Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane

Podle Audi jsou menší motory nutné v některých zemích, o osmi- a desetiválec by R8 přijít neměla. Příchod se zpozdí kvůli změnám nastavení vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane

7.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle Audi jsou menší motory nutné v některých zemích, o osmi- a desetiválec by R8 přijít neměla. Příchod se zpozdí kvůli změnám nastavení vozu.

Už víme, že nová generace Audi R8 dorazí s lehkým zpožděním i kvůli ženevskému představení nového Lamborghini Huracán. Vůz je prý tak dobrý, že by ten s kruhy ve znaku se svým aktuálním nastavením vypadal proti býkovi trochu jako chudý příbuzný. Jestli je to pravda, nebo chytrý marketing lobbující za Lamborghini, považte sami, my se dnes zaměříme na něco trochu jiného.

Jak jsme již zmiňovali, nová generace R8 dostane zpočátku desetiválec z Huracánu, tedy motor o objemu 5,2 litru s výkonem 600 koní a 560 Nm, i když pravděpodobně úplně totožný nebude a dost možná bude mít i o trochu nižší výkon, alespoň na papíře. Zůstane také základní osmiválec 4,2 FSI, i když dozná úprav pro zvýšení výkonu. Podobně jako Huracán, i příští R8 bude k mání jen s dvouspojkovou převodovkou; v současnosti je možno mít osmiválcovou variantu i s šestistupňovým manuálem.

Zároveň ale vozy nebudou až tak stejné, jak by se mohlo zdát. Ulrich Hackenberg, technický ředitel Audi, vysvětluje: „Motor a převodovka budou v zásadě stejné, odpružení a geometrie se však bude lišit, aby mohla být vozům dána odlišná charakteristika.” To je také jedním z důvodů opoždění příchodu R8.

Kromě V8 a V10 nová R8 dostane také přeplňovaný motor, i když patrně ne hned zpočátku výroby. „V některých zemích je potřeba snižovat objemy motorů a my takové trhy nechceme vynechávat. Proto samozřejmě uvažujeme i o menších motorech. Skok z V10 na čtyřválec je ale příliš velký,” komentuje situaci Hackenberg. Tím v podstatě říká, že můžeme očekávat V6 s jedním nebo dvěma turbodmychadly. Objem si troufneme dle ingolstadtského zvyku odhadnout na tři litry a výkon nad čtyři stovky koní.

Nová R8 bude s Huracánem sdílet konstrukci, zejména tedy středový tunel a přepážku mezi motorem a kabinou, které budou jedním kusem karbonu, vážícím 50 až 60 kg. Zbytek konstrukce by měl být hliníkový. Hackenberg se zmínil i o elektrickém e-Tronu: „Měli jsme problémy zejména s dojezdem. Ty jsou vyřešeny a umíme nabídnout až 450 km.” Příští generace R8 tak patrně dorazí i jako elektromobil, jak ale Audi „vyřešilo dojezd”, není zcela zřejmé, energii potřebnou pro takový reálný dojezd není v autě velikosti a limitní hmotnosti R8 za současného stavu vývoje akumulátorů do čeho vměstnat.

Hackenberg nezmínil, kdy bychom mohli nové Audi R8 spatřit - očekávat jej v září ve Frankfurtu by bylo asi přehnané, zároveň však čekat rok na další Ženevu se nám zdá jako příliš dlouhá doba. Audi však jistě nenechá svět tápat a v průběhu času se dozvíme víc.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane - 1 - Audi R8 2015 skica 01Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane - 2 - Audi R8 2015 skica 02Nové Audi R8 2015 se nakonec nevyhne downsizingu, V10 ale zůstane - 3 - Audi R8 2015 skica 03
Ilustrace hádá vzhled nového Audi R8

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.