Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 plně odhaleno únikem. K čemu má ta červená „pádýlka” na volantu?
21.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, ta neslouží řazení, jeho ovládání je až pod nimi a má mnohem větší ovladače. Pro některé je to příjemný sportovní detail, pro jiné zbytečně křiklavý prvek.
Nedá se říci, že by BMW dělalo s novou M5 velké drahoty. Vůz v ne až tak tajuplném maskování představilo už v červnu a od té doby jsme se o něm zmiňovali ještě několikrát. Třeba když vůz ukázal svou pravou tvář skrze počítačovou hru nebo když špionážní fotografové zaznamenali přítomnost zvláštních nových tlačítek na voliči automatu. Tohle všechno - a i mnohem víc - nyní můžeme vidět naplno. BMW totiž neuhlídalo podstatnou část oficiálních fotek, které vůz ukazují ze všech stran, v interiéru i pod kapotou.
Na první pohled nelze říci, že by toto odhalení přineslo velké překvapení, auto vypadá tak, jak se dalo čekat a disponuje přesně těmi prvky, které eMková BMW obvykle mívají. Názory na jejich pojetí se různí - někteří říkají, že příď je zbytečně agresivní, jiní zase, že rozšíření zádi je na BMW divize M až příliš decentní. Názor na tyto a další detaily si ale jistě uděláte sami, uniklé fotky nenechávají prakticky žádné tajemství neodhalené.
Menší než obvyklé rozšíření zádě ovšem může být do značné míry dáno technickou podstatou vozu a jejími klíčovými novinkami. Nemáme nyní na mysli ani tak automat s hydrodynamickým měničem, kterým je nová M5 poprvé vybavena, jako spíše standardně dodávaný pohon všech kol. Ten jistě změnil postupy, které BMW zvolilo při snahách o krocení jistě neposedné zadní osy pracující s více než 600 koňmi výkonu (přesné číslo zatím neznáme).
Co zaujalo nás, je malý detail v interiéru - červená tlačítka, spíše „pádýlka” v místech, kde jsme zvyklí vídat ovládání manuálního volby převodových stupňů automatické převodovky. Že by byla u M5 červená? Nikoli, „pádla” řazení jsou pod nimi, ta červená tlačítka slouží pro rychle přepínání předvolených jízdních režimů M1 a M2 (zvolíte si např. tužší řízení, komfortní převodovku, tužší podvozek, jak je libo). Na volantu byly tyto ovladače u eMkových BMW už dávno, takto řešené jsou u nové M5 poprvé. A znovu sami posuďte, jestli jsou tak důležité, aby se až takto „pletly do řízení”.
Další detaily si projděte níže, vidět můžeme třeba i motor, karbon-keramické brzdy či zadní difuzor. Kompletní představení včetně všech detailů o technice a dynamice očekávejte brzy, do 24 hodin by mělo být na světě úplně vše.














Nové BMW M5 ukázalo na uniklých fotkách prakticky úplně všechno
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB