Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel GT ukázal interiér, není v něm jediné tlačítko
19.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V kabině Opelu GT nemá být ani jedno tlačítko, nevidíme ani ovládání převodovky. Všechno se má používat dotykově, touchpadem nebo hlasem.
Pokud vám v nabídce Opelu chybí něco jako Speedster nebo model GT z první dekády 21. století, jistě vás Rüsselsheim navnadil konceptem Opel GT pro letošní Ženevu. Trochu zklamáním mohl být tříválec pod kapotou, téhle věci by mnohem víc slušela třeba řadová šestka, ale ono to je tak trochu jedno. Opel totiž neplánuje nic takového vyrábět.
Přesto tenhle vůz ukáže na ženevském autosalonu a abychom věděli téměř vše už předem, pustil do světa obrázky interiéru tohoto vozu. Pokud byste v něm hledali tlačítka, hledali byste zcela marně - palubní systémy jsou ovládané pouze centrální dotykovou obrazovkou, kulatým touchpadem na středovém tunelu a hlasově. Prý tu opravdu není ani jedno tlačítko. Člověka hned napadne ovládání oken a zrcátek, ale ani jedno z toho GT Concept nemá, takže tlačítka na to nepotřebuje. Co tu také nevidíme, je jakékoliv ovládání převodovky - i ono má být dotykové?
Místo zrcátek jsou po stranách palubní desky displeje, umístěné v něčem, co by mohlo připomínat výdechy ventilace. Podobné kulaté věci jsou také vedle sedadel, odtud zase vedou bezpečnostní pásy. Podobně jako červené přední pneumatiky je i uvnitř červené sedadlo řidiče, ale spolujezdec má obyčejný černý potah. A podobně jako centrální výfuky, odkazující na původní Opel GT ze 60. let, je v kabině volant s retro nádechem. Ne svým hranatým tvarem, ale svými rameny.
Budíky přístrojového štítu samozřejmě nejsou normální budíky, bláhový by byl ten, který by chtěl v autě s retro prvky autě něco skutečně klasického. Nejsou to ani displeje, jsou to projekční plochy, které ale asi umí fungovat stejně jako displeje - můžete na nich zobrazit různé informace. Všechno, co na přístrojové desce vypadá jako hliník, také je skutečný hliník.
Vůz se umí od řidiče i učit, údajně jak z řízení, tak z pohybu v menu. A má sám poznat, jestli zrovna chcete rychlejší hudbu nebo některou z klidnějších variant jazzu. Také s řidičem má umět trochu mluvit, ve stylu: „Opatrně, nepřehlédni tu motorku za námi.” Jestli vám taky vynadá, když budete příliš zatěžovat studený motor nebo když ho vypnete bez pár desítek vteřin na dochlazení turba, nemáme tušení.
Všechno tohle je zajímavé a téměř nic z toho by se nedostalo do sériové výroby, kdyby Opel něco takového skutečně plánoval. Platforma přitom existuje - Alpha od GM - a lze do ní namontovat řadové čtyřválce a V6, a to podélně a s pohonem zadních kol. Na GT by ale mohla být příliš velká, tohle auto chce vážit do 1 000 kilogramů a GM nic menšího nemá. A kooperaci s Mazdou pro základ z MX-5 můžeme asi předem vyloučit, protože auto na téhle platformě bude prodávat i FCA.








Interiér novinky nemá ani jedno tlačítko












Opel poslal do světa i pár dalších fotek exteriéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
