Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala prodávat své nové nejlevnější SUV, stojí méně než základní Fabie
28.6.2021 | Petr Prokopec
Bylo od začátku koncipováno jako levné a jasně nejlevnější v nabídce české značky, je ale nakonec otázkou, jak jeho ceny vnímat. Na jednu stranu vážně nestojí mnoho, na poměry jeho hlavního trhu ale až tak levné není.
Průměrná mzda v letošním prvním čtvrtletí na českém trhu vystoupala na 35 285 Kč. Takovou sumu pochopitelně nepobírá každý, nicméně velké množství lidí na ni dosáhne. A pokud by z ní neutratili ani korunu, mohou si takovou Škodu Kamiq pořídit již za necelý rok šetření. Dříve pořízení nového vozu vyšlo levněji, to ale nyní ponechme stranou. Tuto analogii nabízíme kvůli novince Škody vyvinuté primárně pro indický trh, o jejíž cenách bude dnes řeč.
Jde o model Kushaq, tedy subkompaktní SUV, které disponuje stejným rozvorem (2 651 milimetrů) jako Kamiq, oproti němuž je navíc o chloupek kratší (4 221 mm versus 4 241 mm). Škoda dále použila specifickou platformu MQB A0 a zaangažovala z velké míry lokální dodavatele. Člověk by tedy logicky čekal, že pokud s ním chce uspět v tak velké míře, jak prohlašuje, srazí cenu na opravdu dostupnou úroveň. To se ovšem stalo i nestalo, neboť Kushaq startuje na 1 049 000 rupiích (cca 302 tisíc Kč).
To obecně vzato není mnoho, u nás za tuto sumu nepořídíte ani základní Fabii (329 900 Kč), navíc je to o hodně méně než u Škody Kamiq (417 900 Kč). Nicméně je třeba si uvědomit, že průměrná mzda v Indii činí 31 900 INR (9 200 Kč). Máme tu tedy 3,8krát nižší příjem, ovšem pouze o čtvrtinu nižší cenu. Na Kushaq tedy průměrný Ind musí šetřit téměř třiatřicet měsíců, bezmála tři roky. Oproti tomu v případě Hyundai Creta, jež startuje na 999 990 INR (288 250 Kč), si bude utahovat opasek o něco kratší dobu.
Cena není jedinou výhodou korejského SUV, za soupeřem zaostává Škoda Kushaq i tam, kde prakticky všude exceluje, a to v případě objemu zavazadelníku (385 versus 433 litrů). Creta má pak sice kratší rozvor, celkově je však delší a má také vyšší světlou výšku. Lépe se tak dokáže vypořádat s indickými cestami, které nepatří mezi nejkvalitnější. Navíc má 1,5litrový atmosférický motor, zatímco Škoda disponuje litrovým turbem.
Jsme tedy zvědavi na to, jak si novinka povede. Zvláště když vedle ní si Indové mohou koupit třeba Rapid, který jim za 779 000 INR (224 tisíc Kč) umožní odvézt až 460 litrů nákladu. Kushaq je tedy sice pohledný a dostal do vínku relativně moderní architekturu, ovšem do možností indických zákazníků se až tak netrefuje. Zvláště když v plné palbě může přijít až na 1 759 000 INR (507 tisíc korun), což už je vysoká suma i na české poměry.
Můžeme pak už jen dodat, že místnímu publiku se Kushaq dostane na dohled, Škoda s ním totiž počítá na ruském trhu. Ani zde, stejně jako v Indii, přitom mladoboleslavská automobilka nenabízí Kamiq, a proto se jí základní SUV hodí. Kolik bude stát na tomto trhu, ukáže až čas.


















Škoda Kushaq vypadá pohledně a disponuje i moderní technikou. Na české poměry stojí velmi málo, z hlediska možností indické klientely ale nestartuje úplně nízko. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 5 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 7 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 8 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 10 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva