Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes A nachytán při testech, bude to zase trochu klasičtější hatchback
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace nejmenšího Mercedesu dostane evoluční platformu MFA. S ní je spojen nárůst rozměrů, který přinese více místa i agresivity.
Třetí generace Mercedesu třídy A přišla na svět v roce 2012. Jelikož se předloni dočkala faceliftu, není nejspíše překvapivé, že německá automobilka již usilovně pracuje na zcela novém modelu. Ten nejspíše dorazí někdy v příštím roce pod označením W177, přičemž ve srovnání s dosluhujícím provedením lze čekat nárůst venkovních dimenzí. Nabobtná tedy logicky i prostor v interiéru.
Modifikace venkovního vzhledu navíc přispějí k adopci mnohem klasičtější schránky než tomu bylo kupříkladu u první generace. Nová třída A tak bude ještě více tradičním hatchbackem, k němuž se přiblížila i svým aktuálním provedením, už náš test v roce 2012 ale odhalil, že přerod není tak úplně dokonán. A nové záběry prototypů naznačují, že by nyní dokonán být mohl.
Automobilka počítá s evoluční verzí podvozkové platformy MFA, momentálně však není jisté, jakým způsobem vyjma větších rozměrů se tato modifikace projeví. Víme ovšem, že vzhled nebude jen klasičtější, ale také mnohem agresivnější. Lví podíl na tom ponese výrazněji zkosená střešní linie, kromě toho lze čekat také výraznější boční linku. Rozšířen bude i rozchod kol.
Mercedes třídy A s označením W177 tedy čekají nemalé změny, na rozdíl od modernizace třídy G. Ta se dočká velkého faceliftu, který přinese oblejší karoserii. Dosud se přitom zdálo, že tento krok německou legendu opravdu promění, nicméně nové záběry již tuto domněnku nepotvrzují. I přes kamufláž je totiž zřejmé, že se nám zde opět rodí tatáž klasika v bledě modrém - pro dobro samotného Mercedesu.
Více si o modernizaci tohoto vozu řekneme v příštích měsících, oficiální výstavní debut je totiž naplánován již na zářijový Frankfurt. Aktuálně tak jen dodáme, že stranou modifikací karoserie lze očekávat hlavně zásah do konstrukce, v jehož důsledku poklesne hmotnost. Nižší tedy bude i spotřeba, ovladatelnost ale půjde nahoru.

Chystaný Mercedes A se ještě více přiblíží tvarům klasického hatchbacku

Třída G bude naopak i po modernizaci stále svá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 10 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
26.10.2025
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
26.10.2025
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
26.10.2025
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
26.10.2025
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
27.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
