Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 | Petr Prokopec
Ani tento stav nemění nic na našem přesvědčení, že vůz měl přijít s poněkud méně ambiciózním, a tedy levnějším pohonem. Přesto je třeba ocenit, že i s takovým výkonem stojí v Británii míň než základní tříválcová Fabia.
Druhá generace MG3 se na českém trhu neprodávala, v Británii nicméně šlo díky startovní ceně 14 320 liber (cca 422 tisíc Kč) o jedno z nejlevnějších nových aut. Níže se dostala už jen Dacia Sandero, která tak měla prodejně navrch. Momentálně se ovšem čínsko-rumunský souboj již opakovat nebude, neboť MG3 třetí generace dostalo do vínku hybridní pohon, tedy alespoň prozatím. Zákazníci tak sice mohou počítat s benzinovou jedna-pětkou, elektromotorem a menším paketem baterií, ovšem zároveň také s nemalým zdražením - 4 113 milimetrů dlouhý hatchback totiž startuje na 18 495 GBP (asi 545 tisíc Kč).
I přes tento posun ale David Allison, který má u MG na povel produktové plánování, předpokládá, že novinka osloví 10 tisíc britských zájemců ročně. To jsou třikrát vyšší registrace, než jakých dosáhla druhá generace v době největšího zájmu. Z velké části za tím stojí odchod Fordu Fiesta na věčnost, nemalý vliv ovšem bude mít i ona cena. Ve finále totiž není až tak vysoká, jak se při pohledu na danou cifru může zdát, tedy alespoň relativně. Renault Clio E-Tech totiž Brity stojí 21 295 GBP (cca 628 tisíc Kč), za Toyotu Yaris Hybrid pak musí dát dokonce 22 630 GBP (668 tisíc Kč).
Oproti této konkurenci přitom MG3 není jen levnější, za méně peněz toho zároveň také mnohem více nabídne. V případě Renaultu je totiž třeba počítat se 145 koňmi, u Toyoty dokonce jen se 116. Ve srovnání s tím nový čínský hatchback disponuje 192koňovým pohonem. To doprovází třístupňový automat, který může působit jako archaická převodovka. Jenže MG jej záměrně upřednostnilo před CVT, které protežuje Toyota, neboť napomáhá akceleraci. Takový Yaris totiž stovku zvládá za 9,6 sekundy, MG si ovšem akceleraci střihne za rovných 8 sekund.
Japonský hybrid pak má sice na kontě méně emisí, a tedy i příznivější spotřebu, v případě Francouze je ovšem třeba počítat s vyššími čísly. Ve finále tak dost možná bude Allisonův odhad ještě střízlivý. Nové MG3 lze totiž srovnat i s čistě benzinovými vozy, třeba se Škodou Fabia. A je nutné hned na úvod dodat, že pro český model to vážně dobře nevypadá - v Británii totiž startuje na 19 720 librách (asi 582 tisíc Kč). Za vyšší sumu přitom zákazníci mohou počítat jen s litrovým tříválcem bez turba a 80 koňmi, tedy s o 112 koní nižším výkonem než u MG.
Bude tedy zajímavé sledovat, za jakou sumu bude hybridní Číňan s britskými kořeny k dispozici u nás. Pokud by si české zastoupení vydupalo stejný odstup od Fabie, která u nás statuje na 369 900 Kč, pak by MG3 bylo k dispozici za zhruba 350 tisíc korun. V takové chvíli by se i Sandero jevilo jako velmi drahé zboží, a to přesto, že startuje na 296 400 Kč. Za tuto částku totiž dostáváte jen 65 koní, tedy dokonce třikrát nižší výkon než u MG. Tušíme, že tak až pozitivní realita nebude, i za 450 tisíc korun by se ale jednalo o konkurenceschopné zboží.
























Nové MG3 už nevypadá zastarale, pod kapotou pak disponuje 192 koňmi a uvnitř lze již v základu očekávat slušnou výbavu. To vše si přitom Britové mohou koupit za méně peněz než méně výkonnou, méně vybavenou Škodu Fabia 1,0 MPI SE Comfort. Foto: MG Motor
Zdroje: Autocar, MG Motor, Škoda Auto
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 9 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
před 9 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 11 hodinamiTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom