Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi RS5 dorazilo do Ženevy, bokem. I s 450 turbokoňmi
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Ingolstadt se s BMW do dalšího kola výkonové války nepustí. Nové RS5 nasadí proti M4 menší přeplňovaný motor a výkonově si nepolepší.
Audi jako poslední vzdorovalo přeplňování v segmentu rychlých luxusních kupé střední třídy. Ne ale proto, že by si chtělo ostentativně vytřít pozadí s emisními pokutami. Důvody jsou mnohem prozaičtější. Jeho kupé RS5 osazené vynikajícím atmosférickým osmiválcem o objem 4,2 litru, výkonu 450 koní při 8 250 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 430 Nm zde bylo od roku 2010 do roku 2015 jako pozůstatek staré dobré éry, dneškem se ale tato kapitola definitivě uzavírá.
Čtyři kruhy mění ve zbrusu nové generaci RS5 Coupé původní V8 za menší vidlicový šestiválec o objemu pouze 2,9 litru z Porsche Panamera S, jehož spalovací prostory zde pomůžou vyplachovat v rámci Millerova cyklu (s pozdním uzavíráním nasávacích ventilů) dvě turbodmychadla. Výkon nestoupne ani o špetku, vůz i v aktuálním vydání nabídne 450 koní, poskočí však jeho nejvyšší točivý moment na rovných 600 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1 900 do 5 000 otáček za minutu.
Zatímco starší auto zvládlo akceleraci z místa na stovku za 4,5 sekundy, novinka jde o slušný krok vpřed. Z nuly na 100 km/h umí zrychlit za 3,9 sekundy a může za to značná redukce hmotnosti, konkrétně o 135 kg, když auto mezigeneračně zhublo z 1 790 na 1 655 kg. Abychom vám nezůstali dlužni ani zbytek informací o dynamice, měli bychom dodat, že auto má maximálku omezenou na standardních 250 kilometrů v hodině, nicméně za příplatek automobilka nabídne méně restriktivní elektronický bič a RS 5 pustí na hranici 280 km/h.
Zajímavé také je, že se nové Audi zbavilo sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a místo toho se zde objevuje osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Ten přenáší výkon (jak jinak) na všechna čtyři kola sériově dodávaného systému quattro s asymetrickým rozdělováním síly mezi přední a zádní nápravu v poměru 40:60, zatímco zadní sportovní diferenciál má být k mání za příplatek. Když už jsme v podbězích, vězte, že každé standardní devatenáctipalcové anebo volitelné dvacetipalcové kolo bylo vůči karoserii ustavené pětiprvkovým závěsem, přičemž podvozek byl ve srovnání se standardní A5 snížen o 20 mm a blatníky musely být rozšířeny o 15 mm.
Pokud jde o design, Audi se ve svých oficiálních informacích odvolává starý závodní model 90 quattro IMSA GTO, pochopitelně zde ale máme spíše ryzí odraz současného stylistického jazyka charakterizovaného výraznou a dnes už hranatější šestiúhelníkovou mřížkou chladiče, jemnými bočními prolisy a velmi povědomou siluetou téměř beze změn převzatou z minulé generace Coupé.
Rychlý pohled do interiéru prozrazuje, že se ani tady příliš neexperimentovalo. Najdete zde velmi příjemně působící minimalistický interiér s karbonovými panely, sportovními sedadly, kontrastním červeným prošíváním a Audi si neodpustilo ani alantarou čalouněný volant se zkoseným věncem. Nechybí head-up displej, diodová světla, spousta asistentů na cokoli, takže jediné, co vám momentálně říci, je cenovka, kterou Audi na RS 5 zavěsí. Pokud se tak stane, podělíme se i o tuto informaci obratem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.













Nové RS5 trochu chybí vizuální jiskra










































Downsizingu neutekla ani nová generace RS 5, místo točivého osmiválce přepřáhla na V6 s dvojicí turbodmychadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 7 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 9 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
dnes
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
