Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Galaxy 2016 je venku, chce hýčkat všech sedm cestujících
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka Fordu chce více rozmazlit hlavně cestující ve druhé a třetí řadě. K mání je se dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými motory.
Modrý ovál nám loni v Paříži ukázal novou generaci Fordu S-Max. Ta nechyběla ani letos v Ženevě, kde se ukázala ve verzi Titanium Sport, jež klade důraz zejména na dynamický vzhled. My si ovšem dnes představíme nové Galaxy, které se pro změnu zaobírá praktickou stránkou. S-Max jsme přitom nezmiňovali jen náhodou, neboť oba modely stojí na stejných základech. V pořadí druhá odhalená varianta však dostala do vínku objemnější karoserii, s níž je spojen větší prostor pro posádku i její zavazadla.
V rámci venkovních rozměrů ovšem nemáme krom výše zmíněné proklamace k dispozici jediný konkrétní údaj, zamířit tak můžeme rovnou do kabiny. Zde mají cestující ve druhé a třetí řadě sedadel k dispozici o deset milimetrů více místa pro hlavy než u předchozího Fordu Galaxy. Zcela vzadu tak novinka má nabízet o 40 mm více než klíčoví rivalové. Navíc i zde najdou pasažéři své vlastní držáky na nápoje nebo odkládací prostory v loketních opěrkách.
Objem zavazadelníku či spíše zavazadelníků taktéž nebyl zmíněn, Ford ovšem dodává, že druhou i třetí řadu lze sklopit stiskem jediného tlačítka. Šesté i sedmé sedadlo lze pak navíc elektronicky rovněž napřímit, což je v daném segmentu světové prvenství. Rovná podlaha navíc umožňuje snadnou manipulaci s nákladem, pod ní pak najdeme nový Cargo Management System o dvacetilitrové kapacitě.
Novinka modrého oválu se dále pyšní zadní nápravou typu Integral Link, pročež došlo k navýšení komfortu. Zlepšena by měla být také ovladatelnost, na čemž se rovněž podílejí specificky kalibrované pružiny a tlumiče. K mání je rovněž systém Continuous Control Damping, s nímž jsou spojeny režimy Comfort, Normal a Sport. Jejich volbě se pak následně uzpůsobuje také posilovač řízení.
V případě pohonných jednotek je možné vybírat mezi čtyřmi diesely a dvěma benzinovými motory. Základní 1,5litrový EcoBoost přitom počítá se 150 koňmi, zatímco vrcholný dvoulitr EcoBoost vám jich naservíruje již 240. U dvoulitrového dieselu osazeného jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek lze pak počítat s výkony 120, 150 a 180 koní.
Králem mezi „naftožrouty“ se poté stává nové dvoulitrové bi-turbo TDCI, jež dává k dobru 210 koní a 450 Nm již při 2 000 otáčkách. Jízdní dynamiku či spotřebu však už automobilka nezmiňuje, pouze dodává, že všechny agregáty vyhovují emisním normám Euro 6 a jsou vybaveny regenerativním brzděním, systémem start/stop a aktivními lamelami v čelní masce.
Na chybějící data si nejspíše budeme muset počkat do letního zahájení prodeje, aktuálně tak již jen můžeme zmínit některé z bezpečnostních prvků. Mezi nemalou plejádu přitom patří třeba detekce chodců, přednárazový asistent, stabilizační kontrola či varování před vzadu projíždějícími vozidly.
Kromě toho budete moci sáhnout po systému automatického parkování, který vám v případě paralelního umístění vozu napomůže také s výjezdem. Taktéž nechybí ani otevírání zavazadelníku za pomoci „kopance“ či multimediální systém Sync 2 s hlasovým ovládáním. Tím ale pro dnešek vážně končíme.
Ford Galaxy dostal nově do vínku více praktičnosti. I přesto však pod kapotou nabízí až 240 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 2 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 4 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 5 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 7 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva