Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový design Hyundai byl oficiálně odhalen, mnoho nadšení mezi lidmi nevzbuzuje
23.8.2018 | Petr Prokopec
Korejci ťali do živého a s pouhým faceliftem Elantry představili úplně nový designový styl svých aut. Z davu vystupují více, ale za jakou cenu?
O novém designovém stylu Hyundai už u nás byla řeč, to když byl vzhled modernizované šesté generace Elantry předčasně odhalen několika úniky. Od počátku budil spíše rozpaky, je ale těžké udělat si jasný názor z pár nekvalitních fotek. Teď vám novinku můžeme představit pořádně a sami můžete znovu posoudit, zda si nové řešení designu aut největší korejské automobilky zaslouží palec nahoru nebo dolů.
Model Elantra v České republice už nějakou chvíli k mání není, zajímavý i pro nás je ale právě kvůli onomu novému designu. Jinak se prodává v Rusku, mnoha asijských zemích nebo v USA a právě od tamního zastoupení Hyundai máme první oficiální fotky faceliftovaného provedení. Novinky se dotknuly především čelních partií, v jejichž případě je nová maska chladiče, trojúhelníková světla, kapota motoru i nárazník s výraznými bočními „kapsami“, do nichž se nastěhovala mlhová světla. Na autě abyste pohledali cokoli jiného než ostře řezané linie, jakékoli náznaky oblých tvarů jsou vozu rázem zapovězeny.
Vnímání vzhledu je samozřejmě věcí individuální, pročež je možné, že řadě lidí se tento styl bude líbit více než dosavadní. Na internetových fórech jsou ale k vidění hlavně rozpačité reakce a i my patříme spíše do tohoto tábora, byť v případě modernizace zádě lze mluvit o posunu vpřed. Třeba víko zavazadelníku ozdobené názvem modelu působí v kombinaci s diodovými světly elegantněji i hodnotněji. Nicméně to lze říci jen o dílčích prvky, v případě celku se nemůžeme rozhodnout, jestli působí více přeplácaně či nedotaženě.
Jak jsme již zmínili, jde o první model, který počítá s novou verzí firemního designového jazyka. Obdobně stylizované čelní partie tedy dříve či později dostanou i další korejské novinky včetně těch, které automobilka nabízí u nás. Pokud si to v dohledné době nerozmyslí, bude z toho jistě nemalé pozdvižení. Možná však právě o to značce jde - bude se o ní mluvit a ještě více než nyní vystoupí z davu.
Venkovní vzhled proto již nechme stranou a pojďme se podívat po dalších novinkách, které v rámci modernizace dorazily. Vynechat přitom musíme motorový prostor, neboť zde vše zůstává při starém. Zákazníci tedy budou moci nadále volit mezi třemi pohonnými jednotkami, z nichž pouze dvoulitrový čtyřválec zůstává u atmosférického plnění. Počítat přitom v takové chvíli lze se 149 koňmi, jenž může přenášet šestistupňový manuál či šestistupňový automat.
Pokud zvolíte výbavou úroveň Eco, dostanete přeplňovanou jedna-čtyřku se 130 koňmi, která je ovšem spojena již jen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tu lze za příplatek spárovat rovněž s přeplňovanou jedna-šestkou, která počítá s 204 koňmi. K dispozici je ovšem pouze ve verzi Sport, jenž je v základu svázána s manuálem. Představena ovšem bude později.
Zatímco tedy pod kapotou se nepohnul ani šroubek, v kabině lze počítat s novým přístrojovým štítem i vylepšeným ovládáním multimediálního systému. Ten je nyní spojen s větším osmipalcovým displejem, přičemž nový procesor měl urychlit odezvu na vaše pokyny. Zlepšeno bylo i samotné menu, zatímco v případě navigace lze počítat s tzv. ptačím pohledem.
Zmínit lze ještě rozšíření bezpečnostní výbavy, která již standardně zahrnuje monitoring jízdních pruhů, detekci únavy řidiče či varování přes srážkou s vozy vpředu. Ve vyšších výbavách či za příplatek je pak možné počítat také s autonomními brzdami s detekcí chodců, varováním před nárazem do překážek či aut za vámi nebo s detekcí aut ve slepém úhlu.
Tím je výčet novinek u konce, zmínit již lze jen zahájení prodeje, které je naplánováno na podzim. Právě v té době by měla dorazit i zmiňovaná varianta Sport, která kromě motoru schopného zrychlit na stovku za 7,7 sekundy dorazí také s agresivněji stylizovaným bodykitem. Zda na něm ale spočine naše oko se stejným zalíbením jako dosud, není jisté.






















Facelift přivál Hyundai Elantra hlavně nové čelní partie. Ty budou budit nemalé kontroverze
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před hodinouBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 2 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 4 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch