Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový japonský kombík, který chce potrápit Škodu Octavia, má na kontě první ocenění
8.12.2020 | Petr Prokopec
Má větší kufr, vypadá lépe, dostal více výkonu a také jeho interiér je atraktivnější, než kdy dříve. Na Octavii to u nás bude málo, v domácím Japonsku to ale Subaru Levorg stačí i na titul Auto roku.
Na sklonku letošního léta Subaru představilo druhou generaci kombíku Levorg. Japonská automobilka jako by se při jeho vývoji řídila příručkami hollywoodských scénáristů, jen vynechala zbytečná klišé. Novinka tak má být ve všech ohledech lepší než originál a nezajímavě se svými parametry rázem nevypadá ani vedle kombíků šitých na míru evropskému publiku. Dá se tedy předpokládat, že jakmile dorazí na starý kontinent, bude mít mnohem větší úspěch než dosluhující provedení.
Naznačuje to i první ocenění, kterého se vůz dočkal - Levorg byl jmenován Japonským autem roku 2020 - 2021. To vzhledem k zemi jeho původu nemusí působit jako velká věc, je ale třeba si uvědomit, že Japonsko není Česko a nemají tam jedinou automobilku, která by mohla snadno vyhrávat většinu podobných anket. I když tedy nepochybujeme, že tamní novináři dávají přednost domácím vozům, i na tomto poli je konkurence obrovská.
Pokud vás zarazilo dvoučíslí v označení ankety, není to mýlka, země vycházejícího slunce má poněkud jiná pravidla než zbytek světa. Vozy, které mohou o titul soupeřit, totiž musí být uvedeny na domácí trh mezi 1. listopadem předchozího roku a 31. říjnem stávajícího roku. Za to se pak výrobci mohou v podstatě pyšnit trofejí déle než 12 měsíců, jakkoliv po jistou dobu tak mohou vládnout vozy dva.
Subaru přitom daný termín stihlo jen tak tak, Levorg totiž zamířil do prodeje právě v říjnu. Do jisté míry tak následoval současnou Imprezu, se kterou ostatně sdílí platformu. I ta byla na domácím trhu k mání až v desátém měsíci roku, i ta se navíc stala tamním Autem roku. V historii ankety to tehdy bylo teprve podruhé, kdy Subaru zvítězilo, první zlaté vavříny totiž značka brala v roce 2003 za tehdejší Legacy. Nyní tak má na kontě již třetí ocenění.
Odborná porota tvořená šedesátkou novinářů přitom ocenila hlavně novou pohonnou jednotku, tedy 1,8litrový přeplňovaný plochý čtyřválec naladěný na 177 koní a 300 Nm točivého momentu. Oproti předchozím agregátům je s ním spojena nižší spotřeba, zároveň ovšem došlo i ke zkrácení jeho délky o 44 milimetrů. Levorg se tak dočkal mnohem větších deformačních zón, které spojuje s bezpečnostním paklem EyeSight.
Mimo to je vůz osazen také semi-autonomním systémem, oproti dřívějšku se pak citelně zlepšila i kabina. Nikoliv pouze díky volbě lepších materiálů, ale také s ohledem na snížení úrovně hluku a vibrací. Zmiňovaná architektura Subaru Global Platform pak dále vedla k navýšení prostoru pro posádku i zavazadla, mimo to porotci vyzdvihli také komfort. A stejně tak i ovladatelnost či očekávanou spolehlivost.
Ve výsledku tedy není divu, že Levorg novináře ohromil. Se 437 body na kontě tak Subaru nechalo konkurenci daleko za sebou, neboť druhá Honda Fit (nám známá jako Jazz) získala 320 bodů a třetí Toyota Yaris (včetně verze GR Yaris) 300 bodů.



Toto jsou tři nejúspěšnější modely v letošním klání o japonské auto roku. Foto: JCOTY
Jasným vítězem je i mezi nimi nové Subaru Levorg. Porotci ocenili hlavně to, čím má excelovat - motor, prostornost a komfort. Foto: Subaru
Zdroj: JCOTY
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
dnesFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nejnovější články
Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
před 6 hodinamiHyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
před 7 hodinamiMercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
před 9 hodinamiAutomobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
před 10 hodinamiTohle je nový císař mezi králi ztráty hodnoty, 600 ujetých km připravilo majitele o 2,64 milionu Kč!
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva