Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG GT je tak tragicky těžký, že lehčí je nejen veškerá konkurence, ale i SUV Porsche
24.8.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto vzniklo jako první seriózní konkurent Mercedesu pro Porsche 911 a ve své první generaci bodovalo. I tak bylo těžší, dnes ale může konkurovat leda stádu slonů - 911 se mu směje do tváře, dokonce i Porsche Macan je lehčí.
Mějte mě klidně za blázna, ale patřím mezi ty, kteří hmotnost auta pořád považují za klíčovou veličinu. Automobilová branže jako by tento parametr v posledních letech pustila ze zřetele a hmotnost nových vozů nechala vyšplhat do závratných výšin. Laťku celé branži nasadil elektrický Hummer, za jehož volant bez řidičáku na náklaďáku legálně ani nemůžete. V případě amerického pick-upu 1 278 kilo váží už jen baterie, celý vůz pak klidně i strhne váhu, pokud ta je pouze čtyřtunová. Elektromobily jako tento jsou ale jen symbolickou špičkou ledovce, který je prohnilý bez ohledu na typ pohonu. Stovky kil mezigeneračně přibírají i spalovací auta.
Je celkem jedno, kam se podíváme, korunu všemu ale tento týden nasadil Mercedes-Benz s druhou generaci kupé AMG GT. Tomu po vizuální stránce nelze mnoho vytknout, stále zde máme tvary připomínající někdejší Porsche 928, jen o trochu ostřeji řezané než minule. Kritiku si pak třícípá hvězda nezaslouží ani za motorový prostor, svou práci v něm totiž znovu odvádí čtyřlitrový osmiválec. Již během samotného představení nám ovšem veškerou radost zkazila naprosto nepochopitelně vysoká hmotnost.
Německá novinka totiž váží 1 970 kg. A pokud zatížíte její plnohodnotná přední a nouzová zadní sedadla, stejně jako zavazadelník, můžete k tomuto údaji přihodit ještě dalších 350 kilo. Rázem je tedy řeč o 2,3tunovém voze, kterého za soupeře Porsche 911 na rozdíl od předchůdce nemohou brát vážně už ani v Affalterbachu. Základní Carrera totiž váží 1 505 kg.
I když vůz ze Zuffenhausenu zatížíte veškerými přípustnými 455 kilogramy, stále je na tom o deset kilo lépe než prázdné AMG GT. Přičemž výrazně daleko od třícípé hvězdy není dokonce ani Cayenne, toto 4 930 milimetrů dlouhé SUV totiž v základu váží 2 055 kg. A když vezmeme v potaz jeho menšího sourozence, rázem lze na Mercedes koukat s ještě svraštělejším obočím - nejlehčí Macan v nabídce má totiž na kontě jen 1 845 kg, tedy o 125 kil méně než AMG GT.
Můžeme samozřejmě připustit, že všechny vozy s logem Porsche mají výhodu v menší, a tedy lehčí pohonné jednotce. Zuffenhausen tedy opustíme a zamíříme do Mnichova, konkrétně k modelu M8 Coupe. Ten dle údajů tuzemského zastoupení váží 1 975 kg, tedy stejně jako AMG GT. Jenže je to auto úplně jiné třídy, je to velké cestovní GT s osmiválcem s o čtyři deci větším objemem 10 cm délky navíc. Má tak i využitelnější zadní sedadla, je to M5 kupé, extrémně rychlý cesťák.
AMG GT ale má být supersport, auto pro řidiče, alespoň jím tedy byla první generace. Ta v době příchodu na trh, tedy v roce 2015, vážila 1 615 kg. Ani to pochopitelně není na potlesk, ve srovnání se současností se ale jedná o muší hmotnost. Přitom i před osmi lety se pod přední kapotou usadil tentýž přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec jako nyní. Mercedes tak neudělal pouhý krůček, nýbrž pořádný skok kupředu. Bohužel naprosto špatným směrem, mezigenerační nárůst hmotnosti o 355 kg je jedním slovem brutální.
Zmínit lze už jen odhad cen, které - stejně jako hmotnost - nebudou zrovna nízké. Za spřízněné SL55 totiž dáte 4 583 480 Kč, za SL63 pak 5 374 820 Kč. Kupé má být dražší než roadster, zájemci si tak nejspíše budou muset připravit 4,7 či 5,5 milionu korun. Respektive ještě mnohem více, pokud zabrousí do příplatkové výbavy. S tou pak sice nahoru zamíří komfort, luxus a technologie, stejně tak ale bude ještě větší i obezita vozu.



Nové AMG GT je pořádný cvalík, který je nejen o hodně těžší než konkurenční Porsche 911, ale dokonce svou hmotností překonává i Macan. Tedy SUV s plnohodnotnými a nikoli pouze dětskými zadními sedadly. Foto: Mercedes-Benz
Inspirace: Road and Track
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
