Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové auto pro Evropu výjimečně dostalo motor, který nám Američané mohou závidět
3.12.2021 | Petr Prokopec
Obvykle jsme to my, kdo musí se slzou v oku sledovat, co si mohou pod kapoty nových modelů aut pořídit ve Spojených státech, v případě Corolly Cross to ale neplatí. Ta evropská je na celkově vyšší technologické úrovni, také ale bude stát víc.
Toyotu Corolla si aktuálně můžete koupit ve třech karosářských verzích, kromě hatchbacku v nabídce figuruje i sedan a kombík. Všechny tři varianty je přitom možné pořídit také s hybridním ústrojím, které je zákazníky obvykle chváleno. Vlastně tak není překvapivé, že loni i přes koronavirové restrikce dosáhla Corolla v Evropě na vyšší registrace než v předchozím období (137 209 versus 133 597 ks). Letošek prozatím vypadá ještě lépe, během některých měsíců si totiž celosvětový bestseller vedl lépe než v předchozích pěti letech.
Japonci nicméně nehodlají ponechat nic náhodě a od příštího roku zákazníkům nabídnou čtvrtou variantu. Corolla Cross je k dispozici již ve Státech, kde zatím příliš neoslnila. V říjnu se totiž jen 826 exemplářů a je otázkou, zda na pozvolný start registrací naváže mnohem vřelejší zájem publika. Američané si zatím stěžují na horší nabídku a se závistí mohou hledět přes oceán, neboť evropské provedení je po technologické stránce mnohem propracovanější.
Zvenčí se obě varianty liší jen minimálně, světly. Daleko více rozdílů najdeme uvnitř, neboť kupříkladu za volant se nastěhoval 12,3palcový digitální přístrojový štít, jenž nahrazuje analogové či 7palcové provedení u amerického modelu. Ten zároveň počítá se 7- nebo 8palcovým displejem multimediálního systému, zatímco Evropané si budou užívat 10,5palcový. Zároveň pak dostanou k dispozici i nový operační systém s možností online modernizace a cloudovou navigací.
Co nicméně může překvapit nejvíce, to jsou změny v motorovém prostoru, jež taktéž vychází ve prospěch Evropy. Američané totiž zatím mají k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který doplňuje automatická převodovka CVT. Starý kontinent se nicméně může těšit na dvoulitrovou hybridní jednotku produkující o sedminu vyšší výkon (199 koní). Ten pak míří pouze dopředu, k mání je však i čtyřkolka s druhým elektromotorem roztáčejícím zadní kola dodatečnými 41 koňmi.
Navzdory rozdílnému výkonu a koncepci jsou nicméně obě varianty stejně rychlé, sprint na stovku zvládnou za 8,1 sekundy. O nejvyšší rychlosti se nicméně Toyota již nezmiňuje, stejně jako neuvádí ani spotřebu. To je ovšem pochopitelné, neboť vůz zamíří do prodeje až na podzim příštího roku. V případě zájmu se tedy budete muset obrnit trpělivostí, ostatně momentálně není známa ani cena. Stoprocentně však půjde o více než půl milionu korun, za něž je vůz k mání ve Státech.
Realitou se nejspíše stane nějakých 700 000 Kč, neboť Corolla Cross zamíří mezi modely C-HR a RAV4. Na délku jí přitom naměříme 4 460 milimetrů, na šířku 1 825, na výšku 1 620 a v rámci rozvoru 2 640. Tím nám dostupné informace aktuálně končí, zmínit můžeme už jen rozsáhlou bezpečnostní výbavu, jejíž součástí je monitoring aut ve slepém úhlu, adaptivní tempomat či detekce protijedoucí dopravy. Automatické brzdy pak snad již ani není třeba zmiňovat.
Toyota Corolla Cross je již čtvrtou verzí nejprodávanějšího auta světa. Japonci přitom cílí na nemalé registrace, ve Státech ale zatím příliš nezabodovali. Evropská verze, která je výkonnější i technologicky pokročilejší, by ale mohla vše napravit. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB