Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec
1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Astra je kratší i nižší, uvnitř má ale nabízet více prostoru posádce. Pod kapotou nabídne i nový čtyřválec 1,4 turbo o výkonu 145 koní.
Příchod nové generace německého kompaktu jsme naťukli již dopoledne, kdy na světlo světa unikly oficiální fotky. Nyní zde máme celou sadu v lepší kvalitě a zároveň i tiskovou zprávu. Pětidveřový hatchback si tak můžeme představit v plné kráse, i když samotnému designu se již budeme věnovat menší měrou, neboť toto téma bylo hlavním tahounem našeho předchozího článku. To ovšem neznamená, že bychom stylizaci ponechali zcela stranou. Zmínit musíme především důraz kladený na aerodynamiku, který vyústil v koeficient odporu vzduchu Cd nižší než 0,30.
Přesnou hodnotu německá automobilka nezveřejnila, stejně jako nebyly do puntíku odhaleny vnější rozměry. Víme ovšem, že na délku nová Astra měří 4,37 metru, tedy o téměř pět centimetrů méně než dosluhující model. Výška pro změnu poklesla o 2,6 cm na 1,46 metru, kromě toho byl o další dva centimetry zredukován rozvor. Uvnitř však oproti tomu prostor pro cestující narostl, pasažéři vzadu tak kupříkladu mají k dispozici o 35 milimetrů více místa pro nohy.
Kromě menší karoserie máme rovněž tu čest s nižší hmotností, která je dána použitím nové platformy D2. Tisková zpráva naznačuje, že každý komponent prošel kontrolou kvůli kompaktnímu designu i samotnému materiálu. Hmotnost samotné karoserie tak poklesla o dvacet procent z 357 kilogramů na 280 kil, dalších 50 kg ušetřil Opel na šasí, které počítá s větším podílem vysokopevnostní oceli. Lehčí jsou zároveň i pomocné rámy a obě nápravy.
Ve výsledku tak minimální úspora hmotnosti počítá se 120 kilogramy, maximálně je pak odlehčení dokonce dvousetkilové. Na tom přitom nesou svůj podíl i maloobjemové pohonné jednotky, kdy základem benzinového portfolia se stává litrový tříválec Ecotec naladěný na 105 koní. Nejméně výkonným turbodieselem je pak čtyřválec 1,6 CDTI, který produkuje 95 koní, samotná nabídka motorů pak vrcholí na dvousetkoňové hranici.
Konkrétní data o všech agregátech značka do éteru nepustila, zmínila však nový zlatý hřeb v podobě 1,4litrového čtyřválce Ecotec. Ten dává k dobru 145 koní a 250 Nm točivého momentu, jež je k mání v pásmu 1 800 až 4 000 otáček. Jízdní dynamika či spotřeba jsou momentálně rovněž záhadou, Opel však vyzdvihuje lehkost pohonné jednotky. Jeho hliníkový blok je totiž o 10 kil lehčí než blok stávající jedna-čtyřky, který je vyroben z kované oceli.
Z motorového prostoru se můžeme přesunout zpátky do kabiny, a sice k multimediálním systémům a konektivitě. Na tyto oblasti klade značka nemalý důraz, pročež dodává, že již od počátku bude k dispozici systém Opel OnStar. Ten např. při nafouknutí airbagu upozorní centrum, které následně zjistí, zda je třeba odborná pomoc. Mimo to technologie umožňuje připojení k internetu pomocí sítě 4G LTE, která počítá s tablety i smartphony.
Dále tu máme novou generaci multimediálního systému IntelliLink, který je kompatibilní s aplikacemi nabízenými v rámci Android Auto a Apple CarPlay. Počítat tedy můžete třeba s mapami od Googlu, komunikačním rozhráním Skype nebo streamováním hudby. Veškeré funkce je přitom možné ovládat za pomoci hlasového ovládání, skrze multifunkční tříramenný volant nebo přes osmipalcový dotykový displej zdobící vrcholek středové konzole.
Výčet technologií dále počítá s detekcí dopravního značení, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu nebo přednárazovým bezpečnostním systémem s autonomními brzdami. Samozřejmostí je tempomat s omezovačem rychlosti, který vždy bere v potaz legislativu, či třeba detekce vozů ve slepém úhlu. Po jediném stisknutí tlačítka navíc můžete počítat s automatickým parkingem, k mání je také zpětná kamera.
Do daného bezpečnostního ranku můžeme zahrnout také nová přední sedadla s certifikací AGR, která počítají s nastavením v 18 směrech. Počítat v jejich případě můžete i s ventilací či masážním strojkem, zatímco ta zadní mohou za příplatek nabízet vyhřívání. Tím ale máme kabinu skutečně již kompletně probranou, poslední zmínku v rámci představení nového Opelu Astra tak věnujeme matricovým LEDkám.
Diody IntelliLux LED spolupracují s čelní kamerou, pročež vůz automaticky aktivuje dálková světla ve chvíli, kdy vůz opustí městskou zástavbu. Při rychlostech do 80 km/h jsou pak detekovány objekty podél silnice o 30 až 40 metrů dříve než u konvenčních halogenů či xenonů, což řidiči dává 1,5 sekundy reakčního času navíc. Jelikož navíc každé světlo se skládá z osmi segmentů, může být část z nich utlumena při konfrontaci s protijedoucími řidiči.
Touto finesou, která je použita vůbec poprvé v segmentu rodinných kompaktních hatchbacků, však naše představení můžeme ukončit. Je přitom otázkou, zda Opel pustí do světa v příštích měsících podrobnější tiskovou zprávu nebo zda počká až na slavnostní živý debut do zářiového autosalonu ve Frankfurtu. Jisté je ale tolik, že po dnešním prvotním odhalení nás čeká... další čekání.






















Opel Astra nové generace je nižší a kratší než předchůdce. Zároveň shodil 200 kg na hmotnosti, což je dáno i tím, že žádný z prozatím avizovaných motorů nemá větší objem než 1,6 litru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon