Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Škody se rýsuje. Bude nejprostornější ve své třídě, říká šéf
6.12.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka segment opravdu dostupných SUV opustila s koncem modelu Yeti, zahálet jej ale nenechá. Vrátí se do něj s odlišně koncipovaným malým modelem.
Není žádným tajemstvím, že Škoda hodlá své aktivity na poli SUV dále rozšiřovat. Zájem zákazníků o tyto segmenty i nadále roste a železo je zkrátka třeba kout, dokud je žhavé. Karoq a Kodiaq proto v nabídce doplní řada novinek, z nichž nejdříve dorazí produkční verze konceptu Vision X. Do prodeje se totiž dostane během několika měsíců, což naznačuje možnou přítomnost na březnovém ženevském autosalonu.
Sériový Vision X bude podle všeho duchovním nástupcem Škody Yeti, tedy něčím, po čem Němci nedávno volali při testu ojeté verze vůbec prvního českého SUV. Novinka totiž dorazí na nejdelší verzi modulární platformy MQB A0, díky čemuž se její rozvor skutečně má natáhnout na 2 645 milimetrů konceptu. Tím bude překonán i „sněžný muž“, ačkoliv v rámci délky na tom oba vozy budou s 4,2 metry prakticky stejně.
Potvrzují se tak slova šéfa automobilky Bernharda Maiera, dle kterého má být nové SUV nejprostornějším a nejpraktičtějším vozem ve své třídě. Překonat má v tomto směru i sesterský Volkswagen T-Roc, který byl sice postaven na základech stejné architektury, ovšem jeho rozvor i délka jsou menší. V rámci hierarchie však německý zástupce stojí výše než ten český, v showroomech tedy bude k dispozici za vyšší částku.
„Vždy se snažíme, aby naše vozy zamířily do horního spektra daného segmentu, a proto mají delší rozvor, větší zavazadelník a více místa v kabině. Tato obchodní třída se přitom začala rozvíjet teprve před pár lety, my však chceme být její součástí, a proto jsme jí naši novinku uzpůsobili na míru. A kvůli tomu jsme představili i Vision X, který stejně jako ostatní koncepty přibližuje budoucnost,“ uvedl šéf Škody.
Maier mimo to i potvrdil, že cena se na rozdíl od podvozku skutečně bude držet při zemi, a to i díky jasně dané strategii. Ta kupříkladu nepočítá s pohonem všech kol, ve všech případech tedy výkon zamíří pouze dopředu. Základ nabídky přitom bude tvořit litrový tříválec s 95 a 115 koňmi, nad který se postaví jedna-pětka naladěná na 130 a 150 koní. Dorazit má i 1,6litrový turbodiesel, hybrid zatím zelenou nedostal.
Cenová politika je rovněž důvodem, proč nemůžeme očekávat ani ryze sportovní verzi RS, byť s úrovněmi výbavy jako SportLine či Monte Carlo počítat lze. Ostatně Škoda dodává, že zaměřit se s tímto vozem hodlá především na mladé - proto sériové provedení vyrukuje s ještě ostřejšími hranami, než jaké měl ve vínku koncept. A chybět u toho nemůže ani dnes poměrně populární dvoubarevný lak.
Jakkoliv ovšem značka šije novinku přímo na míru konkrétnímu publiku a zároveň dodává, že produkční Vision X míří do nejrychleji rostoucího segmentu, v rámci registrací se prý má sklonit před Škodou Karoq. Jsme ovšem zvědavi, zda realita nakonec plány značky nezmění. Koneckonců opravdu prostorné malé SUV za rozumné peníze totiž na trhu chybí, a Škoda by z toho mohla vytěžit maximum. Že s vozem nemíří až tak nízko, nakonec naznačuje i nedávná registrace pravděpodobného jména - Kosmiq.
Chystaná sériová Škoda Vision X se ukázala na rozličných neoficiálních ilustracích
Pokud by přitom taková byla i realita, vůbec bychom se nezlobili
Zdroje: Auto Express, Focus
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před hodinou - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejnovější články
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před hodinou - Musk se Superchargery hraje vabank. Ruší novou výstavbu, vedle zaměstnanců děsí i konkurenční automobilky
před 2 hodinami - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 4 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.06. 09:42 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch