Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji
20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Drzost čínských výrobců je věčná. Letos v Šanghaji udivuje Suzhou Eagle s designem Porsche a Ferrari.
Autosalon v Šanghaji dnes otevřel své brány pro novináře, díky čemuž jsme vám jen od rána mohli představit řadu novinek. Mezi ně patří kupříkladu McLaren 540C, Honda Concept D či Nissan Lannia a Murano Hybrid. K nim se přidává Suzhou Eagle EV, který se základní siluetou snaží podobat německému Porsche Cayman. Náhoda? Zapomeňte, čínská automobilka přitom ve svém plagiátorství zachází až tak daleko, že se nebojí zkopírovat i legendární emblém, ačkoliv namísto názvu značky ze Zuffenhausenu aplikovala svůj vlastní a přidala do něj i pár nových malůvek.
Porsche ovšem není jedinou automobilkou, která se stala předmětem plagiátorství. Dalším „pánem na holení“ je Ferrari F12 Berlinetta, které čínský elektromobil inspirovalo především v rámci přídě, hlavně pak světlometů. A mimo rank obou automobilek pak vlastně není ani část technických parametrů, neboť zrychlení z klidu na stovku má dvoudveřové kupé zvládnout za 4,8 sekundy, tedy dokonce rychleji než základní Cayman.
Kromě toho se čínská novinka pyšní hmotností pouhých 800 kilogramů, díky čemuž ze sporťáku ze Zuffenhausenu dělá obézní monstrum. Tato hodnota je přitom nadmíru působivá s ohledem na fakt, že takřka třetina (konkrétně 260 kg) připadá na paket baterií. Jejich kapacita 9 kWh však již tak zajímavá není, udávaný dojezd přes 260 kilometrů je pak i s ohledem na nízkou hmotnost spíše věcí nereálnou než skutečnou.
Dechberoucí není rovněž ani nejvyšší rychlost 120 km/h, se kterou byste jakožto šnek působili i na tuzemských dálnicích. Tím nám ovšem výčet technických parametrů končí, dále známá je pouze délka 4 300 milimetrů, šířka 1 800 mm a výška 1 300 mm.
O zahájení prodeje se zdroje prozatím nezmiňují, s ohledem na již existující brožuru ale k takovému kroku nejspíše dojde v řádu týdnů, maximálně měsíců. A pokud máte pocit, že proti tomuhle se přece musí evropské automobilky ohradit a uspět, věřte, že nemusí. Historie bohužel hovoří o tom, že v Číně raději nikdo nedráždí a pokud to učiní, beztak neuspěje...









Suzhou Eagle EV si vizuálně hraje na Porsche i Ferrari, pod kapotou pak nabízí elektrické pohonné ústrojí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
před hodinouUž i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
včeraNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
včeraVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včera
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan