Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji
20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Drzost čínských výrobců je věčná. Letos v Šanghaji udivuje Suzhou Eagle s designem Porsche a Ferrari.
Autosalon v Šanghaji dnes otevřel své brány pro novináře, díky čemuž jsme vám jen od rána mohli představit řadu novinek. Mezi ně patří kupříkladu McLaren 540C, Honda Concept D či Nissan Lannia a Murano Hybrid. K nim se přidává Suzhou Eagle EV, který se základní siluetou snaží podobat německému Porsche Cayman. Náhoda? Zapomeňte, čínská automobilka přitom ve svém plagiátorství zachází až tak daleko, že se nebojí zkopírovat i legendární emblém, ačkoliv namísto názvu značky ze Zuffenhausenu aplikovala svůj vlastní a přidala do něj i pár nových malůvek.
Porsche ovšem není jedinou automobilkou, která se stala předmětem plagiátorství. Dalším „pánem na holení“ je Ferrari F12 Berlinetta, které čínský elektromobil inspirovalo především v rámci přídě, hlavně pak světlometů. A mimo rank obou automobilek pak vlastně není ani část technických parametrů, neboť zrychlení z klidu na stovku má dvoudveřové kupé zvládnout za 4,8 sekundy, tedy dokonce rychleji než základní Cayman.
Kromě toho se čínská novinka pyšní hmotností pouhých 800 kilogramů, díky čemuž ze sporťáku ze Zuffenhausenu dělá obézní monstrum. Tato hodnota je přitom nadmíru působivá s ohledem na fakt, že takřka třetina (konkrétně 260 kg) připadá na paket baterií. Jejich kapacita 9 kWh však již tak zajímavá není, udávaný dojezd přes 260 kilometrů je pak i s ohledem na nízkou hmotnost spíše věcí nereálnou než skutečnou.
Dechberoucí není rovněž ani nejvyšší rychlost 120 km/h, se kterou byste jakožto šnek působili i na tuzemských dálnicích. Tím nám ovšem výčet technických parametrů končí, dále známá je pouze délka 4 300 milimetrů, šířka 1 800 mm a výška 1 300 mm.
O zahájení prodeje se zdroje prozatím nezmiňují, s ohledem na již existující brožuru ale k takovému kroku nejspíše dojde v řádu týdnů, maximálně měsíců. A pokud máte pocit, že proti tomuhle se přece musí evropské automobilky ohradit a uspět, věřte, že nemusí. Historie bohužel hovoří o tom, že v Číně raději nikdo nedráždí a pokud to učiní, beztak neuspěje...









Suzhou Eagle EV si vizuálně hraje na Porsche i Ferrari, pod kapotou pak nabízí elektrické pohonné ústrojí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před hodinouČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Nejnovější články
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před hodinouPoslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
před 2 hodinamiMitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva