Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 1 Sedan s předním pohonem je tu, ale jinak, než jsme čekali
18.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace jedničky se ukázala jen s karoserií sedan coby vůz navržený s ohledem na potřeby čínské klientely. Její další budoucnost je zatím nejasná.
Dlouho očekávané se stalo skutečností, byť okolnosti jsou o trochu jiné, než jsme si původně mysleli. Abychom ale nechodili zbytečně dlouho okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že venku je nové BMW 1 Sedan. Tedy vůz, který by podle všeho měl být postaven na platformě UKL. Jako takový tedy slibuje u základních variant pohon předních kol, jenž byste u výše postavených modelů mohli vyměnit za systém xDrive.
Podmiňovací způsob ve výše uvedených větách tu není náhodou, a to hned ze dvou důvodů. Zaprvé, BMW v tiskové zprávě neuvedlo jedinou zmínku o technice, a tak můžeme zejména z předchozích špionážních fotek prototypů ukazujících jasně na přední pohon předpokládat, že byla použita architektura UKL známá z nových MPV značky. Zadruhé, nový sedan řady 1 bude prozatím k dispozici pouze na čínském trhu.
Jinými slovy tu tedy máme kolaboraci automobilek BMW a Brilliance, která míří do nejrychleji rostoucího segmentu na světě - třídy prémiových kompaktních vozů. Navržena byla s ohledem na potřeby čínské klientely, přičemž v zemi se bude i vyrábět. Její vývoj pak proběhl v německém ústředí značky za přispění čínských techniků, kdy vůz má být schopen vypořádat se s veškerými nástrahami tamních cest.
Vzhledově novinka vychází z loňského konceptu, přičemž jako každé současné BMW staví na tradičních designových elementech. Máme tu tedy čelní ledvinky a dvojité kruhové světlomety, zatímco vzadu nechybí Hofmeisterova křivka. Pohled na záď prozatím chybí, na nějaké šokující odhalení si ale nechme zajít chuť - i zde se bude vykračovat v předem dané cestě, diodová světla tedy vytvarují písmeno „L“.
Jak jsme uvedli výše, techniku BMW v tiskové zprávě prozatím příliš nepitvá. Pouze uvádí, že pod kapotou se nastěhují nejnovější pohonné jednotky, které bude vyrábět továrna v Shenyangu. Pokud si ovšem vsadíte na příchod přeplňovaných 1,5litrových tříválců a dvoulitrových čtyřválců, pak jen těžko budete „mimo mísu”.
Tím nám dostupné informace bohužel končí, přičemž BMW ani nezmiňuje, kdy se rozepíše více. Dá se ovšem předpokládat, že půjde spíše o týdny než měsíce. Pak bychom se měli dozvědět i to, kdy - spíše než zda - se vůz podívá i na jiné trhy. Očekávejme ale výrobu podobně laděné jedničkové řady také v Německu v momentě, kdy bude s to na trh vstoupit také jako hatchback. Čas ukáže více, sama automobilka ale hovořila o roce 2017...



BMW nám toho prozatím o novém sedanu řady 1 mnoho neřeklo a vlastně nám ho ani moc dobře neukázalo. Víme jen tolik, že prozatím vzniká jen v Číně pro Čínu, ale nebude to konečný stav věcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
