Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV

Jeep Grand Cherokee je představitelem klasických off-roadů, který i přes své větší rozměry vždy dokázal nabídnout opravdové terénní schopnosti. Této vlastnosti však už odzvonilo, především kvůli rostoucí oblibě „silničních SUV”. V silničním duchu je proto naladěn i nový model. Jak moc? To zatím nedokážeme posoudit, ale naše podrobné představení možná napoví.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV

22.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeep Grand Cherokee je představitelem klasických off-roadů, který i přes své větší rozměry vždy dokázal nabídnout opravdové terénní schopnosti. Této vlastnosti však už odzvonilo, především kvůli rostoucí oblibě „silničních SUV”. V silničním duchu je proto naladěn i nový model. Jak moc? To zatím nedokážeme posoudit, ale naše podrobné představení možná napoví.

Nový vzhled jasně navazuje na předchozí generace. Typickým prvkům byl darován moderní a uhlazenější vzhled. Především jsou změny vidět na nižších předních světlech a nižší zadní části s širšími koncovými světly.

Ačkoliv na první pohled vypadá nový Grand Cherokee menší, je ve skutečnosti mnohem větší. Novinka stojí na nápravách s větším rozvorem, který má hodnotu 2 916 mm. To je o 135 mm více než u předchozí generace a vůz sám je o 45 mm delší a 76 mm širší než býval. Nový Jeep Grand Cherokee tak dokonale klame tělem.

Automobilka díky tomu samozřejmě slibuje více prostoru pro cestující, např. pro kolena posádky vzadu má přibýt přes 10 centimetrů místa, což rozhodně není málo. Zvětšil se i prostor pro zavazadla, který má celkový objem 1028 litrů, což je rozdíl skoro o 200 litrů než dříve u předchozí verze.

Lidé z automobilky se honosí, že interiér nového modelu bude prvotřídně zpracován na nejvýšší úrovni. Jinými slovy konečně dostojí evropské úrovni zpracování. Ve výbavě pak nalezneme prvky jako vyhřívaný volant, vyhřívaná zadní sedadla, starování tlačítkem a bezklíčkový přistup či parkovací systém s kamerami. Nebude zde chybět ani výkonný zvukový systém doplněn o integrovanou navigaci.

Nový Jeep Grand Cherokee stojí na samonosné karoserii s nezávisle zavěšenými koly. Což znamená že na silnici opravdu pojede lépe, ale v terénu budou jeho schopnosti omezené. I tak je vybaven pneumatickým odpružením kol Quadra Lift, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 11,4 centimetru, což je celkem hodně velký rozptyl a v terénu se bude hodit. V běžném módu tak světla výška činí 21,3 cm a v režimu Off-road 2 je možné ji zvětšit o 7,6 cm až na výsledných 28,9 cm. V Aero módu je možné ji naopak snížit o 1,5 cm a v parkovacím dokonce o 3,8 cm. V terénním nastavení se Grand Cherokee pyšní maximálním předním nájezdovým úhlem 35,9°, zadním až 29,2° a přechodovým 25,1°, což jsou velmi solidní hodnoty a překonávají i dřívější generace.

Další z nových modifikací podvozku jsou tři nastavení pohonu všech kol nazvané Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II. Prvním z nich je trvalý symetrický pohon všech kol, druhý přidává možnost přesunu výkonu mezi nápravami až do 100 procent ve prospěch jedné z nich a třetí přidává ještě elektronický samosvorný dieferenciál pro zadní osu. V oblasti pohonu všech kol nový Jeep Cherokee nikterak netrpí.

Systém Selec-Terrain dovoluje zvolit režim, v jakém se budete s vozem pohybovat. Přepínat můžete mezi režimy Sand/Mud, Sport, Auto, Snow a Rock. Podle zvoleného nastavení se pak přenastaví chování podvozku, převodovky a dalších prvků tak, aby jízda za daných okolností proběhla co nejhladčeji.

Základem nabídky motorů bude nový vidlicový šestiválec 3,6 s nejvyšším výkonem 280 koní (209 kW) a 353 N.m točivého momentu dostupného při 4 800 1/min. Agregát bude spojen s pětistupňovým automatem a jeho doménou má být nízká spotřeba paliva.

Dynamičtější volbou bude slavný osmiválec 5,7 l HEMI s výkonem až 360 koní (268 kW) a 520 N.m točivého momentu dostupného při 4 250 1/min. Zde se o přenos výkonu postará rovněž pětistupňový automat.

Nová palivová nádrž o objemu 93 litrů zaručí slabším motorům dojezd přes 800 kilometrů, což není na velké benzinové motory špatná hodnota. Jistě ji ale trumfne evropská verze, ve které by se dříve nebo později měl objevit vznětový motor.

Nový Grand Cherokee se na americkém trhu objeví ještě letos na podzim, do Evropy se zřejmě dostane až v roce 2010.


Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 1 - jeep_grand_cherokee_2009_05Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 2 - jeep_grand_cherokee_2009_11Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 3 - jeep_grand_cherokee_2009_14Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 4 - jeep_grand_cherokee_2009_13Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 5 - jeep_grand_cherokee_2009_17

Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 6 - jeep_grand_cherokee_2009_16Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 7 - jeep_grand_cherokee_2009_19Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 8 - jeep_grand_cherokee_2009_12Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 9 - jeep_grand_cherokee_2009_07Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 10 - jeep_grand_cherokee_2009_06Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 11 - jeep_grand_cherokee_2009_03Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 12 - jeep_grand_cherokee_2009_04Nový Jeep Grand Cherokee: méně off-roadu, více SUV - 13 - jeep_grand_cherokee_2009_02

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše