Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový francouzský luxusní sedan je celkem nenápaditý, ohromí ale řešením zadních blinkrů
28.2.2020 | Petr Prokopec
Na francouzské dílo není tohle auto bůhvíjak designově zajímavé, minimálně jedním detailem ale oslní. Netradiční retro-doplněk odkazující na legendární Citroën DS je geniální.
Před několika lety se Citroën rozhodl, že složí poctu legendární „bohyni“. Tedy modelu Déesse, který byl znám spíše pod zkratkou DS. Stvořena tak byla nová divize, jež zkouší přetahovat klientelu prémiovým automobilkám. Zpočátku se jí dařilo, nicméně poslední tři roky spíše strádá, a to jak v Evropě, tak v Číně. DS se nicméně hodlá vrátit zpět na výsluní slávy, k čemuž by značce měl napomoci nový sedan. Ten zaujal naši pozornost hlavně návratem ke kořenům.
Řeč je v tomto případě o směrových světlech, které se poněkud překvapivě objevují ve svrchní části zadního skla. Jde o přímý odkaz na již zmiňovaný Citroën DS, jehož původní design počítal s oblejší zádí a výrazněji se svažující střešní linií. Výsledkem však byl menší prostor pro hlavu na zadních sedadlech, než s jakým se designér Flamino Bertoni odmítal smířit. Následovala proto řada úprav, jež nakonec vyústily ve vzpřímenější zadní sloupek. Okno pak v podstatě zaplouvalo pod něj.
Ani tato varianta však nebyla ihned odměněna potleskem, neboť při pohledu z boku byl jasně viditelný schod mezi střechou a oknem. V tu chvíli do hry zasáhl stylista M. Bossé, jenž přidal vysoko umístěná směrová světla. Jejich vzhled jim ihned přihrál řadu přezdívek, neboť připomínaly jak rohy, tak trumpety či třeba ve Francii velmi populární kornouty plněné hranolkami. Zpočátku byly vyráběné z červeného plastu, než je nahradil leštěný kov.
Právě na tento prvek nové DS 9 E-Tense odkazuje, nic jiného než nostalgii a snahu zaujmout veřejnost poutavým příběhem tedy za příchodem dodatečných směrovek nehledejme. Je to i tak geniální nápad, musíme ale dodat, že francouzská novinka má z legálních důvodů i ty klasické zakomponované v zadních světlech. Ničím jiným bohužel na svého předchůdce bohužel nenavazuje, právě naopak je její design vůči Citroënům minulosti poměrně střídmý, snad až nenápaditý.
V motorovém prostoru se momentálně skrývá kombinace 1,6litrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru, jenž disponuje výkonem 225 koní. V kombinaci s baterií o kapacitě 11,9 kWh by přitom 4,93 metru dlouhý sedan s rozvorem 2 895 milimetrů měl dosáhnout až 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu, ovšem pouze při maximálním tempu 135 km/h. Akumulátory je pak možné při využití rychlodobíjení nabít na plnou kapacitu za hodinu a půl.
Francouzi chtějí nabídku brzy patřičně rozšířit. Dorazit má DS 9 E-Tense naladěné na 250 koní, jež nabídne i delší dojezd čistě na elektřinu. Stejně jako slabší provedení však bude disponovat pouze pohonem předních kol. V plánu je nicméně i čtyřkolka, se kterou bude spojeno dokonce 360 koní. A aby toho nebylo málo, ve finále se na některých trzích ukáže i čistě benzinový model, který stejně jako plug-in hybrid nabídne 225 koní.
Uvnitř je možné díky velkorysému rozvoru očekávat úctyhodný prostor, přičemž sedadla disponují vyhříváním, chlazením i masážním strojkem. Čalouněna pak mohou být Alcantarou či pravou kůží. Dále lze zmínit virtuální přístrojový štít a dotykovou obrazovku multimediálního systému, nad kterou trůní analogové hodinky B.R.M. jako symbol elegance a luxusu. Opomenout samozřejmě nesmíme ani audio systém Focal Electra či ambientní podsvícení.
Součástí bezpečnostní výbavy jsou momentálně již prakticky nevyhnutelné autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů, jenž navíc tvoří základ semi-autonomního systému. Ten je aktivní až do rychlosti 180 km/h, zatímco v případě automatického parkingu lze počítat maximálně s 30kilometrovým tempem. Nechybí ani systém nočního vidění či detekce únavy řidiče a aktivní LEDková světla s dokonce pěti režimy.
S prodejem se počítá nejen v Číně, kde bude model DS 9 E-Tense vyráběn, ale také v Evropě. K mání pak nový sedan bude ještě v první polovině letošního roku, ceny ale zatím zveřejněny nebyly. Jelikož tu však máme hybrid pod kapotou, téměř pětimetrovou délku a nemalý luxus na palubě, nejspíše je řeč o sedmimístných cifrách s jedničkou na začátku. Je tak otázkou, jak to vlastně bude s oním kýženým nakopnutím prodejů.
DS 9 E-Tense se neobvyklými zadními světly vrací zpátky ke kořenům. Celkově je však jeho design spíše umírněný, nikoliv tak revoluční jako u původního Citroënu DS
Zdroje: Jalopnik, Citroën
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 3 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 6 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva