Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 nafoceno bez špetky maskování. Příď odhalil odraz v zrcadle
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od „nejlínějších designéru aut na světě” nelze čekat revoluci, evoluce Porsche 911 je ale citelná. Můžeme vidět záď, příď i některé zajímavé detaily.
Porsche 911 se před třemi let dočkalo poměrně kontroverzního faceliftu, v jehož rámci byly atmosférické motory nahrazeny přeplňovanými. O tomto kroku se mluví prakticky dodnes, pročež si jen málokdo všiml, že sportovní legenda pomalu dospěla k závěru svého životního cyklu. Nicméně skutečnost je taková, že generace 991 spatřila světlo světa již v roce 2011. Letošní příchod nástupce je tedy jistotou.
Dosud jsme přitom měli za to, že novinka se ukáže až na podzim v Paříži. Nicméně nyní se spíše zdá, že automobilka ze Zuffenhausenu trochu přitlačila na pilu a vůz nám představí již za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Svědčí o tom totiž snímek, který Němka Nina Stegmaier pořídila v dealerství Porsche v Ausburgu. Tam si na dílně s maskováním nedělali hlavu a asi ani nečekali, že by žena mohla rozeznat jednu generaci 911 od druhé. Mýlili se a díky jejímu snímku si můžeme být jisti, že vývoj auta je prakticky hotov.
Stejně tak je jisté, že design nové generace bude evolučnější než dosud. Prohlédnout si aktuálně můžeme především zadní partie, kde je dominantní jsou hlavně světlomety propojené páskem z diod. Pokud přitom trochu zaostříte zrak na spodní část tohoto prvku, můžete si povšimnout i částečně ukrytého nápisu „Porsche“. S ohledem na hrátky designérů s LEDkami se přitom zdá, že jistou světelnou show můžeme čekat i zde, proto je nápis s vypnutými světly sotva patrný. Společnost mu pak dělá přepracovaný kryt motoru nebo mohutnější nárazník s difuzorem.
Díky odrazu v zrcadle pak můžeme vidět i příď. Ta počítá s víceméně klasickými světlomety s především novým vnitřním uspořádáním, patrný je ale ostřeji stylizovaný přední nárazník. A to i přesto, že odraz poněkud zkresluje. Na každý pád je očividné, že základní Porsche 911 Carrera (a Carrera S) vsadí hlavně na jednoduchost. Výraznější spoilery a prolisy lze čekat u sourozenců, kteří dorazí ve druhém sledu.
V motorovém prostoru můžeme znovu očekávat přeplňovaný třílitrový šestiválec, jehož výkon by měl vzrůst z 370 na 400 koní u základu, respektive ze 400 na 450 koní u varianty S. Zatím ale jde pouze o spekulaci, stejně jako automobilka nepotvrdila, zda navýšení výkonu dosáhne pomocí instalace 48voltového elektrického okruhu. Nicméně jelikož prim kromě navyšování výkonu spočítá i v úspoře paliva, možné a velmi pravděpodobné to je.
Více informací by mohlo dorazit záhy, zvláště pokud se potvrdí onen ženevský debut. Aktuálně tak jen můžeme dodat, že Porsche v rámci nové generace počítá i s plug-in hybridem, ten ale nejspíše dorazí až v rámci faceliftu někdy okolo roku 2023. V mezičase by ale nabídku měly rozšířit i varianty jako GTS, Targa, Turbo či GT3. Poslední zmíněná by přitom stejně jako současný model měla setrvat u atmosférického motoru i manuálu.



Nové Porsche 911 nám představilo hlavně svou záď. Ta sice bude evoluční, ovšem nových detailů je požehnaně. Změny vidíme alespoň v náznacích i na přídi a k dalším došlo pod kapotou
Zdroj: Nina Stegmaier@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1