Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes A nachytán při testech, bude to zase trochu klasičtější hatchback
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace nejmenšího Mercedesu dostane evoluční platformu MFA. S ní je spojen nárůst rozměrů, který přinese více místa i agresivity.
Třetí generace Mercedesu třídy A přišla na svět v roce 2012. Jelikož se předloni dočkala faceliftu, není nejspíše překvapivé, že německá automobilka již usilovně pracuje na zcela novém modelu. Ten nejspíše dorazí někdy v příštím roce pod označením W177, přičemž ve srovnání s dosluhujícím provedením lze čekat nárůst venkovních dimenzí. Nabobtná tedy logicky i prostor v interiéru.
Modifikace venkovního vzhledu navíc přispějí k adopci mnohem klasičtější schránky než tomu bylo kupříkladu u první generace. Nová třída A tak bude ještě více tradičním hatchbackem, k němuž se přiblížila i svým aktuálním provedením, už náš test v roce 2012 ale odhalil, že přerod není tak úplně dokonán. A nové záběry prototypů naznačují, že by nyní dokonán být mohl.
Automobilka počítá s evoluční verzí podvozkové platformy MFA, momentálně však není jisté, jakým způsobem vyjma větších rozměrů se tato modifikace projeví. Víme ovšem, že vzhled nebude jen klasičtější, ale také mnohem agresivnější. Lví podíl na tom ponese výrazněji zkosená střešní linie, kromě toho lze čekat také výraznější boční linku. Rozšířen bude i rozchod kol.
Mercedes třídy A s označením W177 tedy čekají nemalé změny, na rozdíl od modernizace třídy G. Ta se dočká velkého faceliftu, který přinese oblejší karoserii. Dosud se přitom zdálo, že tento krok německou legendu opravdu promění, nicméně nové záběry již tuto domněnku nepotvrzují. I přes kamufláž je totiž zřejmé, že se nám zde opět rodí tatáž klasika v bledě modrém - pro dobro samotného Mercedesu.
Více si o modernizaci tohoto vozu řekneme v příštích měsících, oficiální výstavní debut je totiž naplánován již na zářijový Frankfurt. Aktuálně tak jen dodáme, že stranou modifikací karoserie lze očekávat hlavně zásah do konstrukce, v jehož důsledku poklesne hmotnost. Nižší tedy bude i spotřeba, ovladatelnost ale půjde nahoru.


Chystaný Mercedes A se ještě více přiblíží tvarům klasického hatchbacku
Třída G bude naopak i po modernizaci stále svá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 3 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 5 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva