Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský soupeř Škody Fabia se začal prodávat v Německu. S výkonem 195 koní stojí jen o 18 tisíc Kč víc
13.4.2024 | Petr Prokopec
Jistě by mohl být levnější, pokud by vsadil na skromnější pohon. Uvážíme-li ale, že Škoda nabízí za nepatrně nižší cenu Fabii s 80koňovým litrem, je nabídka 195koňového soupeře od MG odzbrojující i tak.
Tradiční britskou značku MG Motor, aktuálně vlastněnou čínskou automobilkou SAIC, sleduji nejen z profesního zájmu již hezkých pár měsíců. Stojí za tím ceny jejích aut, které jsou na dnešní dobu velmi lidové. Za příklad si můžeme vzít třeba 4 323 milimetrů dlouhé SUV ZS, které o takřka 10 cm překonává Škodu Kamiq. Zatímco za český vůz osazený litrovým tříválcem naladěným na 95 koní je třeba zaplatit alespoň 479 900 Kč, MG vám své ZS disponující jedna-pětkou a 106 koňmi nabídne o 80 tisíc korun levněji.
Právě s ohledem na cenovou politiku značky byl velmi sledován příchod třetí generace hatchbacku MG3. Jeho dosluhující provedení u nás sice nabízeno nebylo, na mnoha evropských trzích však bylo vedle Dacie Sandero jedním z nejlevnějších nových aut. Od novinky se tedy čekaly velké věci, premiéra však pro mnohé představovala trochu studenou sprchu. Vůz se totiž dočkal hybridního pohonu, které navíc patří už mezi velmi výkonné soustavy - celkově totiž produkuje 195 koní.
Myšlenky na absolutně nízkou cenu tak rázem vzaly za své, přičemž nedávno je stvrdily informace z Velké Británie. Na tamní trh totiž vůz již dorazil, a to s cenou od 18 495 GBP (cca 545 tisíc korun). To pochopitelně na tak výkonný hybrid není mnoho. Nicméně ve srovnání s předchozím provedení došlo na zdražení o více než 120 tisíc korun. Za takovou sumu přitom dnes klidně koupíte i pětimetrovou luxusní ojetinu. I proto jsme s napětím čekali, až se MG3 dostane blíž k ČR.
Tento moment nadešel, neboť britsko-čínský hatchback se začal prodávat v Německu. U našich sousedů přitom startuje na 19 900 Eurech (505 tisíc Kč), tedy o trochu větší chlup míň než za kanálem La Manche. Jenže zatímco na britském trhu díky tamní odlišné skladbě nabídky je MG3 levnější než tamní základní Škoda Fabia, v Německu za český hatchback zaplatíte 19 190 Eur (487 tisíc Kč). Jen o 18 tisíc levněji ale dostáváte holý základ s motorem 1,0 MPI disponujícím pouhými 80 koňmi.
Třetí generace MG3 je tedy stále levná, ovšem pouze relativně a po srovnání s konkurenční nabídkou. Navíc v takové chvíli musíme vynechat zmíněné Sandero, které je v Německu k dispozici od 11 500 Eur (cca 292 tisíc Kč). Stejně jako Škoda je pak sice i Dacia osazená atmosférickou litrovou jednotkou, navíc produkující jen 65 koní, nicméně úspora ve výši více než 200 tisíc korun je nemalá. A umožní vám koupit si dokonce výkonnější a luxusnější ojetinu, než je MG3.
Jsme tedy opravdu nadále zvědavi na české ceny, byť se zkrátka nedokážeme již od premiéry ubránit pocitu, že kvůli hybridnímu ústrojí třetí generace marní svým potenciálem. Výše postavené úrovněmi výbavy tento pohled nemění - Comfort zahrnující třeba lité šestnáctky již stojí 21 490 Eur (546 tisíc Kč). A za vrcholný stupeň Luxury je pak třeba dát 23 990 Eur (609 tisíc Kč), načež lze počítat s s vyhřívanými sedadly či volantem.
MG3 vypadá přitažlivě, pod kapotou pak nabízí 195 koní a do zavazadelníku pobere 293 až 983 litrů. Jenže tak levná jako ta přechozí generace již ta třetí není, tedy absolutně. Ve srovnání se soupeři, tedy s výjimkou Dacie Sandero, za ni sice stále zaplatíte méně, ovšem posun do vyšších sfér zkrátka cílovou skupinu značně protřídí. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
včera - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024 - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Königa čeká závěrečný víkend v šampionátu IDM včera 21:22
- Pecco Bagnaia v novém rekordu včera 20:38
- Na čele je Alex Lowes s Kawasaki včera 19:00
- Superpole získal Huertas, 12. Vostatek včera 18:03
- Po pátku na čele Arbolino, 12. Salač včera 15:00
Nejnovější články
- Němci po prázdninové cestě s obyčejným rodinným dieselem jasně vidí, kde VW udělal chybu
před 10 hodinami - Nová firma Renaultu na spalovací motory má prvního cizího zákazníka, s agregátem „od Koně” se ale Evropě vyhne
před 11 hodinami - Šéf Stellantisu ani pod tíhou hroutících se prodejů Maserati nechápe, kde udělal chybu, auta nabízí zaměstnancům
včera - Po Německu došlo i na Čínu. VW po sérii neúspěchů zavře továrny na svém největším trhu, Škoda má úplně skončit
včera - Nový limitovaný Mercedes oslavuje roky proher ve Formuli 1, zaujme jen tím, jak okatě zkouší tahat z lidí peníze
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva