Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Murano je venku a vypadá zajímavě, přišel ale o pořádný motor i výkon výměnou za nic
18.10.2024 | Petr Prokopec
Nebudeme říkat, že tohle auto je krásné, ale zaujmout dokáže. Horší je to s technikou, která zamířila dolů a nepřinesla ani papírové snížení spotřeby paliva. Auto je přitom dražší a jeho interiér poněkud kontroverzní.
Třetí generace Nissanu Murano přišla na svět v roce 2014, přičemž klíčovým trhem pro ni byly Spojené státy. Pokud tedy pomineme krátké období, po které byla k mání také hybridní verze, pak Američané mohli volit vždy jen jeden motor v podobě 3,5litrového šestiválce. Zrovna ten jim nevadil, víc problémů měli s převodovkou - na CVT pršelo víc kritiky než na zbytek portfolia japonské značky dohromady. Protože ale prodeje vozu nebyly ani trochu špatné, Japonci stížnosti nechávali bez odezvy.
Nyní tu ovšem máme generaci čtvrtou, která onu halasnou kritiku do jisté míry řeší. Značka se ovšem zároveň rozhodla pro downsizing, které ještě víc kontroverze rozdmýchá. Místo vé-šestky totiž dorazil přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 244 koní, tedy o 19 méně než 3,5litrová jednotka. S tím by se nejspíše klientel srovnala, nakonec maximální točivý moment vzrostl o 27 Nm na 353 Nm, takže v nižších otáčkách bude snad výkonu relativně víc. Stovky by tedy vůz mohl dosáhnout za podobných 7,3 sekundy jako dřív, přesný čas ale Japonci zatím nezveřejnili.
Co ovšem známo je, to je spotřeba. A právě v tomto ohledu se vedou velmi vášnivé diskuze. Se šestiválcem totiž Murano jezdilo za 11,76 litru ve městě, za 8,4 litru mimo něj a za 10,23 litru v průměru - podle realističtějších amerických norem. Novinka má zatím potvrzenou pouze kombinaci, ta je ovšem úplně stejná jako dosud. I když tedy motor přišel o úroveň i výkon, nedošlo ke zlepšení ani papírové spotřeby, ta reálná může být snadno ještě vyšší. Mimo jiné proto, že s nárůstem délky na 4 900 milimetrů je spojena zatím neupřesněná vyšší hmotnost.
Ani v tomto ohledu tedy Japonci nejsou příliš upovídaní, koneckonců na představení veškerých parametrů mají ještě dostatek času, neboť Murano čtvrté generace zamíří do prodeje až příští rok. Zveřejněny tedy nebyly ani ceny, byť nepřekvapivě mají být vyšší než ty stávající. Na zájem publika jsme tedy opravdu zvědavi, neboť tu zatím máme jediné zlepšení, a to onu převodovku, která je standardně spárována s pohonem předních kol, za příplatek pak i se systémem 4x4.
Z prozatímních ohlasů je ovšem patrné, že lidi pozitivně zaujal aspoň vzhled, který lze hodnotit jako odvážný. Hlavně čelní partie budí pozornost už svými LEDkami pro denní svícení. Uvnitř pak automobilka sáhla po dvojici 12,3palcových displejů, i ty ale dozajista budou budit kontroverzi. Přestěhovalo se na ně totiž prakticky veškeré ovládání, neboť fyzická tlačítka jsou takřka kompletně minulostí a místo nich dorazily maximálně dotykové plošky.
Toto řešení ale zákazníkům příliš nevyhovuje, při nutnosti sundat oči z vozovky navíc nemá nic do činění s bezpečností. Nejspíš i proto lze již standardně u každé verze počítat s paketem Nissan Safety Shield 360, jehož součástí jsou automatické brzdy, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, varování před vozy ve slepém úhlu či překážkami za vámi či přednárazový systém. To ale pochopitelně taktéž povede k navýšení cen.
Suma sumárum lze říci, že Nissan udělal jeden krok kupředu a hned několik zpátky. Značka proto v nemalé míře rozšířila příplatkovou výbavu o luxusní prvky, díky nimž by zákazníci měli zapomenout na ony neduhy. Zda ale třeba masážní strojek v předních sedadlech či až 21palcová litá kola vykompenzují zhoršené ovládání či méně výkonný motor, je v tuto chvíli ve hvězdách.




















Murano ve čtvrté generaci prošlo zásadní proměnou, místo šestiválce je tak možné počítat se čtyřválcem, zatímco fyzická tlačítka byla nahrazena dotykovým displejem. Ceny navíc porostou nahoru, pročež by Japonci měli možná již na úvod počítat s menším zájmem než dosud. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
před 49 minutamiMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včera
Nové na MotoForum.cz
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ včera 11:51
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství 4.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
před hodinouUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
před 49 minutamiJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
před hodinouNěkdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
před 3 hodinamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) před 10 minutami - Stepan
- Onboard videa před 17 minutami - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření včera - jerry
- S větrem ve vlasech.... včera - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch