Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 2016 předvádí na videu i fotkách, jak se ovládá pomocí gest
27.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie vypadá intuitivně, takový smysl, jako v beztak problematickém hlasovém ovládání, ale nevidíme. Řidiče totiž zaměstnává daleko více.
Německá automobilka před pár dny pustila do světa celou řadu podrobností o nových systémech, jimiž bude doslova prošpikováno chystané BMW řady 7 s kódovým označením G11. Jednou z daných fines je ovládání za pomocí gest, které si nyní díky kolegům z BimmerToday můžeme představit do nejmenších podrobností. Začít přitom můžeme u třídimenzionálního senzoru, který je usazen poblíž vnitřního zpětného zrcátka a snímá pohyb rukou řidiče.
Veškeré ovládání probíhá za pomoci gest, která znají především uživatelé chytrých telefonů, přičemž daný senzor rozpozná pětici pohybů od mávnutí přes otáčení, kliknutí a uchopení až po příkaz dvěma prsty. Takovou hlasitost tak kupříkladu zvýšíte či snížíte stejným způsobem jako u klasického kruhového analogového ovladače, jen na něj nyní nemusíte sahat.
V té chvíli je ale otázkou, zda taková technologie je vůbec průlomem, neboť menší námahu a s ní související ztrátu pozornosti vyžaduje pouhé stisknutí tlačítka na volantu. Dá se ale předpokládat, že stávající možnosti jsou teprve v plenkách a za pár let budete moci pomocí gest ovládat prakticky vše, přičemž volant by mohlo zdobit pouze jediné tlačítko, které daný systém aktivuje.
Je ale rovněž možné, že ovládání za pomocí gest je slepou uličkou, neboť už současné hlasové ovládání dovoluje prakticky vše bez takového odvádění pozornosti od řízení. A přesto jej řidiči často odmítají. BMW ostatně v tomto směru uvedlo, že nová řada 7 dostane vylepšený software, který mnohem lépe rozezná, co od vozu požadujete.
Uvidíme tedy během příštích let, jaký systém má budoucnost jasnou a jaký je naopak odsouzen k záhubě. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že souběžně s úbytkem tlačítek v interiérech bude přibývat senzorů, které budou detekovat prakticky vše od pohybu až po únavu řidiče.







Ovládání pomocí gest vypadá snadno a intuitivně. Přesto si na něj nejspíše v počátcích budete muset zvyknout
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva