Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Yaris pro Evropu v detailech
18.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Nový Yaris je oficiálně k dostání na starém kontinentu a my konečně známe podrobnější technické specifikace i první ceny.
Není to zdaleka poprvé, co u nás píšeme o nové generaci Toyoty Yaris. Již v hloubi loňského roku jsme vám přinesli uniklé první snímky další generace, tehdy ale šlo o japonské provedení téhož vozu jménem Vitz. Letos Toyota již oficiálně představila evropský Yaris HSD, jenže šlo pouze o hybridní provedení, které v prodejních tabulkách jistě nebude zářit na předních místech. Na další informace a vůbec první snímky standardního evropského Yarisu jsme si museli počkat až do června a teprve nyní vám k nim můžeme přidat další zejména technické detaily a první ceny. Ale nejprve si projděme další snímky nového Yarisu.
Z nového Yarisu na vás dýchá designový směr Toyoty, který lze vysledovat skrze podstatně hranatější tvary, než jsme byli doposud u tohoto vozu zvyklí. Změnami prošly přední partie s světlomety, které se více podobají modelu Prius. Plastičtěji vypadají také boky auta, které malému vozidlu ubírají něco z dřívějšího, pro některé poněkud „levně“ vyhlížejícího vzhledu.
Interiér je ovšem jiná kapitola. V Toyotě konečně pochopili, že přístrojová deska respektive ukazatel rychlosti patří před řidiče a digitální ukazatele (ty starší byly občas jen velmi těžko čitelné z pozice řidiče) nahradili klasickými, což Yaris dělá podstatně sympatičtějším. Na druhou stranu interiér přišel o nějaké ty odkládací prostory, což by ovšem nemělo představovat zásadní problém.
Japonská mini patří hlavně do měst a podle toho jsou koncipovány nejen rozměry tohoto vozu ale také volba pohonných jednotek. Základní možností pohonu bude u nového Yarisu tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 68 koní (51 kW). Točivý moment má svůj vrchol na 93 Nm. Malá Toyota s tímto agregátem nebude žádným sprinterem a na stovku se dostane za 15,3 sekundy, maximální rychlost je akceptovatelných 155 km/h. Kombinovaná spotřeba 4,8l/100 km je nesporně dobrou hodnotou stejně jako odpovídající emise CO2 110 g/km. Tato motorizace bude vhodná především do měst, kde se nižší výkon a malá spotřeba dočká ocenění.
Zajímavější motorizací je čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 98 koní (73 kW) a točivým momentem až 125 Nm. Tento agregát uděluje malému Yarisu poměrně slušnou dynamiku a tak nepřekvapí zrychlení 0-100 km/h za 11,7 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 175 km/h. Kombinovaná spotřeba v závislosti na převodovce činí 5,2-5,4 l/100km a emise CO2 jsou na úrovni 119-123 g/km.
Poslední volbou pro nového Yarise je malý čtyřválcový diesel s objemem 1,4 litru, který je s svými 88 koňmi (66 kW) a točivým momentem 205 Nm nejdynamičtější volbou. V kombinaci s šestistupňovým manuálem dokáže zrychlit z nuly na sto Yaris za 10,8 sekundy. Spotřeba bude v závislosti na převodovce mezi 3,9-5,1 l/100km. Emise CO2 se pohybují mezi 103-119 g/km. Malý diesel bude pro malý Yaris zřejmě zajímavou volbou, ale bude se jednat také o volbu nejdražší.
Pokud se o malý Yaris zajímáte, tak vězte, že bude k mání u všech českých dealerů již koncem tohoto léta. Známy jsou nyní ceny pro Velkou Británii, které ovšem nemusí reflektovat ty české. Ty prozatím neznáme, ale během léta vás o nich budeme informovat.
Z částek stanovených pro britské zákazníky lze přepočítat orientační cenu základního třídveřového Yarisu s tříválcem 1,0 a manuální pětistupňovou převodovkou na 310 tisíc korun. Yaris s výkonnějším čtyřválcem, třídveřovou karosérií a šestistupňovou převodovkou vyjde na zhruba 355 tisíc korun. Nejdražší diesel ve třídveřovém provedení s manuální šestistupňovou pak vyjde na 400 tisíc korun.
Je zřejmé, že české zastoupení Toyoty bude muset jít s cenami o něco níže, za podobné cifry by u nás Yaris neměl velké šance na úspěch. Ceny současného modelu pro Českou republiku jsou zhruba o padesát tisíc korun níže a lze předpokládat, že ceny nového modelu budou kopírovat ceny odcházejícího modelu s menším nárůstem.

































Nová Toyota Yaris v evropském provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejnovější články
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 11 hodinami
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
včera
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
včera
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
včera
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 20:38 - M.Z.
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 11.19. 19:56 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
