti.
I japonský vůz velmi pravděpodobně vykoukne na světlo světa nejprve jako koncept, než značka vyrukuje s produkčním modelem. Tak to alespoň naznačuje první zveřejněný snímek kupé. Zcela jasně patrné je na něm totiž mohutné zadní křídlo, které se u vývojových prototypů neobjevovalo. Supra tak nejspíše dorazí jen jako „designová studie“, jejíž dekorační prvky by posléze mohly vést ke vzniku dynamičtějšího paketu.
Uvidíme tedy v Ženevě, jaké konkrétní záměry Japonci mají. Jistotou je tak aktuálně jen to, že Toyota bude vyrábět pouze kupé, BMW zase jen roadster. Oba vozy ale budou stát na stejné platformě. A co je možná překvapivé, výrazně lišit se nebudou ani pohonnými jednotkami, jak alespoň naznačují informace magazínu Best Car, jehož březnové číslo před pár dny vyšlo.
Nová Supra by tedy ve svém alespoň prozatímním vrcholném provedení měla disponovat přeplňovaným řadovým šestiválcem. Ten se staral i o pohon předchozí generace, až potud je tedy vše v pořádku. Nicméně pohled na třílitrový objem či výkon 340 koní jasně naznačuje, že jde o pohonnou jednotku BMW. Spárována pak bude pouze s osmistupňovým automatem, jenž rovněž pochází z mnichovských skladů.
Jakkoliv tedy bylo jasné, že nová Toyota Supra je spřízněna a chystaným BMW Z4, spekulovalo se to tom, že pod kapotou se budou tato dvě auta výrazně lišit. Vypadá to, že alespoň v první fázi tomu tak nebude. Kromě šestiválce přijdou i dvoulitrové čtyřválce, kdy základ pro Evropu nabídne 197 k, ve Spojených státech pak 252. Hybridní hnací ústrojí zasvěcené pouze Toyotě ale magazín nezmiňuje.
Čeho se naopak dočkat máme, to bude vrcholné německé provedení M40i, které sice taktéž dostane již zmíněný řadový šestiválec, ovšem jeho výkon bude navýšen na zhruba 380 koní. V rámci hierarchie tedy Supra bude postavena pod BMW, přičemž vůči roadsteru nemá být ani se čtyřválci nabízena s manuální převodovkou.
Můžeme pak již jen dodat, že šestiválcová Supra bude měřit 4 380 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 290 mm na výšku. Počítá také s rozvorem 2 470 mm (překvapivě kratším než u GT 86), litými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/50 vpředu a 255/45 vzadu či hmotností 1 496 kg. Očekávat tedy můžeme spíše zábavu při jízdě bokem než extrémní dynamiku v přímém směru.

Nová Toyota Supra se ukáže již v Ženevě, nejspíše ale jen jako „designová studie“
Čekejme vzhled blízký staršímu konceptu Toyoty jménem FT-1 Graphite
A díky magazínu Best Car již nyní víme, co lze u sériového provedení čekat pod kapotou
Zdroje: Toyota, VWVortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele po pátku Bulega včera 17:00
- Vítězem Superpole Can Öncü, 18. Vostatek včera 16:49
- MotoGP: Na čele dvě KTM, za nimi bratři Marquezové včera 16:02
- Salač přímo do Q2 včera 15:21
- Rookie Perrone na čele včera 14:05
Nejčtenější články
Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
8.8.2025„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
8.8.2025Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
8.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
9.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva