Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější Dacie mají své první ceny, o svou největší výhodu nepřijdou
5.11.2020 | Petr Miler
Když je nějaké auto na trhu úspěšné do značné míry proto, že stojí málo, je odhalení cen jeho nové generace možná ještě důležitější než odhalení samotného auta. To je i případ Dacií.
Dacia na přelomu září a října odhalila nové generace svých nejlevnějších modelů a přes veškerá předchozí avíza překvapila. Nové Sandero a Logan udělaly obrovský krok vpřed a nejde tu jen o vzhled či pojetí kabiny. Stojí na zcela nových platformách s relativně moderní technikou i elektronikou a jako takové lákaly už od premiéry. Otázkou ale bylo, kolik po takové proměně budou stát.
Některý z obou vozů totiž v závislosti na tom kterém trhu obvykle platil za vůbec nejlevnější na evropském trhu a vzhledem k tomu, že prodeje Dusteru letos padají volným pádem, si Dacia nemohla dovolit další přešlap. Hlavně Sandero se do poslední chvíle prodávalo velmi dobře a po odhalení prvních ceníků jeho nástupce si troufneme říci, že nástupce na tom hůře nebude - o svou největší výhodu v podobě nízkých cen nepřišel.
Neznáme zatím ty české, zveřejněny ale byly ceny německé, francouzské či rumunské. Vzhledem k pozici České republiky v různých smyslech těchto slov se podíváme hlavně na ceny v Německu a Rumunsku, které nám dají zřejmě nejlepší představu o tom, co lze čekat u nás.
V Německu nové Sandero startuje na 8 490 Eur, tedy asi 229 tisících Kč za základní provedení Access s nejslabším tříválcem o výkonu 67 koní. Je to více než dosud (7 790 Eur, asi 209 tisíc Kč), ale právě skoro stejná cena jako za základní provedení dosavadního Sandera v ČR (211 400 Kč) nás vede k předpokladu, že novinka bude o nějakých 10 procent a 20 tisíc Kč dražší i u nás. Za asi o 100 % lépe působící auto to nezní špatně.
V Rumunsku je situace prakticky stejná. Sandero dosud přišlo na 7 870 Eur (211 tisíc Kč), Rumuni navíc ve velkém kupují i Logan (dosud 7 630 Eur, 205 tisíc Kč). Také tam pak došlo k obdobnému zdražení, kdy Sandero stojí kupodivu i o něco více než v Německu (8 600 Eur, 231 tisíc Kč), Logan pak přijde na 8 400 Eur (225 tisíc Kč), vždy opět za výbavu Access a základní motor jako dosud.
Nebudeme vám dále motat hlavu čísly, Dacia evidentně volí přibližně stejné ceny bez ohledu na trh, kde ji to lokální daňový systém dovolí, a tak cca 10procentní zdražení čekejme i u nás. Pokud byste nechtěli základ, ale vrchol, tak ten v případě Sandera a verze Stepway v provedení Confort TCe CVT přijde v Rumunsku na 15 290 euro, asi 410 tisíc Kč. Dnešní vrcholné Sandero v ČR stojí 357 900 Kč, i tady lze tedy čekat podobné relace.
Zajímavé? Podle nás ano, ale posuďte sami. Kupci Dacií jsou velmi cenově senzitivní a i 10 % rozdílu může některé odradit, popravdě řečeno bychom si na to ale nevsadili, žádnou srovnatelnou nabídka na trhu nevidíme.












Nová Dacia Sandero zná své ceny, jsou přibližně o 10 procent vyšší než u dosavadních provedení napříč nabídkou. Pro o chloupek levnější Logan platí to samé. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
