Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový elektromobil trápí překvapivý problém. Okolí zatěžuje tím, od čeho jej měl ušetřit
18.8.2021 | Petr Prokopec
Když přijde řeč na výhody elektrických aut, jednou z těch prvních skloňovaných bude tichý projev, nepochybně. Spoleh na něj ale zjevně není. Nové elektrické SUV Fordu za jízdy slyšet není, při dobíjení ale ano.
O elektromobilitě se mluví stále častěji, na rozdíl od předchozích let ovšem vzduchem nelétají už jen pozitiva, ale i negativa. Nejvíce je s nimi spojen Chevrolet Bolt, jehož problémy budou stát koncern General Motors desítky miliard, přinejmenším. Přitom se jedná o necelých 70 tisíc vozů, tedy o zlomkovou produkci americké automobilky. S problémy nicméně začíná být spojován i Ford Mustang Mach-E, u kterého nejspíše bude muset taktéž dojít minimálně na jednu svolávací akci.
Kde je zádrhel? Překvapivě v hlučnosti, kterou s elektromobily nikdo nespojuje, naopak - jednou z výhod elektrických aut má být jejich tichý projev. Přesto však Mustang Mach-E obtěžuje své okolí, a to klidně noc co noc. Problém je totiž v dobíjení, během kterého využijete domácí wallbox. Systém totiž nezvládá dostatečně rychle převést střídavý proud (AC) na stejnosměrný (DC), v důsledku čehož vzniká neskutečné teplo. Zapojen tedy musí být ventilátor, což samozřejmě lze ocenit, jinak by vůz mohl shořet. Nicméně onen hluk leze lidem neskutečně na nervy.
Pro Ford je daná situace vážná, vůbec poprvé se totiž o problémech začalo americké publikum zmiňovat již na začátku roku. Tedy v podstatě krátce poté, co se v Americe rozjela expedice aut zákazníkům. Od té doby modrý ovál na nadměrnou hlučnost svých aut při dobíjení nezareagoval. Majitelé přitom zmiňují, že větráky se zapojí za jakékoliv situace, ať již je horko či nikoliv. Stejně tak nezáleží na tom, zda má Mach-E za sebou náročnou jízdu, či již delší dobu stál v garáži.
Aktuálně tak jediným řešením situace je snížení nabíjecího proudu na domácí nabíječce z 16 ampér na 12. To má ovšem za důsledek snížení výkonu z 11 na 8 kW a tedy prodloužení celého cyklu z mnoha hodin na ještě víc hodin. Mach-E má baterie o kapacitě 68 kWh či 88 kWh, což znamená, že pokud dorazíte s vybitou baterií, budete si na plné nabití muset počkat více jak 9 či respektive dokonce přes 12 hodin, pokud účinnost dobíjení bude alespoň 90procentní. Něco takového je stěží přijatelné, zvlášť když Ford s 11kilowattovým výkonem od začátku počítal.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak Ford zareaguje, neboť hluk, který jeho vozy při dobíjení působí, je opravdu značný. Nedivili bychom se tedy ani sousedským sporům a dalšímu prohlubování averze, jenž panuje mezi majiteli elektromobilů a spalovacích aut. Pro vůz, který na českém trhu startuje na 1,3 milionu korun, jde každopádně o nepříjemnou vizitku.



Ford Mustang Mach-E je sice v provozu tichý, ovšem jakmile jej napíchnete na domácí wallbox, probudí hlukem široké okolí. Pro auto za minimálně 1,3 milionu korun nejde o dobrou vizitku, automobilka se navíc k problému již několik měsíců ani nevyjádřila. Foto: Ford
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejnovější články
Obousměrné nabíjení je další utopická představa přínosu elektrických aut, vědci zkoumali jeho dopad na baterie
před 11 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
včeraHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
včeraMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva