Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový japonský kombík, který chce potrápit Škodu Octavia, má na kontě první ocenění
8.12.2020 | Petr Prokopec
Má větší kufr, vypadá lépe, dostal více výkonu a také jeho interiér je atraktivnější, než kdy dříve. Na Octavii to u nás bude málo, v domácím Japonsku to ale Subaru Levorg stačí i na titul Auto roku.
Na sklonku letošního léta Subaru představilo druhou generaci kombíku Levorg. Japonská automobilka jako by se při jeho vývoji řídila příručkami hollywoodských scénáristů, jen vynechala zbytečná klišé. Novinka tak má být ve všech ohledech lepší než originál a nezajímavě se svými parametry rázem nevypadá ani vedle kombíků šitých na míru evropskému publiku. Dá se tedy předpokládat, že jakmile dorazí na starý kontinent, bude mít mnohem větší úspěch než dosluhující provedení.
Naznačuje to i první ocenění, kterého se vůz dočkal - Levorg byl jmenován Japonským autem roku 2020 - 2021. To vzhledem k zemi jeho původu nemusí působit jako velká věc, je ale třeba si uvědomit, že Japonsko není Česko a nemají tam jedinou automobilku, která by mohla snadno vyhrávat většinu podobných anket. I když tedy nepochybujeme, že tamní novináři dávají přednost domácím vozům, i na tomto poli je konkurence obrovská.
Pokud vás zarazilo dvoučíslí v označení ankety, není to mýlka, země vycházejícího slunce má poněkud jiná pravidla než zbytek světa. Vozy, které mohou o titul soupeřit, totiž musí být uvedeny na domácí trh mezi 1. listopadem předchozího roku a 31. říjnem stávajícího roku. Za to se pak výrobci mohou v podstatě pyšnit trofejí déle než 12 měsíců, jakkoliv po jistou dobu tak mohou vládnout vozy dva.
Subaru přitom daný termín stihlo jen tak tak, Levorg totiž zamířil do prodeje právě v říjnu. Do jisté míry tak následoval současnou Imprezu, se kterou ostatně sdílí platformu. I ta byla na domácím trhu k mání až v desátém měsíci roku, i ta se navíc stala tamním Autem roku. V historii ankety to tehdy bylo teprve podruhé, kdy Subaru zvítězilo, první zlaté vavříny totiž značka brala v roce 2003 za tehdejší Legacy. Nyní tak má na kontě již třetí ocenění.
Odborná porota tvořená šedesátkou novinářů přitom ocenila hlavně novou pohonnou jednotku, tedy 1,8litrový přeplňovaný plochý čtyřválec naladěný na 177 koní a 300 Nm točivého momentu. Oproti předchozím agregátům je s ním spojena nižší spotřeba, zároveň ovšem došlo i ke zkrácení jeho délky o 44 milimetrů. Levorg se tak dočkal mnohem větších deformačních zón, které spojuje s bezpečnostním paklem EyeSight.
Mimo to je vůz osazen také semi-autonomním systémem, oproti dřívějšku se pak citelně zlepšila i kabina. Nikoliv pouze díky volbě lepších materiálů, ale také s ohledem na snížení úrovně hluku a vibrací. Zmiňovaná architektura Subaru Global Platform pak dále vedla k navýšení prostoru pro posádku i zavazadla, mimo to porotci vyzdvihli také komfort. A stejně tak i ovladatelnost či očekávanou spolehlivost.
Ve výsledku tedy není divu, že Levorg novináře ohromil. Se 437 body na kontě tak Subaru nechalo konkurenci daleko za sebou, neboť druhá Honda Fit (nám známá jako Jazz) získala 320 bodů a třetí Toyota Yaris (včetně verze GR Yaris) 300 bodů.



Toto jsou tři nejúspěšnější modely v letošním klání o japonské auto roku. Foto: JCOTY
Jasným vítězem je i mezi nimi nové Subaru Levorg. Porotci ocenili hlavně to, čím má excelovat - motor, prostornost a komfort. Foto: Subaru
Zdroj: JCOTY
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
před 8 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nejnovější články
Je skutečně rok 2025: Velká automobilka odpískala hybridní verzi svého auta a dál ho bude prodávat jen s motorem V8
před 6 hodinamiNula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
před 7 hodinamiOpěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
před 8 hodinamiNejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny
před 9 hodinamiHistoricky jediný dieselový Golf GTI na prodej v pěkném stavu připomíná, co to byl rychlý a úsporný lidový luxus
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva