Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG GT je tak tragicky těžký, že lehčí je nejen veškerá konkurence, ale i SUV Porsche
24.8.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto vzniklo jako první seriózní konkurent Mercedesu pro Porsche 911 a ve své první generaci bodovalo. I tak bylo těžší, dnes ale může konkurovat leda stádu slonů - 911 se mu směje do tváře, dokonce i Porsche Macan je lehčí.
Mějte mě klidně za blázna, ale patřím mezi ty, kteří hmotnost auta pořád považují za klíčovou veličinu. Automobilová branže jako by tento parametr v posledních letech pustila ze zřetele a hmotnost nových vozů nechala vyšplhat do závratných výšin. Laťku celé branži nasadil elektrický Hummer, za jehož volant bez řidičáku na náklaďáku legálně ani nemůžete. V případě amerického pick-upu 1 278 kilo váží už jen baterie, celý vůz pak klidně i strhne váhu, pokud ta je pouze čtyřtunová. Elektromobily jako tento jsou ale jen symbolickou špičkou ledovce, který je prohnilý bez ohledu na typ pohonu. Stovky kil mezigeneračně přibírají i spalovací auta.
Je celkem jedno, kam se podíváme, korunu všemu ale tento týden nasadil Mercedes-Benz s druhou generaci kupé AMG GT. Tomu po vizuální stránce nelze mnoho vytknout, stále zde máme tvary připomínající někdejší Porsche 928, jen o trochu ostřeji řezané než minule. Kritiku si pak třícípá hvězda nezaslouží ani za motorový prostor, svou práci v něm totiž znovu odvádí čtyřlitrový osmiválec. Již během samotného představení nám ovšem veškerou radost zkazila naprosto nepochopitelně vysoká hmotnost.
Německá novinka totiž váží 1 970 kg. A pokud zatížíte její plnohodnotná přední a nouzová zadní sedadla, stejně jako zavazadelník, můžete k tomuto údaji přihodit ještě dalších 350 kilo. Rázem je tedy řeč o 2,3tunovém voze, kterého za soupeře Porsche 911 na rozdíl od předchůdce nemohou brát vážně už ani v Affalterbachu. Základní Carrera totiž váží 1 505 kg.
I když vůz ze Zuffenhausenu zatížíte veškerými přípustnými 455 kilogramy, stále je na tom o deset kilo lépe než prázdné AMG GT. Přičemž výrazně daleko od třícípé hvězdy není dokonce ani Cayenne, toto 4 930 milimetrů dlouhé SUV totiž v základu váží 2 055 kg. A když vezmeme v potaz jeho menšího sourozence, rázem lze na Mercedes koukat s ještě svraštělejším obočím - nejlehčí Macan v nabídce má totiž na kontě jen 1 845 kg, tedy o 125 kil méně než AMG GT.
Můžeme samozřejmě připustit, že všechny vozy s logem Porsche mají výhodu v menší, a tedy lehčí pohonné jednotce. Zuffenhausen tedy opustíme a zamíříme do Mnichova, konkrétně k modelu M8 Coupe. Ten dle údajů tuzemského zastoupení váží 1 975 kg, tedy stejně jako AMG GT. Jenže je to auto úplně jiné třídy, je to velké cestovní GT s osmiválcem s o čtyři deci větším objemem 10 cm délky navíc. Má tak i využitelnější zadní sedadla, je to M5 kupé, extrémně rychlý cesťák.
AMG GT ale má být supersport, auto pro řidiče, alespoň jím tedy byla první generace. Ta v době příchodu na trh, tedy v roce 2015, vážila 1 615 kg. Ani to pochopitelně není na potlesk, ve srovnání se současností se ale jedná o muší hmotnost. Přitom i před osmi lety se pod přední kapotou usadil tentýž přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec jako nyní. Mercedes tak neudělal pouhý krůček, nýbrž pořádný skok kupředu. Bohužel naprosto špatným směrem, mezigenerační nárůst hmotnosti o 355 kg je jedním slovem brutální.
Zmínit lze už jen odhad cen, které - stejně jako hmotnost - nebudou zrovna nízké. Za spřízněné SL55 totiž dáte 4 583 480 Kč, za SL63 pak 5 374 820 Kč. Kupé má být dražší než roadster, zájemci si tak nejspíše budou muset připravit 4,7 či 5,5 milionu korun. Respektive ještě mnohem více, pokud zabrousí do příplatkové výbavy. S tou pak sice nahoru zamíří komfort, luxus a technologie, stejně tak ale bude ještě větší i obezita vozu.



Nové AMG GT je pořádný cvalík, který je nejen o hodně těžší než konkurenční Porsche 911, ale dokonce svou hmotností překonává i Macan. Tedy SUV s plnohodnotnými a nikoli pouze dětskými zadními sedadly. Foto: Mercedes-Benz
Inspirace: Road and Track
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 7 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy C minulých generací provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motory si u nich můžete vybírat dle libosti
před 3 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 5 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 6 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 7 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva