Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala prodávat své nové nejlevnější SUV, stojí méně než základní Fabie
28.6.2021 | Petr Prokopec
Bylo od začátku koncipováno jako levné a jasně nejlevnější v nabídce české značky, je ale nakonec otázkou, jak jeho ceny vnímat. Na jednu stranu vážně nestojí mnoho, na poměry jeho hlavního trhu ale až tak levné není.
Průměrná mzda v letošním prvním čtvrtletí na českém trhu vystoupala na 35 285 Kč. Takovou sumu pochopitelně nepobírá každý, nicméně velké množství lidí na ni dosáhne. A pokud by z ní neutratili ani korunu, mohou si takovou Škodu Kamiq pořídit již za necelý rok šetření. Dříve pořízení nového vozu vyšlo levněji, to ale nyní ponechme stranou. Tuto analogii nabízíme kvůli novince Škody vyvinuté primárně pro indický trh, o jejíž cenách bude dnes řeč.
Jde o model Kushaq, tedy subkompaktní SUV, které disponuje stejným rozvorem (2 651 milimetrů) jako Kamiq, oproti němuž je navíc o chloupek kratší (4 221 mm versus 4 241 mm). Škoda dále použila specifickou platformu MQB A0 a zaangažovala z velké míry lokální dodavatele. Člověk by tedy logicky čekal, že pokud s ním chce uspět v tak velké míře, jak prohlašuje, srazí cenu na opravdu dostupnou úroveň. To se ovšem stalo i nestalo, neboť Kushaq startuje na 1 049 000 rupiích (cca 302 tisíc Kč).
To obecně vzato není mnoho, u nás za tuto sumu nepořídíte ani základní Fabii (329 900 Kč), navíc je to o hodně méně než u Škody Kamiq (417 900 Kč). Nicméně je třeba si uvědomit, že průměrná mzda v Indii činí 31 900 INR (9 200 Kč). Máme tu tedy 3,8krát nižší příjem, ovšem pouze o čtvrtinu nižší cenu. Na Kushaq tedy průměrný Ind musí šetřit téměř třiatřicet měsíců, bezmála tři roky. Oproti tomu v případě Hyundai Creta, jež startuje na 999 990 INR (288 250 Kč), si bude utahovat opasek o něco kratší dobu.
Cena není jedinou výhodou korejského SUV, za soupeřem zaostává Škoda Kushaq i tam, kde prakticky všude exceluje, a to v případě objemu zavazadelníku (385 versus 433 litrů). Creta má pak sice kratší rozvor, celkově je však delší a má také vyšší světlou výšku. Lépe se tak dokáže vypořádat s indickými cestami, které nepatří mezi nejkvalitnější. Navíc má 1,5litrový atmosférický motor, zatímco Škoda disponuje litrovým turbem.
Jsme tedy zvědavi na to, jak si novinka povede. Zvláště když vedle ní si Indové mohou koupit třeba Rapid, který jim za 779 000 INR (224 tisíc Kč) umožní odvézt až 460 litrů nákladu. Kushaq je tedy sice pohledný a dostal do vínku relativně moderní architekturu, ovšem do možností indických zákazníků se až tak netrefuje. Zvláště když v plné palbě může přijít až na 1 759 000 INR (507 tisíc korun), což už je vysoká suma i na české poměry.
Můžeme pak už jen dodat, že místnímu publiku se Kushaq dostane na dohled, Škoda s ním totiž počítá na ruském trhu. Ani zde, stejně jako v Indii, přitom mladoboleslavská automobilka nenabízí Kamiq, a proto se jí základní SUV hodí. Kolik bude stát na tomto trhu, ukáže až čas.


















Škoda Kushaq vypadá pohledně a disponuje i moderní technikou. Na české poměry stojí velmi málo, z hlediska možností indické klientely ale nestartuje úplně nízko. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Od zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od roku 2035 nečekejte nic kloudného, unikly první informace o tom, co přijde místo něj
před 2 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
