Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i30 má první české ceny, Škodě znepříjemní život
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětidveřový hatchback motorem 1,0 T-GDi startuje na podobné sumě jako Škoda Octavia 1,0 TSI. Nabízí ale širší výbavu a více koní než Octavia.
Novou generaci Hyundai i30 jsme si mohli představit již v září v souvislosti s pařížským autosalonem. Od té doby nám korejská automobilka naznačila, že očekávat máme více než jen pětidveřový hatchback. Dorazí tedy kombík i pětidveřové kupé, nabídku pak uzavře ostrá varianta i30 N. Značka tedy rozhodně netroškaří, což se stoprocentně projeví také na registracích - koneckonců jde o jeden z nejsledovanějších segmentů.
Hudbu budoucnosti ale nyní ponechme stranou. Místo toho se budeme soustředit na základ, který nyní konečně dorazil do prodeje. Je přitom poněkud paradoxní, že tato cesta trvala hezkých pár měsíců, když výrobu Hyundai i30 mají na starosti moravské Nošovice. Navíc, stávající nabídka tedy zrovna květnatá není, neboť na výběr jsou pouze dva agregáty.
Základem je varianta 1,0 T-GDI osazená litrovým tříválcem, který nám dává vzpomenout na Hondu Civic a Škodu Octavia. Také tyto vozy u základních modelů používají maloobjemové agregáty. Hyundai je přitom díky výkonu 120 koní přesně mezi japonským a českým rivalem, nicméně výbavovou je bez problémů přebíjí na všech frontách.
Výbava Symbol standardně počítá se 16palcovými litými koly, LEDkami pro denní svícení, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou a manuální klimatizací. Dále tu máme rádio s šesti reproduktory a pětipalcovým displejem nebo bezpočet bezpečnostních prvků včetně vedení vozu v jízdních pruzích LKAS či detekce únavy řidiče DAA.
Za tento výčet zaplatíte 399 990 Kč, tedy méně než v případě Škody a výrazně nižší sumu, než jakou požaduje česká Honda. Civic ostatně bude mít opravdu tuhý život, neboť jeho základní model je dokonce dražší než Hyundai i30 vybavený paketem Plus (čelní a zadní LEDky, osmipalcový displej, navigace, dvouzónová klimatizace atd.) za 40 tisíc korun.
Tento paket je k dispozici také zájemcům o 1,6litrový diesel naladěný na 110 koní, se kterým korejský hatchback startuje na 449 990 Kč. Pokud přitom k této sumě přihodíte ještě 50 tisíc korun, můžete namísto manuálu počítat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Za dalších 16 900 Kč je pak k mání metalický lak.
Tím nám prozatímní nabídka končí, jak se můžete přesvědčit v kompletním oficiálním ceníku níže. Je ovšem jisté, že Korejci portfolio v příštích měsících rozšíří, neboť zmiňovaný diesel může produkovat rovněž 95 nebo 136 koní. Kromě toho bude nabídka zahrnovat i přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku, na to všechno si ale ještě musíme počkat.
První ceny nového Hyundai i30 pro Českou republiku




























Nové Hyundai i30 startuje na českém trhu níže než Škoda Octavia či Honda Civic, přesto nabízí lepší výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
