Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta

Tažné schopnosti auta jsou jedna věc, tady ale nejde o to, co naložíte za něj, ale na něj. S 6,7litrovým turbodieselem s 1 122 Nm není problém přiložit za kabinu 5,8 tuny nákladu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta

24.12.2019 | Petr Prokopec

Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta

/

Tažné schopnosti auta jsou jedna věc, tady ale nejde o to, co naložíte za něj, ale na něj. S 6,7litrovým turbodieselem s 1 122 Nm není problém přiložit za kabinu 5,8 tuny nákladu.

U užitkových vozů je pochopitelně kladen důraz na zcela jiné priority, než je akcelerace na stovku či nejvyšší rychlost. Jakkoliv důležitost výkonu a točivého momentu zůstává, v tomto případě jejich výše poukazuje spíše na praktičnost auta. Zvláště pokud jde o nosnost, tedy tu veličinu, ve které se rozhodl dominovat Ford. Modrý ovál totiž vyrukoval s novou verzí modelové řady Super Duty, která dokáže uvézt až 5,8 tun nákladu. Jinými slovy - přímo na auto samotné, tedy nikoli za něj, snadno naložíte čtyři běžná auta typu Škody Octavia v některé z méně ambiciózních specifikací.

Aby Američané s něčím takovým mohli počítat, musí vsadit na pro ně méně obvyklý typ paliva. Zmíněná nosnost je tak spojena s dieselovou verzí Fordu Super Duty. Pod kapotou se tak skrývá 6,7litrový osmiválec Power Stroke, jenž byl naladěn na 335 koní a 1 122 Nm točivého momentu. Jejich přenos přitom dostal na starosti desetistupňový automat TorqShift, jenž se pyšní i speciálním rozjezdovým režimem. Ani plně naložené auto pak nemá problém dát se do pohybu.

Ford dodává, že rozjezdový režim je součástí automatu standardně, pokud zvolíte právě dieselový motor, jehož maximum točivého momentu je k dispozici již od 1 600 otáček. Mimo to je však k dispozici také 7,3litrový benzinový osmiválec, v jehož případě je možné systém pořídit za příplatek. Spárován tak bude s 355 koňmi a 636 Nm. S obojím je možné počítat v 3 900 ot./min., o nosnosti se ale již automobilka aktuálně nerozepisuje. Jakkoliv však bude nemalá, za dieselem bude jistě zaostávat.

Modrý ovál ovšem nezůstal jen u motorů či převodovky, neboť model Super Duty je nově možné osadit také rozhraním ForsPass Connect, které umožní přístup k internetu až deseti různým zařízením. Dále dorazil přednárazový bezpečnostní asistent, jehož součástí jsou automatické brzdy. Nechybí pak ostatně ani monitoring jízdních pruhů. Užitková novinka tak v rámci ochrany posádky nikterak nezaostává za moderními osobními vozy, které by ovšem díky své velikosti a hmotnosti při srážce zválcovala.

„Neoperujeme ve vakuu, mluvíme se zákazníky a dealery, jak moc tvrdě jsou užitkové vozy Fordu využívány. Tato odezva z reálného světa nám pak umožňuje navrhnout novinky přesně dle potřeb naší klientely,“ uvedl Nathan Oscarson, ředitel divize užitkových vozů modrého oválu. My pak jen dodáme, že základem nabídky nové řady Super Duty je 6,2litrový benzinový motor.


Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta - 1 - Ford Super Duty 2020 prvni foto 01Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta - 2 - Ford Super Duty 2020 prvni foto 02Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta - 3 - Ford Super Duty 2020 prvni foto 03Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta - 4 - Ford Super Duty 2020 prvni foto 04Nový Ford s obřím dieselem toho uveze tolik, že přímo na něj naložíte i čtyři auta - 5 - Ford Super Duty 2020 prvni foto 05
Nosnost nové řady Fordu Super Duty je neskutečná, stejně tak lze ovšem hlavně z evropského úhlu pohledu nahlížet na pohonné jednotky pod kapotou

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše