Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.
Nová generace supersportu z Ingolstadtu se už pilně připravuje na svojí premiéru, která by se měla odehrát na žženevském autosalonu. S ohledem na dosud zveřejněné informace je to více než pravděpodobné, protože bychom našli jen velmi málo věcí, na které v souvislostí s ní nepřišla řeč. Všechna fakta už vydala na téměř úplné představení, přesto si pro nás u Audi chystají překvapení, která se dosud nezdála být příliš pravděpodobná.
Překvapení začíná u slov Rolanda Schaly, technického ředitele projektu, který na okruhu v Ascari hovořil s redaktory Top Gearu o platformě z Lamborghini Huracán coby základu poskytujícím velké množství nových možností. Díky ní by neměl být problém vytvořit další verze nového Audi jako Superleggera, GT nebo verze Clubsport. A to měla dostat R8 v podstatě jen atmosférický desetiválcový motor 5,2 FSI ve dvou výkonových verzích s výkonem sahajícím na 540 a 610 koní (pro V10 Plus).
Schala se ovšem obává, že novinka potřebovat bude v rámci svého životního cyklu posléze také menší agregáty. To vypadalo na osmiválec, nyní se ale hovoří o ještě menší jednotce V6, která je údajně pro er-osmičku perfektní. Prý už z toho důvodu, že 400 koní pro ní bude jen odrazový můstek. V hledáčku byla podle jeho slov také naftová varianta, ale pro tu nakonec nikdo s ohledem na větší hmotnost nikdo z týmu hlasujících ruku nezdvihl.
R8 TDI by byla určitě jedinečným autem, ale museli by u ní použít všechny technologie, aby ji byli schopní „udržet v čistotě“ - konkrétně filtry pevných částic, vstřikování močoviny Ad Blue a to je z hlediska hmotnosti nežádoucí. Kromě toho by u ní nebylo kvůli vysokému výkonu v nízkých a středních otáčkách třeba řadit tak často, jako u ostatních verzí, a to by vůz stálo minimálně ztrátu emocionálního náboje. V této souvislosti se tedy přímo nabízí otázka, zda ho automobilka čistě náhodou nechce ztratit zavedením přeplňování.
Zástupce Audi lehce vyhýbavě prohlašuje, že v současnosti je R8 věcí vysokých otáček a apokalyptického (sic) zvuku. Zaručit její atmosférickou povahu do budoucna evidentně nedokáže, byť sám změně nakloněn není. Proto se také zdá, že se novinka dočká menšího vidlicového šestiválce, který by mohl být okořeněn pohonem zadní nápravy.
Budoucí pohonné jednotky by mohly údajně zahrnovat také benzin-elektrický hybrid, podobný tomu v nové Hondě NSX, nemáme ho však očekávat v dohledné době, přestože šasí na hybridní soustavu připraveno je. Kromě toho už mají údajně bateriovou soustavu vystačivší na celkový dojezd přesahující 480 kilometrů. Tímto naráží na prototyp e-tron.
Otázka je však znovu nasnadě. Chtěli by něco takové od R8 zákazníci? Těžko říci. Schala však dodává, že do novinky nehodlají do každého modelu montovat veškerou techniku, kterou vymysleli. My se však musíme ještě ptát, jak to dopadne s manuální převodovkou, když zatím padly zmínky jen o dvouspojce S tronic. „Nic není v tomto ohledu stoprocentně rozhodnuto, ale v současnosti lidé dávají přednost u takových aut automatům, které jsou s ohledem na hodnoty výkonu lepší.“
Suma sumárum v budoucnosti dorazí ještě další verze R8, kromě desetiválcových i osmi a šestiválcové. Kromě pohonu quattro by spolu s nejmenším motorem mohl dorazit také pohon zadní nápravy a když bůh dá, dokonce i manuální převodovka. Kromě toho se šušká o ekvivalentu pro okruhovou verzi Huracánu, která by však mohla dorazit u Audi na silnice coby nejultimativnější R8 vůbec. Co z toho však nakonec bude, ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

























 Audi zatím vypustilo nové fotky zakamuflované druhé generace R8



Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 8 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
 Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
 K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
 Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    