Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu

Koncept kupé s retro vzhledem dostalo do vínku pohon zadních kol a méně než 1 000 kilo. Pod dlouhou kapotou však má pouze litrový tříválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu

27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept kupé s retro vzhledem dostalo do vínku pohon zadních kol a méně než 1 000 kilo. Pod dlouhou kapotou však má pouze litrový tříválec.

Již hezkých pár týdnů láká Opel fanoušky sportovních vozů na březnový autosalon v Ženevě, kde bude naživo debutovat nový koncept GT. Ten má být odkazem na originál, který debutoval na stejném místě, ovšem před jednapadesáti lety. Při pohledu na dlouhou kapotu a dozadu posunutou kapotu tomu tak skutečně je, načež bychom mohli nad příchodem novinky jen zaplesat, zvláště když víme, že produkční verze má následovat se zhruba dvouletým odstupem. Nicméně pohled do motorového prostoru již takovou euforii nevzbuzuje.

Podle spekulací měla novinka dostat pod kapotu 1,6litrový čtyřválec, který by byl naladěn na přibližně 300 koní. O takovém výkonu si ovšem koncept může nechat pouze zdát, neboť Opel evidentně hodlá dokázat, že sportování může jít ruku v ruce s nízkou spotřebou nebo čím vlastně. Zadní kola dvoumístného kupé tak roztáčí pouze litrový tříválec, který disponuje 145 koňmi a 205 Nm točivého momentu. Tedy jen o málo vyšším výkonem než originál.

Samozřejmě, v kombinaci s nízkou hmotností, která nemá přesahovat 1 000 kilogramů, se i navzdory malému motoru můžeme dočkat zajímavé dynamiky. Jakkoliv ovšem stovka za méně než osm sekund a nejvyšší rychlost 215 km/h znějí skvěle, čekali jsme přece jen trochu více. Je ovšem možné, že ona produkční verze by mohla vše napravit a kromě základní tříválcové verze dorazit také v ostřejším provedení.

Od mechaniky se můžeme přesunout k vzhledu, kde největší pozornost poutají gigantické dveře postrádající na první pohled okna. To je však pouze zdání, ve skutečnosti jde o průhledné panely. Kliky dveří však již chybí stoprocentně, vstup do kabiny mají místo nich na starosti touchpady usazené ve střeše, jež aktivují elektromotory.

Kromě toho se koncept musí obejít také bez stěračů či zpětných zrcátek, které jsou nahrazeny kamerami. Dá se však předpokládat, že produkční verze se veškerými těmito finesami nepochlubí, místo toho dorazí s konvenčními systémy. Startovat by přitom měla okolo 25 000 Eur (cca 675 500 Kč), což ji bude činit relativně snadno dostupnou.


Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 1 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 01Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 2 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 02Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 3 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 03Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 4 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 04Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 5 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 05Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 6 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 06Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 7 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 07Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 8 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 08Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 9 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 09Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 10 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 10Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 11 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 11Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu - 12 - Opel GT 2016 koncept prvni sada 12
Vzhledem nás Opel GT láká k usednutí za volant. Při pohledu na technické parametry však již euforie částečně vyprchává

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.