Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové luxusní Hyundai předčasně ukázalo dosud neviděné řešení předních světel
20.10.2019 | Petr Miler
Může se zdát, že na čelních světlech aut už není co vymýšlet, nekonečná kreativita designérů nás ale dokola přesvědčuje o opaku. Hyundai nyní budou mít světla zvláštně se prolínající s čelní maskou.
Kdysi se prodávalo i u nás jako vrchol toho, co může Hyundai nabídnout, dnes zůstává k dispozici jen na jiných trzích a ani tam už neplatí za vrchol. Řeč je o modelu jménem Grandeur, někde zvaném též Azera, který byl ještě v minulé dekádě skutečně tím nejlepším, co si šlo od Korejců koupit, a to i v České republice. Poté od něj převzaly štafetu modely Genesis (které se u nás mimochodem též už neprodávají), Grandeur ale dál zůstává v nabídce jako symbol jakéhosi lidového luxusu.
Tento typ vyjel na silnice ve své šesté generaci teprve v roce 2017, jak už to ale u asijských značek bývá, přes relativní úspěch na trhu se rychle dočká výrazné modernizace. A je tak velká, že mnozí si budou myslet, že jde o úplně nový vůz, třebaže se jistě jedná jen o facelift dosavadního provedení.
Dokladují to fotky zcela nemaskovaných exemplářů, které byly pořízeny v prostorách automobilky zřejmě přímo zaměstnanci Hyundai a vystaveny na internetových fórech. Zachycují skutečně razantní proměnu předních i zadních partií, na nichž se nejvíce změnila světla. Ta zadní, táhnoucí se přes celé víko zavazadelníku až do zadních blatníků, až tak nepřekvapí, už jsme je viděli jinde, ta čelní ale ano.
Zhasnutá se jen zařezávají do masky chladiče, ale podívejte se, co se stane, když se rozsvítí. Korejci zjevně integrovali LEDky pro denní svícení do části „otvorů” (většina bude jen naznačená a zaslepená) masky, takže na hlavní světlomety relativně přirozeně navazují a jejich světlo se jakoby vytrácí směrem ke středu masky chladiče ukazujíc na logo značky.
Něco takového jsme ještě neviděli a je to rozhodně zajímavé, třebaže nevíme, zda hezké. Rozhodně ale jde o další krok Korejců k avizované eliminaci čelních světel, neboť koncept, na kterém už vůbec nebyla patrné, měl příď řešenou velmi podobně. Akorát body, které tady slouží jako denní světla, u něj sloužily díky odlišné technologii jako světla hlavní. V některé z příštích generací korejských aut tak mohou klidně zůstat jen ta.
Prohlédnout si můžeme také kabinu, která je též pojatá zajímavě a nešetří displeji ani stylovým osvětlením. V případě techniky nebylo zatím ni potvrzeno, neočekávejme ale podstatné změny - čtyřválec 2,4 jako základ, šestiválce 3,0 a 3,5 s výkonem až 290 koní jako lepší alternativy a pohon předních kol přes 6- nebo 8stupňový automat budou nejspíše zachovány. Oficiální premiéru čekejme v nejbližších týdnech, auto je zjevně hotové.








Inovované Hyundai Grandeur alias Azera působí o dost jinak než dosavadní provedení, zejména pak díky řešením světel vepředu o vzadu
Zdroje: [https://ruliweb.com/community/board/300143/read/44458467 Ruliweb] a Bobaedream přes Carscoops
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva