Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejrychlejší auto světa ukázalo, co dovede, na 437 km/h se rozjelo i bez snahy jet co nejrychleji
24.3.2022 | Petr Prokopec
Pohání jej 1 842 koní, které cvičí s pouhými 1 385 kilogramy. Jeho cíl je jasný, dosáhnout historického rekordu a jako první silniční auto pokořit metu 500 km/h. Nakročeno k tomu má zjevně velmi dobře.
Když krátce před příchodem milénia někdejší a dnes již zesnulý šéf VW Group Ferdinand Piëch ohlašoval příchod Bugatti Veyron, zmínil i nejvyšší rychlost přesahující 400 km/h. Té pak hypersport z Molsheimu skutečně dosáhl, byť technici zažili při vývoji opravdu horké chvilky. Kupé se tak rázem stalo nastavenou laťkou pro zbytek světa, kterou zdánlivé nemohl nikdo přeskočit. Konkurence se nemohla pochlubit ani testovací dráhou Ehra-Lessien s dlouhou rovinkou, ani kasou, ze které bylo možné tahat jednu miliardu za druhou.
Jenže vývoj letí stále dál, a tak byl Veyron nakonec překonán hned v několika směrech. Stejně jako se to povedlo i v případě jeho nástupce, jímž je Bugatti Chiron. To sice ve verzi Super Sport 300+ má zvládat jet více než 483 km/h, ovšem automobilka u produkčních aut maximum omezila na 440 km/h. Uvedla však, že pokud zákazníci budou chtít, mohou své vozy vzít právě na zmiňovanou testovací dráhu, kde jim Bugatti odemkne plný potenciál vozu. Levné to ale pochopitelně nebude.
Ještě dál než Chiron se pokouší zajít americká značka SSC s modelem Tuatara. Zatím však dosáhla spíše než rekordu mezinárodní ostudy, neboť upravila záznam, dle kterého kupé dosáhlo mety 533 km/h. Loni se tak SSC pokusilo o nápravu reputace, bylo z toho však „jen“ 455,3 km/h. To je sice rekord pro produkční vozy, neboť Chiron mimo Ehra-Lessien rychleji jet nemůže, ovšem ve srovnání s pětistovkou jde o podstatný rozdíl.
Tím se můžeme přesunout ke třetímu v pořadí, a sice k dalšímu americkému supersportu Hennessey Venom F5. Ten je pojmenován dle nejrychlejších tornád, jenž zvládají až 512 km/h. Právě s takovou rychlostí jsou spojeny jeho specifikace, žádné z dosud vyrobených aut se ale tak rychle nerozjelo. Přípravy na pokoření rekordu jsou ovšem v plném proudu a jeden z prototypů se nyní na testovací dráze Johnny Bohmer Proving Ground na Floridě rozjel na 437 km/h. Texasan John Hennessey nicméně předpokládá, že to je pouze odrazový můstek.
V jeho prospěch jasně hrají technické parametry. Venom F5 totiž pohání 6,6litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 842 koní, tedy vyšší výkon, než s jakým je spojeno SSC či Bugatti. Spárována je s ním pak hmotnost 1 385 kg, která je vůči Chironu podstatně nižší. Tuatara je pak na tom sice lépe, což platí i o aerodynamice, zatím ji to však výrazně neprospělo. Karty jsou tedy rozdané a hra začíná nabírat na obrátkách. Podívejte se níže, jak vůz dosáhl oněch 437 km/h - kdysi nepředstavitelnou rychlost zdolal, aniž by se o cokoli zvláštního snažil, šlo tu jen o testy některých dílčích komponentů.



Prototyp Hennessey Venom F5 se rozjel na 437 km/h. Zajímavé je, že americká společnost v té chvíli nechtěla dosáhnout rekordu, místo toho jen testovala řízení, brzdy a motor. Dost možná tak jako první opravdu prolomí hranici 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží 08:00
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
Nejnovější články
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
před 3 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
