Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový malý sedan Jaguaru prý bude lepší než ty nejlepší vozy světa
14.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Projekt Jaguaru s názvem X760 prý musí být úspěšný, jinak se značka může stát minulostí. Neúspěch sedanu se ale zatím zdá být nepravděpodobný.
Britská automobilka o sobě dává v poslední době najevo více než kdy předtím. Důvodem je chystaný malý sedan, který společně s novou platformou iQ[Al] dorazí v roce 2015. Podle globálního šéfa značky Adriana Hallmarka by se přitom malý sedan Jaguaru měl stát „nejpokročilejším, nejefektivnějším a nejkultivovanějším modelem v rámci segmentu. Nebude jen dobrý, ale bude lepší než ti nejlepší na celém světě.“
To zní vskutku sebevědomě. Ovšem podle analytické společnosti Bernstein Research, která stojí i za nedávným žebříčkem nejprodělečnějších aut, si ale Jaguar nemůže dovolit jediný neúspěch. Projekt s názvem X760 (díky kterému je pravděpodobnější oficiální pojmenování XS než Q-Type) je tak prý poslední šancí Jaguaru na úspěch. Pokud ale sedan selže, pak zřejmě bude konec i se značkou.
Veškeré náznaky ovšem nasvědčují spíše pravému opaku. Záda totiž novince nebude krýt pouze kombík a SUV (produkční verze prý bude menší než nedávno odhalený koncept C-X17), ale také Range Rover Evoque XL, který bude postaven na identické hliníkové platformě iQ[Al]. A tím se jak rozmělní náklady, tak i navýší šance na výdělek.
Tím ale britské snahy neskončí, neboť v další vlně by mělo dorazit kupé používající stejných základů a zřejmě i jakýsi hatchback, který pokryje BMW 3 GT. Co je ovšem podstatnější, jsou očekávané změny na trhu s prémiovými kompakty. Podle předpokladů by totiž měl do konce dekády narůst o dalšího půlmilionu prodaných automobilů.
Londýnská analytická společnost ISI Auto přitom upřesňuje, že v příštím roce by se v daném segmentu mělo prodat 1,3 milionu vozů. Valná většina - přibližně 1,15 milionu exemplářů - má ovšem připadnout na Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Zbytek zákazníků si pak mezi sebe rozeberou Cadillac, Infiniti a Lexus.
Je přitom otázkou, komu z „účastníků zájezdu“ bude Jaguar krást zákazníky nejvíce. Pokud by však uchvátil pouhých 5 procent daného trhu, jednalo by se o nějakých 80 000 vozů, což by znamenalo úspěch. O ten by se přitom zasloužil jen sedan a kombík, zatímco kupé by tento odbyt dotáhlo blíže šesticiferné produkci.
Dalším krokem je SUV (s kódovým označením X761), jehož by se ročně mělo udat 50 tisíc kusů. To již celkově dělá nějakých 130 až 150 tisíc nových vozů ročně, ke kterým se má přidat dalších 80 000 exemplářů Range Roveru Evoque XL. To by již byl úspěch enormní, ale rovněž i velký problém - stačí jen vzpomenout, že Britové nestíhají uspokojit ani stávající poptávku.
Takové jsou ovšem plány, jaká bude nakonec realita, teprve uvidíme. První náznaky budeme moci sledovat již v září 2014 na autosalonu v Paříži, kde se sedan objeví v produkčním balení vedle nového Mercedesu třídy C a Audi A4. Jeho celohliníková konstrukce mu přitom má zaručit technologický náskok i lepší zaměření na řidiče než u BMW řady 3.
Pokud pak vše půjde jako po másle, mělo by se v showroomech na počátku roku 2016 objevit kombi, které bude v řádu měsíců následovat SUV. Kupé pak zřejmě dorazí v roce 2018, přičemž designově již bude odpovídat faceliftu, který v té době představí sedan. Držíme tedy palce, aby se tak skutečně stalo, s Jaguarem bychom se loučili neradi...


S blížícím se příchodem nového modelu se objevují nové a nové počítačové retuše. Jsme opravdu zvědavi, která bude nakonec odpovídat realitě nejvíce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před hodinou
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
