Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu
9.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace SQ5 vyměnila kompresor za turbo, je ale jinak stejně výkonná i rychlá. Oproti té dosavadní ji ale spíše uvěříte, že vás chce sníst.
Audi s novou Q5 nelení, nepochybně v očekávání jistého zelenění. V posledních letech je to jeho nejprodávanější model vůbec, a tak vlastně ani nepřekvapilo, když nová generace, představená letos v Paříži, nepřinesla nic přelomového. Zřetelně evoluční design doplnila očekávatelná technika a mohlo se začít objednávat. Němci tak na nic nečekali a v mezičase vůz uvedli na všechny důležité trhy včetně toho našeho.
Zda bude nová „kvé-pětka” stejně úspěšná, jako její předchůdce, ukáže až čas, dnes vám na každý pád můžeme představit další střípek do mozaiky, která tomu má napomoci. Jde o druhou generaci výkonné verze SQ5 u nás známé spíše jako SQ5 TDI. V USA se ale už v první iteraci prodávala s motorem 3,0 TFSI, přičemž šlo o kompresorem přeplňovaný bumbrlíček známý z dřívější S4, tady ale naladěný na výkon 260 kW (354 koní). Teď debutuje v Americe už jen benzinová verze a má znovu 354 koní. Přesto je leccos jinak.
O pohon vozu se sice stará motor se stejným obchodním označením, 3,0 TFSI, jde ale o turbem přeplňovanou jednotku. Krom zmíněného výkonu se pyšní i 500 Nm točivého momentu a pokud jsou vám tyto hodnoty povědomé, máte dobrého pamatováka - modely S5 Sportback, S5 Coupe, S5 Cabriolet a S4 Avant disponují týmiž. A také zde se o přenos výkonu starají všechna čtyři kola systému Quattro a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.
Pozoruhodné je, že totožný jako u předchozí SQ5 je nejen výkon, ale i dynamika. Auto tedy zrychlí z 0 na 97 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je omezena na tradičních 250 km/h. Jsou tu ale i novinky - výkonná Q5 nyní disponuje příplatkovým sportovním vzduchovým odpružením, které je oproti standardnímu, též vzduchovému odpružení SQ5 ve výchozí poloze o 30 mm nižší. Za další příplatek pak nabízí v rámci paketu S sport i zadní diferenciál schopný poslat klidně i všechen výkon na jedno či druhé kolo. Právě ten by se měl starat o dříve avizovaný přetáčivý charakter.
Standardem je naopak aktivní řízení s měnitelným převodem nastaveným podle zvoleného jízdního režimu. Ty jsou buď čtyři (comfort, auto, dynamic a individual), pokud zvolíte standardní provedení. A nebo je jich pět (navíc, offroad, který zvětší světlou výšku), pokud si pořídíte stroj se zmíněným příplatkovým sportovním podvozkem.
Pokud vám po technické stránce přijde být nová SQ5 málo zajímavá, po té vzhledové by to mohlo být lepší. Ani ne tak díky dramatickým změnám ve stylizaci, jako spíše díky vhodnějšímu, „hranatějšímu” základu působí novinka citelně agresivněji než předchozí, poněkud příliš zakulacené provedení. Pochopitelně, nové nárazníky s většími otvory pro vstup chladícího vzduchu, velká kola a další více či méně obvyklá specifika eSkových Audi výslednému dojmu citelně napomáhají.
Ani vnitřek pak neskýtá nic revolučního - ve srovnání s Q5 přibyly libůstky jako sportovní sedadla s prošívanou kůží či podobně modifikovaný volant, kupodivu bez zploštění na spodní straně, to bylo ostatně u SUV obzvláště stupidní. Obložení palubní desky je standardně hliníkové, za příplatek karbonové a nechybí ani kopice výbavy včetně nejnovější generace Audi MMI s Android Auto i Apple CarPlay a bezpečnostní systémy známe už z Q5.
Nová SQ5 TFSI vstoupí do prodeje letos na jaře za zatím neznámou cenu, osud verze TDI je zatím nejasný. Ještě loni ji automobilka slibovala, ale Audi míní a Dieselgate mění. Přesto věříme, že minimálně v Evropě tuto variantu uvidíme. Čas ukáźe více..





















Nová SQ5 přichází krátce po debutu druhé generace Audi Q5, zatím jen s benzinovým motorem pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva