Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat Tipo bude jako Dacie, pak prý v Evropě nenajde konkurenta
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový sedan míří do segmentu, kde se již pohybuje řada vozů. Většina z nich je však k mání pouze ve východní Evropě, Fiat ale touží po celém kontinentu.
Včera jsme mohli poprvé pořádně nahlédnout pod pokličku projektu pojmenovaného Fiat Tipo. Pod tímto názvem se během několika málo měsíců objeví v showroomech italské automobilky hned tři modely se stejným mechanickým základem, a sice sedan, hatchback a kombík. Značka přitom doufá, že se jí podaří dosáhnout úspěchu s pomocí stejného receptu, který už léta uplatňuje rumunská Dacia. A to přesto, že včerejší informace naznačovaly, že Fiat nepůjde cestou co nejnižší ceny.
Italové tak zjevně během pár hodin změnili názor, což ale není až tak neobvyklé. Momentálně bychom tedy měli počítat s tím, že Fiat Tipo bude něčím jako je Dacia Logan či Sandero, ovšem s tím rozdílem, že zatímco rumunské modely se pohybují v subkompaktním segmentu, ty italské budou operovat v kompaktním.
Provozní ředitel Fiatu Alfredo Altavilla přitom naznačuje, že Tipo nebude mít v daném segmentu žádného přímého rivala. „A to proto, že v Evropě trh s dostupnými kompaktními sedany v podstatě neexistuje.“ To se nám ale příliš nezdá, neboť velmi podobným směrem jako Italové míří i Škoda Rapid, Renault Fluence, Peugeot 301 či Citroën C-Elysée. Zejména v případě francouzských značek jde o opravdu dostupné sedany s cenou startující okolo 230 tisíc korun - Rapid a Fluence stojí o něco výše, i tak je na nich orientace na kombinaci vysoké hodnoty a nízké ceny místy znát.
Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že výše zmíněná konkurence je nabízena pouze ve vybraných zemích. Kupříkladu v rodné Francii tak 301 či C-Elysée nekoupíte, Rapid je pak pro změnu v Itálii k mání pouze ve verzi Spaceback. Navíc s cenou, která začíná na 18 060 Eur (cca 490 000 Kč). Nové Tipo by tak ve výsledku něčím výjimečným být skutečně mohlo, zvláště když v zemích západní Evropy bude k mání od 12 000 Eur (325 500 Kč).
Tuzemská cena bude dozajista nižší, počítat ale nejspíše můžeme až s příchodem hatchbacku a kombíku. Tyto verze přitom budou debutovat až v březnu na autosalonu v Ženevě, zatímco sedan bude v Turecku v prodeji již od listopadu (pod původním názvem konceptu Aegea) a do Itálie dorazí v prosinci. Posléze by pak měl zamířit na další trhy regionu EMEA, pod který spadá Evropa, Střední Východ a Afrika.
Altavilla přitom hýří sebevědomím, neboť dodává, že vůz se již ukázal italským dealerům a reakce na něj jsou nadmíru pozitivní. Fiat proto doufá, že v továrně Tofas v turecké Burse bude do roku 2023 vyrobeno na 700 tisíc exemplářů všech karosářských variant nového modelu Tipo. Prodejní vrchol by přitom měl přijít v roce 2018, kdy by nového majitele mělo najít 124 000 vozů.
Nakolik se tyto prognózy naplní či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. Nicméně pro Fiat bude zejména kombík nadmíru důležitý, neboť tuto karosářskou verzi neprodává v Evropě již pět let. Přesto se značka podle Altavilly dostala na Starém kontinentu do černých čísel, ve kterých se pohybuje již od posledního čtvrtletí loňského roku. Letos jí tak možná čeká první celý úspěšný rok po dlouhých letech.



Nový Fiat Tipo se nejprve představí jako sedan...
...posléze ovšem dorazí hatchback i kombík
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva