Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW X1 bude menší, lehčí a výkonnější předokolka, přijde i „kupé” X2
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace X1 se objeví už za dva roky. Využije základy nové dvojky Active Tourer včetně pohonu předních kol a dorazí i jako stylovější X2.
Je to tak a radost z toho nemáme, z jízdy jistě nebude o mnoho větší. BMW se začalo vydávat cestou masovějšího předního pohonu a po příchodu modelu 2 Active Tourer se na nás budou hrnout další a další. Otázkou už tedy zůstává jen to, kterým modelům se nakonec vyhne. Podle dosavadních informací nástupce současné X1 (interně F48) nebude patři mezi ně. Nový crossovet má totiž vzniknout na stejné platformě pro přední pohon jako právě typ 2 Active Tourer.
Chystaná X1 zkrátka bude „předohrabová“, i když ne tak úplně. Spekuluje se totiž o pohonu všech kol s mezinápravovou elektromechanickou spojkou typu Haldex, která by v některých režimech fungovala jako čtyřkolka, v režimu nízkého zatížení a za dobrých trakčních podmínek jen jako předokolka. Takový hardware by přitom mohly dostat i zcela základní motorizace. Pokud ne, pak se objeví minimálně v silnějších variantách, u kterých by pohon přední nápravy zkrátka nestačil. Hlavní elementy by měla X1 sdílet s příští generací Mini Countrymanu.
Zdroj z nitra mnichovské značky také prozrazuje, že budou použity napříč uložené tří- a čtyřválcové motory, jejichž potenciál bude na kola přenášen prostřednictvím stejných převodovek jako v Active Toureru. Bavíme se o jednotkách s objemem 1,5 až dva litry, dále samozřejmě o manuálním šestikvaltu a osmistupňovém automatu od ZF. Pro nás z toho plyne mimo jiné, že nová X1 přijde jako další bavoráci o šestiválce, ostatně ani dnes jimi nehýří.
Nová menší platforma umožní úsporu provozních nákladů a pohotovostní hmotnosti, ovšem navzdory menším rozměrům prý nedojde ke zmenšení vnitřního prostoru a to právě kvůli napříč umístěným pohonným jednotkám. Než ho úplně zavrhneme, musíme také vzít v potaz, že topverze údajně nabídne ze čtyř válců a dvou litrů objemu díky přeplňování kolem 300 koní (nová rodina motorů B48). Stylovější verze X1 stvořená po vzoru většího modelu X6, která má být nazvána X2, bude v provedení M-Performance možná ještě o něco silnější. Tady nás nutně napadá konkurenční Audi RS Q3 či horká novinka od Mercedesu.
O tom, že X1 už dávno prochází testy není potřeba polemizovat. Fotografie zamaskovaných verzí se na internetu objevují stále častěji, ilustrace zase naznačují podobu s velmi populární X5 a snad i nadcházející X4. Premiéra nové generace X1 zaměřené na mladší klientel by měla proběhnout v roce 2016. BMW se dušuje, že jí hodlá výrazněji odlišit od větší X3, aby mohla budoucím modelem „iks-dva“ tuto mezeru už o rok později zaplnit. Kromě stávajících německých a čínských továren by nová X1 měla vznikat v novém brazilském závodě (Santa Catarina), kde bude probíhat také montáž 2 Active Tourer.



Menší a lehčí crossover X1 očekávejme s pohonem předních a všech kol
Podle prvních snímků se o chystané nové generaci kvůli bohatému maskování příliš říci nedá, jako menší auto ale zrovna nevypadá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva