Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C6 oficiálně odhalen, Česko ani Slovensko ho ale nedostane
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace francouzské limuzíny narostla na více než 5 metrů. Uvnitř počítá s digitálním přístrojovým štítem, kůží Nappa či dřevěnými dekory.
Druhou generaci Citroënu C6 jsme si mohli představit před necelými dvěma týdny. Prezentace to nebyla úplná, neboť k dispozici jsme měli pouze pár špionážních záběrů a kusé informace. Navíc nebylo ani jasné, zda francouzská automobilka znovu sáhne po označení „C6“. Po slavnostním debutu na autosalonu v Pekingu je však už jasno, předchozí domněnky jsou potvrzeny.
Stejně tak bylo zmíněno, že Citroën C6 zamíří pouze na čínský trh, kde bude prodáván po boku Dongfengu Fengshen A9. S tímto modelem přitom francouzská novinka sdílí základy, tedy modulární platformu EMP2. Nicméně okouzlit chce jak lehce odlišnou vizáží, která počítá s větším množstvím chromu, tak kabinou zaměřenou na klientelu s vyššími příjmy.
Tento posun je dán hlavně použitím 12,3palcového digitálního přístrojového štítu, se kterým dorazila také rozměrná centrální dotyková obrazovka. Mimo to nechybí již ve standardní výbavě kožené čalounění Nappa, dřevěné dekory, panoramatická střecha nebo čtyřzónová klimatizace. Překvapením je plejáda elektronických bezpečnostních systémů.
Pohon předních kol dostane na starosti přeplňovaný 1,8litrový benzinový čtyřválec, který dává k dobru 204 koní a 280 Nm točivého momentu. Jedinou volbou pro tento motor je šestistupňový automat, stejná převodovka nejspíše doplní také druhou pohonnou jednotku, o které se spekuluje - a sice přeplňovaný dvoulitr, který bude výkonnější.
Prodej 5 066 milimetrů dlouhého, 1 858 milimetrů širokého a 1 470 milimetrů vysokého sedanu s 2,9metrovým rozvorem odstartuje letos v září, od příštího roku by Citroën měl nabídku rozšířit také o prémiové provedení DS. Ani v jeho případě se však s příchodem do Evropy nepočítá.






















Nový Citroën C6 se do Evropy nepodívá. Při pohledu na nevýrazný exteriér toho ani nelitujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
