Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový elektromobil trápí překvapivý problém. Okolí zatěžuje tím, od čeho jej měl ušetřit
18.8.2021 | Petr Prokopec
Když přijde řeč na výhody elektrických aut, jednou z těch prvních skloňovaných bude tichý projev, nepochybně. Spoleh na něj ale zjevně není. Nové elektrické SUV Fordu za jízdy slyšet není, při dobíjení ale ano.
O elektromobilitě se mluví stále častěji, na rozdíl od předchozích let ovšem vzduchem nelétají už jen pozitiva, ale i negativa. Nejvíce je s nimi spojen Chevrolet Bolt, jehož problémy budou stát koncern General Motors desítky miliard, přinejmenším. Přitom se jedná o necelých 70 tisíc vozů, tedy o zlomkovou produkci americké automobilky. S problémy nicméně začíná být spojován i Ford Mustang Mach-E, u kterého nejspíše bude muset taktéž dojít minimálně na jednu svolávací akci.
Kde je zádrhel? Překvapivě v hlučnosti, kterou s elektromobily nikdo nespojuje, naopak - jednou z výhod elektrických aut má být jejich tichý projev. Přesto však Mustang Mach-E obtěžuje své okolí, a to klidně noc co noc. Problém je totiž v dobíjení, během kterého využijete domácí wallbox. Systém totiž nezvládá dostatečně rychle převést střídavý proud (AC) na stejnosměrný (DC), v důsledku čehož vzniká neskutečné teplo. Zapojen tedy musí být ventilátor, což samozřejmě lze ocenit, jinak by vůz mohl shořet. Nicméně onen hluk leze lidem neskutečně na nervy.
Pro Ford je daná situace vážná, vůbec poprvé se totiž o problémech začalo americké publikum zmiňovat již na začátku roku. Tedy v podstatě krátce poté, co se v Americe rozjela expedice aut zákazníkům. Od té doby modrý ovál na nadměrnou hlučnost svých aut při dobíjení nezareagoval. Majitelé přitom zmiňují, že větráky se zapojí za jakékoliv situace, ať již je horko či nikoliv. Stejně tak nezáleží na tom, zda má Mach-E za sebou náročnou jízdu, či již delší dobu stál v garáži.
Aktuálně tak jediným řešením situace je snížení nabíjecího proudu na domácí nabíječce z 16 ampér na 12. To má ovšem za důsledek snížení výkonu z 11 na 8 kW a tedy prodloužení celého cyklu z mnoha hodin na ještě víc hodin. Mach-E má baterie o kapacitě 68 kWh či 88 kWh, což znamená, že pokud dorazíte s vybitou baterií, budete si na plné nabití muset počkat více jak 9 či respektive dokonce přes 12 hodin, pokud účinnost dobíjení bude alespoň 90procentní. Něco takového je stěží přijatelné, zvlášť když Ford s 11kilowattovým výkonem od začátku počítal.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak Ford zareaguje, neboť hluk, který jeho vozy při dobíjení působí, je opravdu značný. Nedivili bychom se tedy ani sousedským sporům a dalšímu prohlubování averze, jenž panuje mezi majiteli elektromobilů a spalovacích aut. Pro vůz, který na českém trhu startuje na 1,3 milionu korun, jde každopádně o nepříjemnou vizitku.



Ford Mustang Mach-E je sice v provozu tichý, ovšem jakmile jej napíchnete na domácí wallbox, probudí hlukem široké okolí. Pro auto za minimálně 1,3 milionu korun nejde o dobrou vizitku, automobilka se navíc k problému již několik měsíců ani nevyjádřila. Foto: Ford
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva