Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z příchodu druhé generace japonského elektromobilu by neměla mít radost hlavně Tesla. Je ale otázkou, jestli ji vůbec bude trápit.
Nissan Leaf je stále nejprodávanějším elektromobilem světa. Během prvního letošního čtvrtletí japonská automobilka dodala zákazníkům takřka šestnáct tisíc exemplářů, což je číslo, jakému se nemůže rovnat ani Tesla Model S. Ostatně i díky tomuto vozu je aliance Renault-Nissan králem mezi prodejci elektromobilů. O korunu jí sice automobilka Elona Muska hodlá připravit za pomoci Modelu 3, nicméně Nissan již má připravenou odpověď v podobě nové generace „lístku“.
Pokud nepropadneme elektrickému šílenství, jenž zachvátilo část světa a budeme stát nohama pevně na zemi, pak musíme zmínit, že zatím pro koupi Nissanu Leaf mnoho důvodů. Standardní verze osazená akumulátory o kapacitě 24 kWh totiž za 730 tisíc korun nenabízí zrovna extra dojezd, provedení s 30kilowatthodinovými bateriemi za minimálně 810 tisíc korun pak zvládne maximálně 250 km. Za dané peníze tedy nic moc.
K nikterak úchvatným vlastnostem Nissanu Leaf navíc patří i vzhled, který je na jedné straně poplatný japonskému vkusu, na druhé pak aerodynamice. Tedy už bychom pomalu měli říci „ byl” - s napětím je totiž očekávána nová generace, která měla oficiálně debutovat v první polovině září na autosalonu ve Frankfurtu. My vám ji ale můžeme ukázat už dnes.
Novinka byla totiž nachytána zcela bez maskování v Barceloně při pořizování oficiálních fotografií a videí. Někteří jistě nabudou přesvědčení, že Elonu Muskovi při pohledu na japonský hatchback přejede mráz po zádech - nový Leaf totiž vypadá o poznání pohledněji. Jenže víme, jak to dopadá se „zabijáky Tesly”, ať už nabízí cokoli.
Zdá se přitom, že novinka narostla do délky i v rámci rozvoru, čímž by se zvětšil prostor v kabině i zavazadelníku (dosud nanejvýš 720 litrů). Kromě toho bude vůz schopen pobrat i baterie s větší kapacitou, o konkrétním číslu ale zatím můžeme jen spekulovat. Lidé z Nissanu ovšem naznačují, že „500 kilometrů není problém, problémem je cena“. Je tedy možné, že vůz bude k mání v několika verzích v závislosti na velikosti akumulátorů.
Již standardně se přitom nový Leaf pochlubí tzv. e-Pedálem. Ten můžete aktivovat pomocí tlačítka usazeného vedle voliče jízdních režimů, přičemž systém v té chvíli umožní řidiči ovládat vůz jen pomocí jediného pedálu. Pokud jej sešlápnete, dojde k běžnému pohybu vpřed. Jakmile však svou nohu sundáte, elektromotor je postaven mimo hru a vůz začne postupně zpomalovat, až zcela zastaví, a to dokonce i v kopci.
Funkčnost e-Pedálu bude pravděpodobně omezena rychlostně, určen je totiž hlavně pro jízdu po městě. Nissan navíc dodává, že řidič musí být i nadále ve střehu a připraven brzdit pomocí klasického brzdového pedálu v případě nouzové situace. Tím ale výčet nových technologií nekončí, dále se totiž druhá generace Nissanu Leaf pochlubí i automatickým parkováním, jenž je součástí technologie ProPILOT.
Kromě automatického parkingu by ovšem Leaf měl být schopen po stisku příslušného tlačítka samovolné jízdy ve zvoleném pruhu, akcelerace, decelerace i kontroly řízení. Automobilka navíc dodává, že během let bude míru autonomního řízení navyšovat. Tím nám ale dostupné informace zatím končí, pročež jen dodáme, že ke slavnostnímu odhalení mělo dojít 6. září, za více než měsíc. Jestli Japonci své záměry po tomto neplánovaném odhalení změní, ukážou další dny a týdny...




Nový Nissan Leaf byl nafocen bez maskování. I přes nedokonalou kvalitu fotografií je evidentní, že jde o pohlednější vůz, než jakým je současný model
Zdroj: Broom
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 9 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 11 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
včeraMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
včeraMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva