Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 5 G30 se poprvé ukázalo naživo. Neuvěříte, kde
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW při odhalování nové generace řady 5 jen překvapuje. Neodhalila ji totiž na autosalonu a poprvé ji nedala ohmatat Němcům ani Američanům.
Uplynul již týden od chvíle, kdy mnichovská automobilka pustila do světa oficiální snímky a informace týkající se nového BMW řady 5. Zejména fotek při té příležitosti vypustila do světa takové kvantum, že by si s nimi jiné automobilky vystačily několik let. Trochu překvapivě ale automobilka neuspořádala žádnou živou prezentaci, kde by bylo možné si nový sedan prohlédnout či nafotit v poněkud přirozenějším prostředí. Jde přitom o klíčový model značky, v jehož případě bychom očekávali něco podobného jako v případě Škody Kodiaq, která se ukázala na velkolepé prezentaci v Berlíně. Nic takového se ale nestalo.
BMW jen nechalo pár redakcí pořídit si vlastní fotky ve studiu, ve kterém vznikly i ty oficiální a tím vše skončilo. O to větší údiv v nás vzbudila zpráva našich kolegů z australského Motoringu, kteří se mohli zúčastnit první „normální” živé prezentace vozu v Melbourne. Šlo navíc hned o dvě pětky, navíc s volantem napravo, což naše překvapení ještě více umocnilo - hledali jsme, kde jsme mohli, ale nevíme o žádné dřívější příležitosti, při niž by bylo možné něco takového udělat.
Pokud se přitom někde BMW řady 5 mělo ukázat naživo především, měl by to být německý nebo americký trh. Tedy lokality, kde lze očekávat zákazníky stojící v dlouhém zástupu před showroomem. Obdobné to sice bude také u protinožců, nicméně ona fronta bude bezesporu méně početná.
Více bychom se již danému tématu věnovat nemuseli, nicméně slova produktového experta Svena Arense nás ještě chvíli nutí v Austrálii setrvat. Jeden ze školitelů značky totiž během prezentace jen potvrdil, nakolik je řada 5 pro BMW důležitá. „Je to nejúspěšnější manažerský sedan všech dob, který v rámci prodejů překonává svou nejbližší konkurenci; za posledních pět let jsme pokořili Audi i Mercedes - naše nejbližší rivaly - o parník. Mluvíme tu o minimálně 100 000 kusech ročně.“
Kromě toho Arens dodal, že „čtenáři německého Auto Motor und Sport vyhlásili současný sedan řady 5 nejlepším vozem ve vyšší střední třídě. Stalo se tak přitom v posledním roce jeho života, což jen odhaluje, o jak dobrý vůz jde. Tímto oceněním jsme proto navýsost poctěni.“ Tím ale oslavná etuda končí, ve zbytku se již produktový expert značky věnoval zejména technologickým novinkám, jimiž je generace G30 napěchována od podlahy až po střechu.
V rychlosti zmíníme, že třeba jde o semi-autonomní řízení, které zvládá jízdu ve zvoleném pruhu dálnice až do rychlosti 210 km/h, aniž by bylo třeba lidského zásahu. V případě změny jízdních pruhů je pak technologie omezena tempem od 70 do 180 km/h. Dále tu pak máme třeba systém Remote 3D View, jenž vám pomocí sady kamer dokáže virtuálně vykreslit vůz v místech, kde se nachází. A opomíjet nesmíme ani adaptivní tlumiče či natáčecí zadní nápravu.
Dále se můžeme rozepsat o modulární platformě CLAR, kterou nová Pětka sdílí s řadou 7. Je tu ovšem jeden podstatný rozdíl, a sice v absenci karbonových vláken. Arens totiž dodal, že při jejich zahrnutí by došlo k podstatnému navýšení ceny. Kromě toho továrna značky je momentálně plně vytížena poptávkou po exotickém materiálu, ze kterého jsou do značné míry vyrobeny také modely i3 a i8. Na BMW 5 G30 tedy karbon nezbývá.
Dost bylo slov, podívejte se na fotky, které vám s laskavým svolením australského Motoringu můžeme ukázat. Nejsou nejkvalitnější ani nejpodrobnější, přesto ukazují vůz přirozenějším světle, v němž jsme jej zatím vidět nemohli. A máme pocit, že mu to tak sluší více než na snímcích ve vyumělkovaných Photoshopu. Váš názor?














Nové BMW řady 5 má za sebou konečně živou prezentaci. Ta se ale kupodivu neodehrála v Německu či Americe, ale v Austrálii, kam dorazily dokonce dva vozy s volantem napravo
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 2 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 3 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 5 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 6 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom