Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 plně odhaleno únikem. K čemu má ta červená „pádýlka” na volantu?
21.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, ta neslouží řazení, jeho ovládání je až pod nimi a má mnohem větší ovladače. Pro některé je to příjemný sportovní detail, pro jiné zbytečně křiklavý prvek.
Nedá se říci, že by BMW dělalo s novou M5 velké drahoty. Vůz v ne až tak tajuplném maskování představilo už v červnu a od té doby jsme se o něm zmiňovali ještě několikrát. Třeba když vůz ukázal svou pravou tvář skrze počítačovou hru nebo když špionážní fotografové zaznamenali přítomnost zvláštních nových tlačítek na voliči automatu. Tohle všechno - a i mnohem víc - nyní můžeme vidět naplno. BMW totiž neuhlídalo podstatnou část oficiálních fotek, které vůz ukazují ze všech stran, v interiéru i pod kapotou.
Na první pohled nelze říci, že by toto odhalení přineslo velké překvapení, auto vypadá tak, jak se dalo čekat a disponuje přesně těmi prvky, které eMková BMW obvykle mívají. Názory na jejich pojetí se různí - někteří říkají, že příď je zbytečně agresivní, jiní zase, že rozšíření zádi je na BMW divize M až příliš decentní. Názor na tyto a další detaily si ale jistě uděláte sami, uniklé fotky nenechávají prakticky žádné tajemství neodhalené.
Menší než obvyklé rozšíření zádě ovšem může být do značné míry dáno technickou podstatou vozu a jejími klíčovými novinkami. Nemáme nyní na mysli ani tak automat s hydrodynamickým měničem, kterým je nová M5 poprvé vybavena, jako spíše standardně dodávaný pohon všech kol. Ten jistě změnil postupy, které BMW zvolilo při snahách o krocení jistě neposedné zadní osy pracující s více než 600 koňmi výkonu (přesné číslo zatím neznáme).
Co zaujalo nás, je malý detail v interiéru - červená tlačítka, spíše „pádýlka” v místech, kde jsme zvyklí vídat ovládání manuálního volby převodových stupňů automatické převodovky. Že by byla u M5 červená? Nikoli, „pádla” řazení jsou pod nimi, ta červená tlačítka slouží pro rychle přepínání předvolených jízdních režimů M1 a M2 (zvolíte si např. tužší řízení, komfortní převodovku, tužší podvozek, jak je libo). Na volantu byly tyto ovladače u eMkových BMW už dávno, takto řešené jsou u nové M5 poprvé. A znovu sami posuďte, jestli jsou tak důležité, aby se až takto „pletly do řízení”.
Další detaily si projděte níže, vidět můžeme třeba i motor, karbon-keramické brzdy či zadní difuzor. Kompletní představení včetně všech detailů o technice a dynamice očekávejte brzy, do 24 hodin by mělo být na světě úplně vše.














Nové BMW M5 ukázalo na uniklých fotkách prakticky úplně všechno
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před hodinouLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 2 hodinamiIronie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
před 4 hodinamiVysoká hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je zjevně mrtvé ještě před dokončením
před 5 hodinamiZákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis